درخواست یاری اقتصادی پرسپولیس از طرفداران، صدقه راه چاره مسائل است؟

به گزارش وبلاگ نام تو، در شرایطی که وعده های مدیران پرسپولیس برای کسب درآمد محقق نشده، این باشگاه دست احتیاج به سوی طرفداران دراز نموده است.

درخواست یاری اقتصادی پرسپولیس از طرفداران، صدقه راه چاره مسائل است؟

به گزارش وبلاگ نام تو، فوتبال حرفه ای در جهان یک بنگاه اقصادی است که درآمدهای زیادی را برای سرمایه گذارن آن به همراه دارد اما در جهان، برای حصول این درآمدها سازوکارهایی هم وجود دارد که بعضی از این سازوکارها در ایران زیر ساخت اجرایی کامل را ندارد. با این حال راه های زیادی برای درآمدزایی از فوتبال در ایران هم وجود که طی سال ها مدیران کارآمد و با دانش، با اتکا به این راه ها و طرح ریزی برنامه های اقتصادی، توانستند فوتبال ایران را در راستا حرفه ای شدند قرار دهند، با فاصله دریافت از دولت، فوتبال را اداره نمایند.

در همین حال اما مدیرانی هم هستند که بدون هیچ طرح اقتصادی برای بهره برداری درست از ظرفیت طرفداری، روی جایگاه مدیرعاملی می نشینند و با بردهای تیم مشت گره می نمایند و وقتی بحران اقتصادی آغاز می گردد، به جای حل مسئله و عمل به وظیفه خود، دست یاری به سوی طرفدار دراز می نمایند تا بحران های اقتصادی را پشت سر بگذارند.

باشگاه پرسپولیس در چهار دوره اخیر لیگ برتر فوتبال ایران به قهرمانی لیگ رسیده و در یک دوره هم قهرمان جام حذفی شده و به نوعی دبل نموده است. از طرفی دیگر این باشگاه طی چهار سال، دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا و یک بار هم به مرحله نیمه هایی این رقابت ها صعود نموده و از این نظر، افتخارات زیادی را به دست آورده است. پرسپولیس به این افتخارات عملا به یکی از برندهای عظیم فوتبال ایران تبدیل شده که حالا از نظر برندیگ ارزش بسیار زیادی دارد چراکه علاوه بر افتخارات فراوان، با اتکا به میلیون ها طرفدار، برند باشگاه قطعا قدرت درآمدزایی فراوانی دارد. با این حال مدیران این باشگاه که از زمان حضورشان به نظر می رسد صرفا با استراتژی پول قرضی باشگاه را اداره نموده اند، حالا چشم به یاری طرفدار دوخته اند تا مسائل اقتصادی باشگاه رفع گردد. یعنی درواقع تمام برنامه اقصادی باشگاه پرسپولیس برای حل مسائلش در ارائه شماره حساب برای یاری طرفداری خلاصه شد.

بر این اساس، در شرایط اقتصادی فعلی که مردم مسائل فراوارنی از نظر معیشتی روبه رو هستند و گاهی بعضی در تامین هزینه های خود ناتوان هستند، باید شماره ای را روی گوشی خود بگیرند و به باشگاه پرسپولیس صدقه بدهند تا مدیران این باشگاه پول ها را جمع نموده و در باشگاه هزینه نمایند و بعد از بردها هم مشت گره نمایند و در فضای مجازی پز چهار قهرمانی را بدهند که عملا نقشی در آن قهرمانی ها نداشته اند.

وقتی در 8 آبان 1399، حکم مدیرعاملی پرسپولیس به نام جعفر سمیعی خورد، این مدیر در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، پنج برنامه را برای خود ترسیم کرد که یکی از آنها تشکیل کمیته اقتصادی با یاری فعالان اقتصاد ورزشی و به منظور تامین منابع اقتصادی بود. با این حال بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از دوره مدیریت او، گویا این مدیر در تشکیل کمیته اقتصادی قدرتمند ناکام بوده که روی به انتشار شماره حساب برای یاری طرفداران نموده است.

در روزهای گذشته، ابراهیم شکوری به عنوان معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه ای رسما درخواست کرد برای این باشگاه که 40 میلیون طرفدار دارد، ردیف بودجه ای اختصاص یابد. اظهارات این مسئول باشگاه پرسپولیس درحالی مطرح می گردد که باشگاه در راستا خصوصی سازی قرار گرفته است و عملا قرار است از یاری دولت بهره نبرد و مانند یک شرکت، به پشوانه طرفداران میلیونی اش کسب درآمد کند تا علاوه بر پرداخت هزینه های خود، سودی هم برای سهام داران داشته باشد. سخنگوی باشگاه پرسپولیس قطعا با علم به این موضوع صحبت از اختصاص بودجه نموده اما صحبت های او نشان می هد عملا پرسپولیس در شرایط فعلی، در کسب درآمد به بن بست خورده و راهی جز یاری دولت و طرفدار در پیش ندارد.

در سال هایی که پرسپولیس به لطف کادر فنی اش و بازیکنانش نتایج رویایی برای طرفدارانش کسب نموده، شاید اگر مدیران لایقی بر سر کار بودند، امروز به لطف برند باشگاه، نه تنها پرسپولیس دست به سوی طرفدار دراز نمی کرد تا منابع اقتصادی اش را تامین نمایند، می توانست در شرایط کرونایی یاریی هم به طرفداران خود کند تا مسائل اقتصادی را پشت سر بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درخواست یاری اقتصادی پرسپولیس از طرفداران، صدقه راه چاره مسائل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری اقتصادی پرسپولیس از طرفداران، صدقه راه چاره مسائل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید