پاسپورت طارمی دردسرساز شد ، تعهد باشگاه بزرگ اروپایی برای شهروندی ستاره ایرانی؟

به گزارش وبلاگ نام تو، پیشنهاد میلان به طارمی نه تنها نظر مثبت او را با وجود دریافتی بسیار کمتر از الهلال جلب نموده است بلکه باعث شده تا مدیر برنامه های این بازیکن به همراه مسئولان پورتو درخواست مشترکی به میلان بدهند.

پاسپورت طارمی دردسرساز شد ، تعهد باشگاه بزرگ اروپایی برای شهروندی ستاره ایرانی؟

به گزارش وبلاگ نام تو میلان، لیل، مارسـی، فنرباهچه، منچستریونایتد، تاتنهام، آرسنال و حتی اینترمیلان. این نام ها طی روزهای اخیر حـول و حوش مهدی طارمی شنیده شده اما گویا روسونری با جدیت بیشتری انتقال ستاره بوشهری تیم ملی ایران را دنبال می نماید. باشگاه میلان ایتالیا پس از ارسال نامه رسمی به باشگاه پورتو مبنی بر جذب مهدی طارمی، نشستی را با مدیران این باشگاه پرتغالی برگزار کرد. طارمی که یک فصل دیگر از قراردادش با پورتو به جای مانده است میلان را به عنوان یکی از مشتریان جدی خود می شناسد اما مبلغ بالایی که پورتو برای صدور رضایت نامه اش درخواست نموده فعلاً مانع از انتقال او شده است.

میلان 20 میلیون یورو نمی دهد

از ابتدای فصل جابجایی، موضع باشگاه پورتو برای صدور رضایتنامه مهدی طارمی تعیین است. باشگاه پورتو فقط حاضر است در ازای پرداخت 20 میلیون یورو رضایت نامه طارمی را صادر کند؛ رقمی قابل توجه در فوتبال اروپا که تنها الهلال عربستان حاضر به پذیرش آن شده بود اما شخص طارمی مخالف رفتن به عربستان بود تا نشان بدهد همچنان عطش بازی در اروپا را دارد.

پیشنهاد میلان به طارمی نه تنها نظر مثبت او را با وجود دریافتی بسیار کمتر از الهلال جلب نموده است بلکه باعث شده تا مدیر برنامه های این بازیکن به همراه مسئولان پورتو درخواست مشترکی به میلان بدهند تا این باشگاه ایتالیایی بتواند مبلغ مد نظر برای پرداخت رضایت نامه مهاجم ایران را افزایش بدهد.

اختلاف 400 میلیاردی

میلان در پیشنهاد اولیه خود، تأکید کرد که برای طارمی می تواند 10 میلیون یورو هزینه کند.

گویا جواب منفی پورتو باعث شده تا روسونری این عدد را به 12 میلیون یورو برساند. با این حال اختلاف 8 میلیون یورویی- 400 میلیاردی - میان این دو باشگاه وجود دارد و تعیین نیست آیا پورتو از عدد مورد نظر خودش کوتاه می آید یا میلان برای جذب یک مهاجم 31 ساله، 20 میلیون یورو هزینه می نماید؟ به نظر که گزینه دوم منتفی است.

پاسپورت غیر اروپایی، مانع تازه

باشگاه های ایتالیایی در جابجایی تابستانی فقط می توانند دو بازیکن با پاسپورت خارج از اتحادیه اروپا از سایر لیگ ها جذب نمایند.

اولین سهمیه میلان به بازیکنی دیگر تعلق گرفته و برای دومین سهمیه هم مهدی طارمی مدعی است و هم ساموئل چوکوئزه از ویارئال. به نظر می رسد با توجه به سن و سال چوکوئزه شانس او برای انتقال به میلان بیشتر از طارمی است.

یک بند مهم در یاری به طارمی

یک بند در قوانین جابجاییی فوتبال ایتالیا وجود دارد که می تواند به انتقال مهدی طارمی یاری کند. این بند تأکید می نماید که اگر باشگاه ایتالیایی و به عنوان نمونه میلان، تعهد بدهد که ظرف یک سال آینده برای یکی از بازیکنان غیر اروپایی خود شهروندی ایتالیا را می گیرد، آن وقت می تواند سومین سهمیه خارج از اتحادیه اروپا را هم جذب کند. این می تواند به وسیله میلان قابل پیگیری باشد تا هم چوکوئزه را به عنوان یک وینگر اهل نیجریه شکار کند و هم مهدی طارمی را به عنوان مهاجم هدف.

ادعای گاتزتا: چوکوئزه - میلان نهایی شد

روزنامه گاتزتای ایتالیا در گزارشی تأکید کرد که کار انتقال ساموئل چوکوئزه به میلان قطعی شده و او ظرف روزهای آینده به طرفداران روسونری معرفی خواهد شد. بنابراین می توانیم تا حدود زیادی انتقال طارمی به میلان را منتفی بدانیم. مگر اینکه در روزهای اخیر اتفاق دیگری رخ بدهد، میلان از بندهای موجود در قوانین استفاده کند و البته پورتو در مذاکره کمی کوتاه بیاید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پاسپورت طارمی دردسرساز شد ، تعهد باشگاه بزرگ اروپایی برای شهروندی ستاره ایرانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسپورت طارمی دردسرساز شد ، تعهد باشگاه بزرگ اروپایی برای شهروندی ستاره ایرانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید