روستای خلاق از ایده تا عمل ، نماد شغلی در ورودی روستای صنعتی هوجقان

به گزارش وبلاگ نام تو، با پرسه زدن در روستای صنعتی هوجقان از توابع مرکزی شهرستان مرند می تواند شگفتی های آن را برای ما آشکار کند.

روستای خلاق از ایده تا عمل ، نماد شغلی در ورودی روستای صنعتی هوجقان

نویسنده : ناصر غلامی هوجقان

وبلاگ نام تو: ما برای راه رفتن و گشتن در روستای زیبا و صنعتی هوجقان احتیاج به بهانه ای نداریم، اما گرفتن پاداش در ازای نماد دستگاه فیتیله بافی در ورودی روستا که شغل و فرهنگ و فولکلور این منطقه را هویدا می نماید و می تواند پاداش لذت بخشی باشد. ضمن اینکه این کار باعث می گردد احساس کنیم ما عناصر فعالی در زیستگاه روستایمان هستیم.

می توان در آینده این طرح را به عنوان یک نماد برای آن روستا و شهروندان با همت دهیاری و شهرداری اجرایی و تقدیم نمود.

خوب است که هراز چندگاهی گوشی همراه خود را کنار بگذارید و به چیزهایی که محیط زندگی تان در اختیار شما قرار داده، مثل فضای سبز، و…توجه کنید.

روستا و فرهنگ شامل میراث فرهنگی روستا و هنر های روستایی و طبیعت شامل محیط زیست و پسماند،آن بخش و فراغت شامل فرصت های فراغتی روستایی و فناوری شامل تکنولوژی و فناوری های نوین و بعلاوه روستا و شهروندی شامل اینکه یک شهروند روستایی چه مسئولیت، حقوق و مطالباتی می تواند داشته باشد، افراد می توانند با روستای خود ارتباط برقرار نموده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری پیدا نمایند. بعلاوه بچه ها با نقش مالی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف روستایشان آشنا شده و این موضوع می تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده بچه ها و نوجوانان سودمند باشند.

البته کوشش های زیادی برای معرفی روستای صنعتی هوجقان در ابتدای راه بوده که بایستی متولیان امر در حوزه صنایع دستی و … برای حفظ این جایگاه وتثبیت آن کوشش بیشتری نمایند تا بتوانند سایر ظرفیت و توانمندی های این منطقه را به دنیا معرفی نمایند. صرف نوشتن بنر ، چند سخنرانی، گردهمایی و تبلیغات در رسانه ها، روستای خلاق، خلاق نمی گردد بلکه بایستی برنامه واقدام های بزرگ به وسیله رسانه های رسمی بیشتر صورت گیرد تا اهمیت آن تعیین گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "روستای خلاق از ایده تا عمل ، نماد شغلی در ورودی روستای صنعتی هوجقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای خلاق از ایده تا عمل ، نماد شغلی در ورودی روستای صنعتی هوجقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید