تحقق بین المللی سازی آموزش عالی با افزایش جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر

به گزارش وبلاگ نام تو، رئیس سازمان امور دانشجویان از رشد جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر به عنوان بخشی از بین المللی سازی آموزش عالی اطلاع داد.

تحقق بین المللی سازی آموزش عالی با افزایش جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نام تو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، آیین تکریم مدیران اسبق تربیت بدنی، مشاوره و سلامت، اموردانشجویان غیرانی و معارفه مدیران نو این حوزه ها برگزارشد .

هاشم داداش پور در آغاز این نشست با بیان اینکه بعضی از تغییرات اجرا شده به درخواست مدیران سابق و بعضی هم به علت ضرورت تغییرات و دمیدن روح تازه به مجموعه، تغییر پیدا نموده اند، گفت: همه بخش ها فعالیت های خود را برای از سرگیری فعالیت حضوری دانشگاه ها آماده نمایند.

وی با قدردانی از خدمات محمد حسن علیزاده در طول تصدی مدیریت اداره کل تربیت بدنی گفت: تربیت بدنی برای وزارت علوم یک اولویت است و باید کوشش های علیزاده را تکمیل کنیم و زیر ساخت ها را افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید نمود: حضور تدریجی دانشجویان در دانشگاه ها آغاز شده است و برای احیای فعالیت های ورزشی لازم نیست تا آغاز ترم تحصیلی بعدی صبر کنیم.

وی ابراز امید واری کرد: با حضور علی دوست که دانش آموخته رشته علوم ورزشی هستند و امیدوارم با حضور ایشان در اداره کل تربیت بدنی، شاهد رونق فعالیت های این حوزه در سازمان باشیم.

داداش پور در ادامه این نشست از کوشش های مجید صفاری نیا در دفتر مشاوره و سلامت هم قدردانی کرد و اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد و سمینار های مرتبط با حوزه سلامت را از نقاط قوت وی در دوران کرونا می توان قلمداد کرد.

وی بیان داشت: انتظار می رود نعیمی که از متخصصان حوزه مشاوره است بتواند در دوران فعالیت حضوری دانشگاه ها خدمات مهمی را در حوزه بهداشت و مشاوره به دانشجویان راهبری کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه معاونت بورس و دانشجویان خارجی در چندین سال اخیر مدیر نداشته است، گفت: سلمان پور با بعضی تغییرات اجرا شده در ماموریت ها، مسئولیت تصدی این معاونت را برعهده دارد، و با توانمدی های که از ایشان سراغ داریم اتفاق هایی خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

داداش پور با اشاره به اهمیت حوزه امور دانشجویان غیر ایرانی برای دیپلماسی کشور گفت: سعی شد برای راهبری این حوزه مدیری انتخاب گردد که با آموزش عالی در بخش بین الملل آشنا باشد و بتواند خدمات نوی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران فراهم کند و پس از آنالیز ها، رازقی برای قبول مسئولیت این بخش انتخاب شد.

وی از رشد جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر به عنوان بخشی از بین المللی سازی آموزش عالی اطلاع داد و اعلام کرد: به عنوان مثال در دانشگاه فردوسی مشهد بیش از 4000 و در دانشگاه قم بیش از 2000 دانشجوی غیر ایرانی مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بر ادامه فرایند پذیرش دانشجویان غیر ایرانی تاکید نمود و خواستار همکاری اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان برای تحقق این هدف شد.

در بخش پایانی این آیین، حکم انتصاب، مدیران نو و لوح قدردانی از مدیران اسبق به وسیله رئیس سازمان به آنان اهداء شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحقق بین المللی سازی آموزش عالی با افزایش جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق بین المللی سازی آموزش عالی با افزایش جذب داشجویان غیر ایرانی در سال های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید