الزام اصناف ساوه به رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش وبلاگ نام تو، خبرنگاران/مرکزی رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوه گفت: کلیه واحدهای صنفی این شهرستان مستقر در بازار، مجتمع های تجاری، پاساژها و صنوفی که در مراکز سرپوشیده یا خیابان ها مکلف و ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های بهداشتی هستند.

الزام اصناف ساوه به رعایت پروتکل های بهداشتی

ابوالفضل سقایی در همایش گرامیداشت روز اصناف که به مناسب فرا رسیدن اول تیرماه با حضور روسای اتحادیه های صنفی شهرستان در اتاق اصناف برگزار گردید، اظهار کرد: هر واحد صنفی باید پروتکل های بهداشتی مرتبط با صنف خود را مطالعه کند و آن را در واحد صنفی خود اجرایی کند.

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: علاوه بر اینکه صاحبان اصناف و مشاغل ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، مشتریان نیز باید نکات بهداشتی را رعایت و در هنگام خرید از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

رئیس اتاق اصناف ساوه با تقدیر از همکاری صنوف شهرستان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با وجود اینکه بخش اعظمی از اصناف شهرستان آسیب جدی مالی را از شیوع بیماری ویروس کرونا متحمل شدند، اما برای حفظ سلامت مردم حاضر نشدند با بازگشایی مغازه ها جان مردم را به خطر بیندازند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 10 هزار واحد صنفی در قالب 35 اتحادیه در شهرستان ساوه مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: عمده ترین صنوف فعال در این شهرستان توزیعی و سپس خدماتی است.

سقایی از قاچاق کالا به عنوان پدیده شوم مالی یاد کرد و اضافه کرد: این معضل عظیم شرایط مالی صنوف را در شرایط کرونایی تشدید نموده است.

وی توضیح داد: متاسفانه در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا نوک پیکان به سمت بازاریان و اصناف است در حالی که باید با تقویت ابزارهای نظارتی مانع از ورود کالای قاچاق به داخل کشور شد.

سقایی همچنین خواهان تسریع در اعطای تسهیلات حمایتی از اصناف آسیب دیده در ایام کرونایی شد و اضافه کرد: باید کوشش کرد که بنگاه های مالی آسیب دیده از ویروس کرونا، در کمترین زمان ممکن از تسهیلات اهدایی دولت برخوردار شوند.

مسئول بازرسی اتاق اصناف ساوه نیز گفت: یکی از مهمترین مسائل ما در حوزه بازرسی، کمبود نیروی بازرس است.

مرتضی سعیدی اضافه کرد: هم اکنون اتاق اصناف شهرستان ساوه چهار بازرس و اداره تعزیرات حکومتی هم تنها یک نفر بازرس (در مجموع دو اکیپ بازرسی) دارد در حالی که افزون بر 10 هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند که کار نظارت را سخت نموده است.

وی اضافه کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت یا بازرسی اتاق اصناف ساوه به شماره تلفن 42219612 تماس بگیرند.

به گفته سعیدی در طول یکسال گذشته بر اساس ارزیابی های واحد نظارت و بارزسی اتاق اصناف، کم فروشی و گران فروشی بیشترین میزان تخلفات اصناف شهرستان ساوه بوده است.

در این مراسم از بازرسان گشت و بازرسی ویژه کرونا و روسای اتحادیه های قبلی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "الزام اصناف ساوه به رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام اصناف ساوه به رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید