از نبرد پرچم داران تا اعماق ترسناک اقیانوس؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ نام تو، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از نبرد پرچم داران تا اعماق ترسناک اقیانوس؛ برترین های علم و تکنولوژی

خودروی عجیبی که قوانین فیزیک را نقض می نماید (زیرنویس فارسی)

سازندگان خودرویی ملخی به نام بلک برد ادعا می نمایند که اختراعشان قوانین فیزیک را نقض نموده است. آن ها می گویند که این وسیله نقلیه بادی، می تواند در جهت باد و بدون هیچ نیروی اضافی، از سرعت خود باد هم سریع تر حرکت کند. طبق قوانین فیزیک چنین چیزی امکان پذیر نیست. اگر قایقی شناور روی دریا را در نظر بگیرید، این قایق تنها زمانی حرکت می نماید که باد به بادبان هایش بوزد، و در این حالت هم سرعت حرکتش بیشتر از سرعت وزش باد به بادبان هایش نخواهد بود. اما خودروی بدون موتور بلک برد عکس این موضوع را اثبات می نماید. اما چگونه؟ ویدیو را تا سرانجام دیدن کنید.

معرفی بازی موبایل نوروزی؛ برترین جایگزین های PUBG و Call of Duty

اگر از علاقه مندان به بازی هایی نظیر Call of Duty و PUBG Mobile هستید اما دوست دارید چند بازی دیگر را هم در سبک مشابه تجربه کنید که در کنار گرافیک بالا، بسیار مجذوب کننده و مهیج هم باشند، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. چرا که قصد داریم به معرفی 4 بازی مجذوب کننده و سرگرم نماینده با سبک مشابه بپردازیم که می توانند شما را حسابی مجذوب خود نمایند.

معرفی بازی موبایل نوروزی؛ برترین های آنلاین

بازی های آنلاین زیادی در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در دسترس وجود دارند که می توانید با دانلود و نصب آن ها، اوقات فراغت خود را به برترین شکل ممکن سپری کنید. هدف این مطلب هم دقیقا همین است. اما به جای اینکه چندین بازی مختلف را در این سبک به شما معرفی کنیم، تصمیم گرفتیم انتخاب ها را به فقط 5 عنوان محدود نموده تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

نقد و آنالیز کلاسیک سامسونگ گلکسی A52s

سامسونگ گلکسی A52s به راحتی می تواند یک گوشی قابل اعتماد لقب بگیرد؛ چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری، تمام چیزهایی که از آن انتظار می رود را برآورده می نماید و در عین حال نسبت به این امکانات قیمت بسیار مناسبی دارد. پردازنده اسنپدراگون 778G با پشتیبانی از 5G، نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد، دوربین 64+5+5+12 مگاپیکسلی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 25 واتی، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67 فقط برخی از ویژگی های برجسته در خصوص این گوشی میان رده سامسونگ هستند که می توانند دلایل خوبی برای خرید محسوب شوند.

آیفون 13 پرو مکس در برابر گلکسی S22 اولترا؛ نبرد ابرقدرت ها

پاسخ به سؤال آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟ همان قدر سخت است که پاسخ علم بهتر است یا ثروت؟ را بدهید. هر دو قدرتمندترین گوشی های حال حاضر بازار گوشی های هوشمند به حساب می آیند، قیمت نسبتا نزدیکی به هم دارند و در بسیاری از ویژگی ها نزدیک به هم عمل می نمایند. در این ویدیوی مقایسه دو پرچم دار طراحی، نمایشگر، پردازنده، دوربین، عمر باتری، نرم افزار و قیمت را به عنوان معیارهای مقایسه مان در نظر گرفتیم و نتیجه نهایی را بر اساس آن اعلام نموده ایم.

اقیانوس عمیق تر از چیزی است که تصور می کنید (زیرنویس فارسی)

در این ویدیوی شگفت انگیز، سفری خواهیم داشت از سطح آب به اعماق اقیانوس ها؛ اعماقی تا 10 هزار متر و بیشتر که از ارتفاع بلندترین نقطه روی زمین هم بیشتر است. جالب است بدانید که این عمق، فقط 5 درصد از آن چیزی است که از کف اقیانوس ها شناخته ایم و همچنان 95 درصد از اعماق اقیانوس ها برای نوع بشر ناشناخته به جای مانده است. به هیچ وجه دیدنی این ویدیوی فوق العاده را از دست ندهید.

چرا تمام نقشه های جهان اشتباه هستند؟ (زیرنویس فارسی)

همه ما در مدرسه جغرافیا خوانده ایم و کره جغرافیایی را از نزدیک دیده ایم. اما اگر به شما بگوییم که این کره جغرافیا، و تمام نقشه هایی که تا حالا دیده اید صحیح نیستند و با حقیقت فاصله بسیار زیادی دارند، باور می کنید؟ باورتان بگردد یا نه، بسیاری از نقشه هایی که تا حالا برای جهان ترسیم شده اند اشتباه هستند و ابعاد برخی قاره ها را در مقیاس درستی نشان نمی دهند. اما چرا این رخ داده است؟ ویدیو را حتما دیدن کنید تا به پاسخ این سؤال برسید.

رادیواکتیوترین نقطه کره زمین کجاست؟ (زیرنویس فارسی)

از فاجعه اتمی هیروشیما و ناکازاکی بیشتر از 70 سال گذشته، اما اگر همین امروز از این منطقه ها بازدید کنید می توانید اثرات مواد رادیواکتیو را در آن پیدا کنید. این کار به وسیله دستگاه های تشعشع سنج انجام می گردد که با دقت زیادی سنجش رادیواکتیویته محیط اطراف را برایتان انجام می دهند. هر چقدر به جاهایی که فعالیت رادیواکتیو به تازگی در آن رخ داده نزدیک شویم، مقدار تشعشعات در آن منطقه بالاتر است. به طور مثال، تشعشعات مضر رادیواکتیو در منطقه چرنوبیل خیلی بیشتر از هیروشیما و ناکازاکی است. اما اگر بدانید که کدام افراد بیشترین آسیب را از تشعشعات رادیواکتیو می بینند، حتما دهانتان از شگفتی باز خواهد شد! پیشنهاد می کنیم این ویدیو را تا سرانجام ببینید.

آیا 45 دقیقه سکوت مطلق می تواند انسان را دیوانه کند؟ (زیرنویس فارسی)

تا حالا در محیطی بوده اید که هیچ صدایی در آن نشنوید؟ وقتی می گوییم هیچ صدایی، منظورمان این است که سکوت به قدری غلیظ و سنگین باشد که صدای تپش قلب خودتان تنها چیزی در جهان باشد که بتوانید آن را بشنوید. این یکی از تجربیاتی است که برخی ها اعتقاد دارند می تواند انسان را دیوانه کند. در این ویدیو، می خواهیم صحت این موضوع را با نشستن بیش از 45 دقیقه در یکی از ساکت ترین نقاط کره زمین بسنجیم. پس حتما تا سرانجام ویدیو را دیدن کنید.

آیا جهان های موازی واقعا وجود دارند؟ (زیرنویس فارسی)

تئوری جهان های موازی چند سالی هست که به غیر از دانشمندان، میان مردم معمولی هم به سوژه محبوبی تبدیل شده، خصوصا از زمانی که هالیوود با ساخت فیلم های علمی-تخیلی به این سوژه مجذوب کننده و هیجان انگیز می پردازد. اما سؤال اینجاست که آیا جهان های موازی صرفا تخیلی غیر قابل اثبات هستند، یا علم بشر می تواند وجود آن ها را اثبات کند؟ اخیرا برخی دانشمندان با تکیه بر یک سری شواهد با قطعیت بر وجود جهان های موازی پافشاری می نمایند. در این ویدیو به طور کامل می توانید متوجه شوید که چرا از دیدگاه دانشمندان جهان های موازی وجود دارند و اتفاقات شان بر روی همدیگر تأثیر می گذارد.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ نام تو مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از نبرد پرچم داران تا اعماق ترسناک اقیانوس؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نبرد پرچم داران تا اعماق ترسناک اقیانوس؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید