سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت

به گزارش وبلاگ نام تو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت.

سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت

تاکید مسئولان سازمان هواپیمایی و وزیر کشور بر این است که در حال حاضر، صنعت هوایی کشور با وجود تحریم ها توانسته روی پای خودش بایستد، تا جایی که اکنون تمامی تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی انجام می گردد و هیچ هواپیمایی به خارج از کشور برای تعمیر فرستاده نمی گردد، اقدامی که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد می نمایند تا هواپیماهای زمینگیر را به سر خط بیاورند.

در دو سال گذشته با وجود تحریم های ناعادلانه و با وجود اینکه صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت. براساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به مقدار بیش از 49 هزار متر مربع انجام شد.

در این راستا بهره برداری از ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت 2050 متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت 4135 مترمربع، تکمیل ترمینال نو فرودگاه سمنان به مساحت 2200 متر مربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت 5800 متر مربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به مقدار 13 هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس به مساحت 22 هزار متر مربع صورت گرفت.

بعلاوه با تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و بکارگیری توان متخصصان ایرانی، 31 دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت.

این در حالی است که پیش از این هم محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود: میانه عمر ناوگان هوایی کشور از 28.5 سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به 26 سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها دو سال جوان تر شده بلکه دو سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم میانه عمر ناوگان را به زیر 20 سال کاهش دهیم. بعلاوه در طول 20 ماه گذشته 60 فروند هواپیما به کشور وارد شده و 30 فروند از این هواپیماها تا به امروز عملیاتی شده است.

منبع: همگردی

به "سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید