پناهگاه حیوانات آسیب دیده از بلایای طبیعی

به گزارش وبلاگ نام تو، در جنگل های مه آلود درست خارج از سانتیاگو، مرکز شیلی، یک پومای نجات یافته از آتش سوزی ها در یک پناهگاه نگهداری می گردد، این پناهگاه امیدوار است حیات وحش را که تحت تاثیر بلایای طبیعی کشور قرار گرفته اند، احیا و نگهداری کند.

پناهگاه حیوانات آسیب دیده از بلایای طبیعی

به گزارش وبلاگ نام تو، این پناهگاه که دو دهه پیش افتتاح شد، سال جاری در پی مجموعه ای از آتش سوزی های اخیر، خشکسالی و باران های شدید میزبان ساکنان تازهی شده است.

مایسا روجاس، وزیر محیط زیست شیلی، در جریان بازدید از افتتاح یک واحد تازه در پناهگاه گفت: ما در حال تجربه یک بحران بزرگ زیست محیطی دنیای هستیم که خود را در از بین بردن تنوع زیستی و حیات وحش بومی نشان می دهد.

آتش سوزی های جنگلی در اوایل سال جاری جنگل های شیلی را درنوردند و بخش های وسیعی از این کشور را ویران کردند و نه تنها ده ها نفر را بی خانمان کردند، بلکه زیستگاه های حیوانات جنگلی را نیز از بین بردند.

فعالان در آن موقع زنگ خطر را به صدا درآوردند، زیرا حیواناتی از جمله میمونک کوهی و پودو، کوچکترین گوزن دنیا، بر اثر آتش سوزی ها دچار سوختگی شدند.

ماه ها بعد، منطقه ها مرکزی شیلی یکی از بدترین جبهه های آب وهوای سال های اخیر را متحمل شدند که بارندگی های شدید و سیل ها را به همراه داشت که باعث تخلیه شد.

از جمله حیواناتی که در پناهگاه نگهداری می شوند، روباه، شاهین، جغد و پوما هستند.

کندرا ایولیچ، مدیر پناهگاه حیات وحش گفت: ما از حیوانات وحشی استقبال می کنیم تا آن ها را احیا کنیم و رها کنیم.

وی اضافه نمود، با این حال، دیگران به علت شدت جراحات نمی توانند آزاد شوند، مانند شاهینی که یک چشم خود را از دست داده است.

در این هفته، این پناهگاه در حال افتتاح یک مرکز آموزشی و نمایشگاه زیست محیطی تازه است که حیوانات بومی را که نمی توانند رهاسازی نمایند و تحت تأثیر آتش سوزی یا سایر بلایای زیست محیطی قرار گرفته اند را در خود جای دهد.

منبع: فرارو

به "پناهگاه حیوانات آسیب دیده از بلایای طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه حیوانات آسیب دیده از بلایای طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید