آبشار سه قلوی طوف کما در کوهرنگ

به گزارش وبلاگ نام تو، آبشار طوف کما، یک آبشار سه قلو است که حدود 70 متر ارتفاع دارد. آبی که از سه قسمت مجزا از ارتفاعات بلند به پایین می ریزد.

آبشار سه قلوی طوف کما در کوهرنگ

وبلاگ نام تو: آبشار طوف کما در ارتفاعات مجاور روستای موری واقع شده است. آبشار زیبای طوف کما، در دامنه های ارتفاعات تاراز و از کوهی به نام کما سرچشمه می گیرد که در شهرستان کوهرنگ و در بخش بازفت، در جنوب غربی روستای کیکاوس (استان چهارمحال و بختیاری) و در شرق روستای موری (استان خوزستان) واقع شده است.

آبشار طوف کما، یک آبشار سه قلو است که حدود 70 متر ارتفاع دارد. آبی که از سه قسمت مجزا از ارتفاعات بلند به پایین می ریزد در پایین آبشار با هم یکی شده و مجددا آبشار دیگری را در پایین دست تشکیل می دهد.

برای دسترسی به آبشار طوف کما باید در بالای ارتفاعات گردنه تاراز در جاده بازفت به اندیکا، وارد یک جاده خاکی شد و 10 کیلومتر به پیش رفت تا به نزدیکی روستای موری رسید.

آبشار طوف کما در ارتفاعات مجاور روستای موری واقع شده است.

صعود به آبشار طوف کما، یک مسیر نسبتا فنی سنگنوردی دارد و در قسمتی از مسیر ممکن است احتیاج به طناب حمایت داشته باشید. بهتر است از یک راهنمای محلی برای صعود به این آبشار یاری بگیرید.

در فصل تابستان بیشتر مردم در پی مقصدی برای فرار از گرما هستند، شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مواردی است که برای سفرهای تابستانی گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد.

این شهرستان که عموما به چشمه های خروشان آب معدنی معروف است منطقه ای زیبا بوده که در آن می توانید به تماشای دشت لاله های واژگون و طبیعت بکر و قبال توجه آن بنشینید.

اگر ساکن تهران هستید و می خواهید برنامه سفر به کوهرنگ را برای تعطیلات خود تنظیم کنید باید بدانید که نزدیک به 7 ساعت زمان برای رسیدن به شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری احتیاج دارید.

کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری یکی از شهر چلگرد واقع شده است و به علت داشتن جاذبه های طبیعی فراوانی که در خود دارد توانسته تبدیل به یکی از شهرستان های توریستی، سیاحتی، عشایری و بعلاوه ورزشی بگردد. فصل بهار و تابستان از برترین زمان ها برای سفر به این منطقه محسوب می گردد چرا که شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و دلچسب است.

جالب است بدانید که این منطقه را به علت این که 10 درصد از آب های ایران را دارا می باشد به بهشت سفید نام گذاری نموده اند. اگر خواستید در فصل تابستان به سمت کوهرنگ بروید این منطقه را پوشیده از برف خواهید دید.

منبع: توریسم آنلاین

به "آبشار سه قلوی طوف کما در کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار سه قلوی طوف کما در کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید