بازسازی جانور ترسناک باستانی که در اعماق تاریکی می زیست!، عکس

به گزارش وبلاگ نام تو، فرادید نوشت: محققان چینی و بریتانیایی فسیل های جانوری موسوم به یوریپتریدی (eurypterid) را کشف نموده اند که تا کنون شناخت دقیقی از آن وجود نداشته و بیشتر به عنوان عقرب دریایی شناخته شده است. این فسیل ها که قدمتشان به 450 میلیون سال قبل برمی شود، در استان ژجیانگ در شرق چین کشف شده اند.

بازسازی جانور ترسناک باستانی که در اعماق تاریکی می زیست!، عکس

یک گروه کاری مشترک به رهبری موسسه زمین شناسی و دیرین شناسی نانجینگ، آموزشگاه علوم چین، درباره اوریپترید کمیاب کشف شده در سازند ونچانگ در شهرستان آنجی گزارش داد. این مطالعه در اوایل این ماه در مجله دیرین شناسی منتشر شد.

وانگ هان، یکی از اعضای اصلی تیم تحقیق و دانشجوی دکترای این موسسه می گوید: این گونه 15 سانتی متری با داشتن سر گرد و پوسته سهمی شکل، زیباتر از گونه های اوریپتریدی است که قبلاً یافت شده است. با وجود این زیبایی، این جانور یکی از شکارچیان وحشی اقیانوس بوده است.

ژانگ یواندونگ، محقق مؤسسه و بعلاوه یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفته است یوریپترید یافت شده در آنجی، قدیمی ترین نمونه ثبت شده در چین و روشنگر تکامل اولیه اوریپتریدها است. فسیل های دیگر موجودات دریایی که در اعماق دریاها یافت می شوند، مانند اسفنج ها هم کشف شدند.

به گفته ژانگ، ظهور مواد نو و پیشرفت روش های تحقیقات دیرین شناسی، زمینه ساز مطالعات جامع بیشتر در خصوص اوریپتریدهای چینی خواهد شد

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بازسازی جانور ترسناک باستانی که در اعماق تاریکی می زیست!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی جانور ترسناک باستانی که در اعماق تاریکی می زیست!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید