10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده، سامانه کارا همچنان فعال است

به گزارش وبلاگ نام تو، خبرنگاران- مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته تا به امروز 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده است.

10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده، سامانه کارا همچنان فعال است

حسین محمودی روز شنبه درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از زمان آغاز ثبت نام (بیستم اردیبهشت ماه 99) تا به امروز 523 هزار و 777 فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال 978 هزار نفر اجرا شده است.

وی اضافه نمود: تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر 18 هزار و 150 میلیارد تومان است که 10 هزار و 82 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می نمایند و سامانه کارا همچنان فعال است و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده کرونایی می توانند در آن ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا 14 رسته اصلی و 850 زیررسته شناسایی شدند و در حال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لیست گروه های شغلی مشمول این تسهیلات شامل مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بعلاوه، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه ای، مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی، آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها، موسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز فراوری محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز فراوری و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته های شغلی بودند.

محمدی با اشاره به اینکه این سامانه همچنان برای ثبت نام دریافت تسهیلات فعال است، گفت: بر این اساس به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد با بازپرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق می گیرد.

وی افزود: این افراد به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه نموده و برای تسهیلات 12 درصدی ثبت نام نمایند.

مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برای بازپرداخت اقساط نیز به دریافت نمایندگان تسهیلات فرصت داده شده است.

به گزارش وبلاگ نام تو به نقل از ایرنا، پس از شیوع کرونا در ماه های پایانی سال 98، بسیاری از کسب و کارها دچار چالش شدند. ایجاد رکود مالی، کاهش تقاضای خرید و تعطیلات اجباری کرونایی، باعث شدند که بعضی مشاغل ورشکست شده و بعضی نیز کارکنان خود را کاهش دادند. با هدف حمایت از کسب و کارها، پرداخت تسهیلات ویژه برای کسب و کارهای واجد شرایط در دستور کار نهاده شد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده، سامانه کارا همچنان فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده، سامانه کارا همچنان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید