10 جاذبه برتر گردشگری در مالزی

به گزارش وبلاگ نام تو، در طول سفر هر قدر توانستید و مایل بودید، لیست تان را آنالیز کنید ببینید چقدرش شدنی است، بعد، یکی یکی پیش بروید. ما هم برایتان 10تا از جاذبه های تفریحی مالزی را جدا نموده ایم که اگر دوست داشتید در لیست تان بگنجانید.

10 جاذبه برتر گردشگری در مالزی

ارتفاعات گنتینگ (Genting Highlands)

مجموعه تفریحی ـ سیاحتی گنتینگ 45 دقیقه با کوالالامپور فاصله دارد. این مجموعه بالای قله ای بر فراز رشته کوه های تی تی وانگسا در ارتفاع 800 متری از سطح دریا ساخته شده و امکانات بسیار خوبی برای تفریح دارد. آّ ب وهوای خنک کوهستانی و امکاناتی مانند هتل های مجهز، شهربازی، زمین گلف، تله کابین، رستوران های متنوع، برگزاری کنسرت های موسیقی، نمایش ها و شعبده بازی، گنتینگ را به یکی از پرطرفدارترین منطقه ها توریستی در مالزی و حتی آسیای جنوب شرقی تبدیل نموده است، مجموع هتل های این مجموعه بیشتراز 10000 اطاق است و بزرگ ترین هتل جهان با 6188 اطاق در گنتینگ ساخته شده است. برای رفتن به گنتینگ، در ترمینال Pudu Raya با اتوبوس Star LRT به ایستگاه Titiwangsa بروید و از آن جا با راستا 3.38کیلومتری تا قله را با تله کابیم طی کنید و از منظره ها زیبای جنگلی لذت ببرید.

بلندی های کامرون (Cameron Highland)

این منطقه کوهستانی که بزرگ ترین تفریحگاه کوهستانی مالزی است، 4 ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده است. منظره ها زیبای کشتزارهای چای، باغچه های پلکانی گل، شکوفه های رنگارنگ، باغ های میوه و مزارع سبزیجات کامرون شما را مسحور خواهند کرد و هوایی خنک و محیطی پرآرامش پیرامون تان را فرا می گیرد. اگر دوست داشتید بیشتر بگردید، می توانید از کارخانه های چای و مراحل فرآوری برگ چای تماشا کنید یا به تماشا مزارع توت فرنگی بروید و از میوه های تازه و آب داری که می خرید لذت ببرید.……..

پارک پروانه ها (Butterfly Park)

این پارک سرپوشیده بیش از 6هزار پروانه را در خود جا داده است؛ صدوبیست گونه مختلف در میزان ها، رنگ ها و اشکال گوناگون. با قدم زدن در این پارک زیبای سرسبز و پرگل می توانید با تماشای این پروانه های زیبا اوقات خوشی را بگذرانید. این پارک دو بخش دیگر نیز دارد، یکی برای پرورش انواع پروانه و دیگری یک موزه برای به نمایش گذاشتن گونه های متنوعی از حشرات. بهتر است برای رفتن به این پارک تاکسی بگیرید.

باغ وحش ملی (Zoo Negara)

این باغ وحش که تنها 5کیلومتر با کوالالامپور فاصله دارد، 45 سال پیش در منطقه Uluklang و در میان جنگلی بکر و دست نخورده و در محدوده ای به وسعت 44 هکتار بنا شد. در این باغ وحش که متعلق به بخش خصوصی است، می توانید بیش از 450 گونه حیوانی شامل انواع پستان داران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و آب زیان را ببینید. درمجموع بیش از هزار جان دار در این باغ وحش نگهداری می شوند که 90% آن ها در فضایی با منظره وسیع و باز و تا حد امکان شبیه به زیستگاه های طبیعی شان زندگی می نمایند. گونه های نایابی از حیوانات مثل ببر سوماترایی، میمون های درازدست و اورانگوتان ها را در این باغ وحش خواهید دید. در آکواریوم این باغ وحش که از پرطرفدارترین بخش های این باغ وحش است، بیش از 80 گونه از آب زیان، دوزیستان و نرم تنان آب های شور و شیرین را می توانید ببینید. نمایش فیل ها نیز از برنامه های جالب این باغ وحش است.

مجموعه تفریحی آفاموسا (A Famosa)

این مجموعه تفریحی برای تمام گروه های سنی و جمع های خانوادگی یا گروه های محبت آمیز مناسب است. در آفاموسی همه جور امکانات سیاحتی، تفریحی و حتی ورزشی وجود دارد. این مجموعه یک شهربازی تمام عیار و بزرگ ترین پارک آبی مالزی را در خود جا داده است. می توانید از سرسره های آبی با شیب تند و استخر موج دار و قایق سواری در رودخانه این پارک لذت ببرید. استخر و محوطه شن بازی و تیوپ سواری در رودخانه پیچ و واپیچ هم از تفریح های مجذوب کننده دیگر پارک آبی این مجموعه اند. دهکده هزار و یک شب یکی از بخش های مجذوب کننده این مجموعه است که با الهام از قصه های هزار و یک شب ساخته شده است. شهرک غرب وحشی نیز به تازگی به این مجموعه اضافه شده که نمایشی از زندگی گاوچران ها و سرخ پوست های آمریکاست. هتل، رستوران، کافه و استودیوی عکاسی از دیگر امکانات این مجموعه اند. البته پارک آبی این مجموعه روزهای سه شنبه تعطیل است.

دریاچه تی تی وانگسا (Titiwangsa Lake)

این مجموعه زیبا و خوش منظره یک دریاچه مصنوعی، راستاهای دویدن، ایستگاه تمرینات ورزشی و زمین های بازی برای بچه ها دارد. با قایق سواری در این دریاچه می توانید از طبیعت و آرامش زیبای آن بهره ببرید. دریاچه تی تی وانگسا با طولانی ترین راستا قایق رانی در منطقه جنوب شرق آسیا چشم مالزی نام گرفته است. بزرگ ترین چرخ وفلک جهان در این پارک واقع شده است. یک برنامه پایکوبی نور زیبا نیز در این پارک برگزار می گردد. این پارک یک مرکز فرهنگی ـ هنری هم دارد که محل انجام فعالیت های فرهنگی مثل برگزاری نمایشگاه و اجرای تئاتر است. برای رفتن به این مجموعه، سوار منوریل شوید، در آخرین ایستگاه پیاده شوید، بعد، اگر سوار اتوبوسِ 120 شوید یا کمی پیاده روی کنید، به این مرکز می رسید.

پورت دیکسون (Port Dickson)

اگر فقط به کوالالامپور سفر می کنید و وقت ندارید به شهرهای دیگر مالزی بروید، پورت دیکسون نزدیک ترین ساحل به شماست که از راه زمینی تنها یک ساعت ونیم با کوالالامپور فاصله دارد. این منطقه امکانات تفریحی ـ رفاهی مناسبی دارد و اگر تمایل داشته باشید یکی دو روز یا بیشتر به دور از هیاهو در ساحلی آرام و زیبا و تمیز وقت بگذرانید، پورت دیکسون کاملا مناسب این کار است.

بلندی های برجایا (Berjaya Hills)

این مجموعه که تنها 40 دقیقه با کوالالامپور فاصله دارد، در زمینی با مساحت بیش از 8 هکتار و در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده است. آّ ب وهوای این منطقه بسیار مطبوع است و امکانات رفاهی مناسبی دارد. تمام بناها و ساختمان های این مجموعه به سبک معماری قرن شانزدهم منطقه آلزاس فرانسه ساخته شده اند. یک دهکده ژاپنی از تماشای های این دهکده است که چای خانه ای سنتی هم دارد. گلف و اسب سواری از دیگر فعالیت هایی است که در این مجموعه می توانید به آن ها بپردازید.

باغ دریاچه (Tamam Tasik Pardana)

این باغ طرحی از آلفرد ونینگ است که در دهه هشتاد میلادی صندوق دار بوده است. این باغ در قلب کوالالامپور گونه های گیاهی مختلفی دارد و در میان محلی ها وعده گاه عشاق است. باغ دریاچه 104هکتار وسعت دارد و با پوشش گیاهی متنوع، چمنزارهای گسترده، تپه های سرسبز و زمین های زراعتی منظره ای خیره نماینده دارد. زمین بازی، راستا پیاده روی، باشگاه های ورزشی و قایق رانی از امکانات جنبیِ این مجموعه است. بعلاوه می توانید از پارک پرندگان، پارک پروانه ها و پارک آهوان در داخل باغ تماشا کنید. پارک پرندگانِ این باغ از بزرگ ترین پارک های جنوب آسیاست. در باغ ارکیده این مجموعه بیش از 800 گونه ارکیده برای تماشا وجود دارد. ارکیده گل محبوب مردم مالزی است.

مجتمع تجاری رفاهی Mines

صدها سال پیش وقتی چینی ها برای اکتشاف معدن به این منطقه آمدند، فعالیت های معدن کاوی شان باعث ایجاد گودالی شد که 2کیلومتر طول، 1 کیلومتر عرض و 200 متر عمق دارد. بعد از سال ها که آب باران در این گودال جمع شد این گودال به یک دریاچه تفریحی تبدیل شد. در دهه هشتاد میلادی یک مجتمع تجاری در این منطقه ساخته شد که یکی از عجایب هفت گانه مالزی است. کاخ Golden Horses در مجاورت این دریاچه 480 اتاق و سوییت مجهز دارد که اقامت در آن تجربه خوشایندی است. این مجموعه تنها 20 دقیقه با کوالالامپور فاصله دارد. این مرکز تفریحی و دریاچه بسیار زیبای آن یکی از معروف ترین استراحتگاه های مالزی است.

خیابان بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

این خیابان بوکیت بینتانگ یکی از اصلی ترین خیابان های توریستیی مالزی است و رستوران ها ،هتل ها و مراکز خرید زیادی در این خیابان واقع شده است. امکانات فراوانی در این خیابان فراهم است و گردشگران با هر توان اقتصادی می توانند در آن به تفریح بپردازند. این خیابان که قلب تپنده کوالالامپور است، سرشار از انرژی است و هرگز خواب ندارد. شب ها رنگ و بوی دیگری می گیرد. نوازندگان خیابانی، دست فروش ها، کافه ها و کلاب ها و رستوران ها حال وهوای خاصی به این خیابان می بخشند. در مناسبت های مختلف مانند جشن شب سال نو و جشن مردکا، کنسرت ها و جشنواره های خیابانی باشکوهی در این خیابان برگزار می گردد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "10 جاذبه برتر گردشگری در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه برتر گردشگری در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید