واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به احتمال تعویق المپیک

به گزارش وبلاگ نام تو، شیوع ویروس کرونا در قاره آسیا و دیگر کشورهای دنیا بسیاری از برنامه های سیاسی، مالی و حتی ورزشی را مختل نموده است. از جمله بازی های المپیک 2020 توکیو که مهمترین اتفاق ورزشی محسوب شده و اوایل مرداد ماه سال آینده شروع می گردد.

واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به احتمال تعویق المپیک

در حال حاضر بسیاری از مسابقات مختلف ورزشی از جمله کشتی در قاره آسیا دستخوش لغو یا تغییر شده و در این راستا هنوز تعیین نیست، مسابقات گزینشی المپیک در رشته کشتی نیز در چه زمان و مکان جدیدی برگزار خواهد شد.

به دنبال این اتفاقات، اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران هم مدتی است تعطیل شده و متولیان ورزش و بهداشتی کشورمان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اجتماعات مختلف، تصمیم به لغو کلی فعالیت های ورزشی گرفته اند.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی به همین دلیل گفت: با توجه به اتفاقات اخیر تمام هدف ما این است که بچه های ملی پوش را همچنان زیر نظر داشته باشیم. ما برای بازی های المپیک، هنوز سه سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی را کسب نکردیم و این موضوع باعث شده تا همچنان حساسیت های فراوانی برای حضوردر رقابتهای گزینشی داشته باشیم. ضمن اینکه بحث خروج کشتی گیران از کشور نیز از دیگر دغدغه های ماست که در صورت امکان باید کاری کنیم تا ملی پوشان ما بتوانند در یک کشور دیگر خودشان را مهیای رقابتهای گزینشی نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا و حتی بازی های المپیک 2020 توکیو چه خواهد شد، گفت: رقابتهای گزینشی المپیک که قرار بود در قرقیزستان برگزار گردد که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. در این خصوص اتحادیه جهانی تصمیم گیرنده اصلی است که گویا بزودی تصمیم نهایی خود را با هماهنگی کمیته بین المللی المپیک اتخاذ خواهد نمود. البته بازی های المپیک هم با احتمال تعویق روبروست.

رنگرز ادامه داد: گویا توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام نموده تا اردیبهشت سال آینده باید منتظر شرایط و شرایط موجود ویروس کرونا بود. به گفته وی اگر تا این زمان شرایط موجود، بهبود چندانی نداشت و ویروس کرونا در حال گسترش بود هیچ بعید نیست بازی های المپیک هم به تعویق بیافتد. پس این مساله اصلاً دور از ذهن نیست و همه چیز منوط به ارزیابی دقیق کمیته بین المللی المپیک در اردیبهشت سال آینده است.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در خاتمه گفت: به هر حال ما باید همیشه در آمادگی مطلوب به سر ببریم. هر چند که اردوهای ما تعطیل شده اما همچخان نباید بچه ها را جمع و جور کنیم و شرایط انها را زیر نظر داشته باشیم. همانطور که بارها اعلام شده ما 6 سهمیه در کشتی آزاد و فرنگی کسب نکردیم و کار سخت و مهمی را در میادین گزینشی پیش رو داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به احتمال تعویق المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به احتمال تعویق المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید