پیش بینی جالب یک کارشناس از آینده بازار مسکن

به گزارش وبلاگ نام تو، یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه مسکن پتانسیل سیاسی بالایی دارد، گفت: استفاده سیاسی از آن ممنوع است و هیچ دولتی حق ندارد قبل از فراوری، وعده فراوری و یا وعده کاهش و افزایش قیمت بدهد و این سخنان باعث خروج بخش خصوصی از اقتصاد مسکن می گردد.

پیش بینی جالب یک کارشناس از آینده بازار مسکن

بیت اله ستاریان در گفت وگو با خبرآنلاین در مورد شرایط بازار مسکن در سال 1402 گفت: صددرصد اقتصاددانان بر روی این موضوع که تورم در اقتصاد ایران برای سال 1402 بالا خواهد بود، اتفاق نظر دارند؛ بازار مسکن شرایط خاصی دارد و هیچ گاه از دیگر کالاها و دیگر بازارها تبعیت نکرده است و همیشه در بلند مدت از سایر بازارها جلوتر بوده است چراکه از جمله معاملات کلان است که تورم را در زمان بیشتری نشان می دهد اما به طور کلی تورم بازار مسکن بیش از سایر بازارها است و حتی اگر تورم در اقتصاد صفر باشد، بازار مسکن تورم سرسام آوری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسکن را نمی توان بلافاصله فراوری و یا وارد کرد و ما کسری بسیار بالایی در فراوری مسکن داریم که سال به سال روی یکدیگر انباشته می گردد.

این کارشناس بازار مسکن در ادامه در مورد تبعات کاهش ساخت و ساز بر روند توسعه، مطرح نمود: زمانی که ساخت و ساز کاهش پیدا می نماید، گردش پول کاهش پیدا می نماید و روند توسعه را کند می نماید و اقتصاد به سمت رکود می رود. در سال هایی که آمار ساخت و ساز بالا است، اقتصاد پررونق است و گردش پول بالا است.

ستاریان با اشاره به اینکه مسکن پتانسیل سیاسی بالایی دارد، گفت: استفاده سیاسی از آن ممنوع است و هیچ دولتی حق ندارد قبل از فراوری، وعده فراوری و یا وعده کاهش و افزایش قیمت بدهد و این سخنان باعث خروج بخش خصوصی از اقتصاد مسکن می گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی جالب یک کارشناس از آینده بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی جالب یک کارشناس از آینده بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید