توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی

به گزارش وبلاگ نام تو، اگر قصد تغییر دکوراسیون یا ساخت خانه دارید و برای انتخاب توالت ایرانی و فرنگی مردد هستید، این مطلب را از دست ندهید.

توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی

امروزه در بسیاری از مکان های عمومی و یا خانه ها از توالت فرنگی استفاده می گردد؛ استفاده از این توالت برای افرای که مشکل آرتروز یا زانو درد دارند بسیار پیشنهاد می گردد؛ اما عده دیگر نیز بر حسب عادت و راحتی، از توالت ایرانی استفاده می نمایند؛ در چنین شرایطی این سوال به وجود می آید که توالت ایرانی بهتر است یا فرنگی؟ هریک از این توالت ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که برای انتخاب راحت تر، امروز در این مطلب از وبلاگ نام تومگ به آن می پردازیم.

استفاده از توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟

برای پاسخ به این سوال ضروری است درباره عملکرد دستگاه گوارش اطلاعاتی داشته باشید؛ بعد از آنکه مواد از معده به روده منتقل می گردد، مواد زائد همراه آب به روده بزرگ رفته و به مدفوع تبدیل می گردد. در زمان دفع مدفوع، عضله پوبورکتالیس که در انتهای روده بزرگ واقع شده است، شل می گردد که با فشار آوردن به شکم مدفوع را از بدن خارج می گردد.

از سوی دیگر وقتی بدن در حالت چمباتمه قرار می گیرد، زاویه آنورکتال بیشتر باز می گردد و عمل دفع راحت تر می گردد. در حالی که در حالت نشسته فشار کافی به شکم وارد نمی گردد؛ بنابراین نشستن روی توالت ایرانی، باعث می گردد که روده بیشتر تخلیه گردد. برای به دست آمدن پاسخ بهتر به مزایا و معایب توالت فرنگی و ایرانی می پردازیم:

مزایای توالت ایرانی

دفع راحت تر

یکی از مهم ترین مزایای توالت ایرانی، دفع راحت مدفوع است؛ چرا که همانطور که گفته شد بدن در شرایط چمباتمه قرار می گیرد و روده بهتر تخلیه می گردد.

عمل دفع در زمان کمتری انجام می گردد

دفع سریع مدفوع از دیگر مزایای توالت ایرانی است که بر سلامت افراد و دستگاه گوارش بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که بر اساس تحقیقات پژوهشگران، افرادی که از توالت ایرانی استفاده می نمایند به طور میانه حدود 51 ثانیه روی توالت می نشینند در صورتی که این زمان برای توالت فرنگی حدود 114 تا 130 ثانیه است.

احتمال بیماری های پوستی کاهش می یابد

با توجه به اینکه در هنگام استفاده از توالت ایرانی، بدن هیچ تماسی با صندلی توالت ندارد، بیماری های پوستی، قارچی، تبخال و… به فرد دیگر منتقل نمی گردد.

مزایای توالت فرنگی

نشستن روی توالت فرنگی راحت تر است

هنگام استفاده از توالت فرنگی، بدن و ستون فقرات در شرایط بسیار مناسبی قرار می گیرند که از این نظر برای افراد سالمند بسیار مفید است.

با توالت فرنگی فشار کمتری به مفاصل وارد می گردد

مهم ترین مزیت توالت فرنگی این است که به زانو و مفاصل هیچ فشاری وارد نمی گردد، در حالی که هنگام استفاده از توالت ایرانی، میزان زیادی از وزن افراد روی سطح کوچکی از مفصل زانو قرار می گیرد که به مرور زمان منجر به بروز مسائل مفصلی و آرتروز می گردد.

معایب توالت فرنگی

  • هنگام استفاده از توالت فرنگی به علت قرارگرفتن بده در زاویه 990 درجه، فشاری به روده وارد نمی گردد و افراد مجبور هستند برای دفع زور بزنند که به مرور زمان دچار مسائل گوارشی و بواسیر می شوند.
  • به علت تماس پوست بدن با توالت فرنگی، امکان بروز بیماری پوستی بالا می رود.

معایب توالت ایرانی

  • وارد شدن فشار زیاد به مفصل ها
منبع: پیام دلتا

به "توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید