تاج: VAR بزودی راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ نام تو، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بزودی سیستم یاری داور ویدئویی در استادیوم های ایران نصب خواهد شد.

تاج: VAR بزودی راه اندازی می گردد

مهدی تاج، امروز(19 دی) در مجمع عمومی هیات فوتبال استان کرمانشاه، از کوشش فدراسیون برای تسریع در راه اندازی یاری داور ویدئویی(VAR) خبرداد و اظهارکرد: در حالی که بعضی از کشورهای منطقه هم اکنون از این سیستم استفاده می نمایند، اینکه استادیوم های ما هنوز به آن تجهیز نشده اند، اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد: فدراسیون برای راه اندازی یاری داور ویدئویی به کارها سرعت بخشیده و کوشش می نماید تا آن را سریعتر راه اندازی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد: البته در داخل کشور نگرانی ها، سختی ها و مسائلی هم در این رابطه خواهیم داشت، با این وجود بزودی یاری داور ویدئویی را راه اندازی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برطرف تعلیق آسیایی تیم های باشگاهی کشورمان اشاره نمود و گفت: حلقه اتصال بین المللی تیم های باشگاهی ما پس از تعلیق عملا قطع شده بود که اکنون وصل شده، اما این کافی نیست و باید صورت مالی، عایدی پایدار و یکسری از این گرفتاری ها برطرف گردد که کار سختی هم نیست.

تاج اضافه نمود: کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران اعلام نموده که حق هیچگونه سندسازی برای تیم های باشگاهی را ندارد، در غیر اینصورت فدراسیون را برای مدت سه سال محروم خواهند کرد، بنابراین اگر تیمی صلاحیت مجوز حرفه ای را ندارد، نباید به او مجوز حرفه ای داده گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما دو سهمیه اصلی در آسیا داریم که تغییر نمی نماید و اگر یک تیم مجوز حرفه ای ندارد، می توانیم یک تیم دیگر را جایگزین آن کنیم، لذا نباید به بودن یک تیم اصرار کنیم.

وی به صحبت های رئیس کل سازمان خصوصی سازی در رابطه با خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم اشاره ای داشت و اضافه نمود: خصوصی سازی این دو باشگاه باید بگونه ای باشد که بعدا بدهکار مردم نشویم، گر این مجموعه عایدی نداشته باشند و زیان انباشته داشته باشد، به همان میزان هم سهامداران آن متضرر می شوند، بنابراین این مسائل باید حل گردد که قابل حل هم هست.

از حضور یک تیم از کرمانشاه در لیگ دسته اول حمایت می کنیم

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به شرایط فوتبال در کرمانشاه داشت و اظهارکرد: باید کوشش کنیم تا فوتبال کرمانشاه را زنده نگه داریم. در گذشته برادران کریمی زحمات زیادی برای اداره تیم راهیان کشیدند و خواستند که شمع فوتبال کرمانشاه روشن بماند. فدراسیون هم کوشش می نماید تا برای زنده نگه داشتن فوتبال استان یا به وسیله همان موضوعیت قبلی یعنی باشگاه راهیان و یا موضوعیت جدیدی به استان یاری کند.

وی ادامه داد: حضور یک تیم لیگ فزونی یا دسته اولی که باعث رفت و آمد تیم ها به داخل استان می گردد، ایجاد شور و نشاط را بین جوانان به همراه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه یکی از کارهای برزمین مانده کرمانشاه داشتن یک تیم در رقابت های لیگ دسته اول است، گفت: البته یکی از الزامات آن این است که زیرساخت های آن در استان فراهم گردد و اینطور نباشد که تیمی بیاید و دوباره حذف گردد، کما اینکه تا به امروز کرمانشاه در لیگ برتر و دسته اول و دسته دوم تیم داشته، اما هر بار به علت حمایت نشدن حذف شده است، بنابراین ابتدا باید عده ای پای کار بیایند و قول بدهند که یاری نمایند، همان کاری که اکنون در خوزستان شده و شرکت نفت این استان از تیم ها حمایت می نماید.

تاج در ادامه بر لزوم توجه به فوتبال ساحلی در کرمانشاه هم تاکید نمود و اضافه نمود: فوتبال ساحلی رشته ای کم خرج و پرسود است و در حال حاضر هم در فوتبال ساحلی جهان مزیت ها و رنکینگ خوبی داریم، بنابراین می طلبد در کرمانشاه هم روی این رشته تمرکز بیشتری گردد، کما اینکه در حال حاضر شهر یزد یکی از قطب های این رشته است، درحالی که ساحلی هم نیست.

وی با بیان اینکه باید به فوتبال بانوان هم در کرمانشاه بهای بیشتری داده گردد، عنوان نمود: یکی از گرفتاری های فعلی فوتبال بانوان در کرمانشاه این است که بانوان توانمندی در فوتبال و فوتسال داریم، اما برای تیم های شهرهای دیگر همانند بم، یزد و اصفهان و ... بازی می نمایند. استان باید به این ظرفیت ها توجه کند، چرا که در حال حاضر بعضی استانهای دیگر هیچ بازیکنی ندارند و همه بازیکنان آنها وارداتی هستند، اما تا دو تیم هم دارند، ولی در کرمانشاه علیرغم وجود این ظرفیت ها هیچ تیمی ندارند.

وی با تاکید براینکه فدراسیون فوتبال به سهم خود آماده حمایت از فوتبال بانوان در کرمانشاه است، گفت: امیدواریم مسئولین استانی هم همانند استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان به آنها یاری نمایند و پای کار بیایند تا این دختران فوتبالیست مجبور نشوند در سرمای زمستان مدام بین شهر خود و شهری که برای آن بازی می نمایند در تردد باشند.

تاج در ادامه به انتقاد از نوع نگاه مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان به فوتبال پرداخت و گفت: رئیس هیات استان جزو عقلای هیات های ما است و کوشش نموده تا چراغ فوتبال استان را روشن نگاه دارد، اما رفتار اداره کل ورزش و جوانان طی سالهای گذشته با هیات منطقی نبوده، تاجایی که حتی یک ریال هم به این هیات بودجه نداده اند.

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی مسئولین استانی از رئیس هیات و مدیرکل ورزش و جوانان گرفته تا استاندار و کارخانجات، همه باید دست به دست هم بدهند و به فوتبال استان یاری نمایند.

منبع: فرارو

به "تاج: VAR بزودی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: VAR بزودی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید