5 وسیله کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می نماید

به گزارش وبلاگ نام تو، از آنجایی که زندگی امروز با مشغله های زیادی همراه است، اغلب افراد برای تمیز کردن محیط خود یا خوردن غذاهای سالمِ خانگی وقت و حوصله ای ندارد، به همین دلیل هم معمولا پس از طی یک روز کاری خسته کننده، ترجیح می دهند روی کاناپه اتاق بهم ریخته خود دراز بکشند و به جامانده پیتزای شب قبل را به عنوان شام بخورند. اما این دنیای پرمشغله با رواج و پیشرفت تکنولوژی هم همراه شده است و امروزه بعضی لوازم خانگی در بازار این دسته از کالاها وجود دارد که می تواند همانند فرشته نجاتی سبک زندگی شما را تغییر دهد. درواقع سرمایه گذاری روی بعضی از لوازم می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما گردد و در کنار آن لذت خوردن غذایی خانگی در محیطی تمیز را به شما هدیه کند، آن هم زمانی که کمتر از نیم ساعت برای آماده سازی میز شام و تمیز کردن اتاق وقت گذاشته اید. بنابراین در این مقاله قصد داریم که شما را با پنج وسیله کاربردی و ضروری در خانه و آشپزخانه آشنا کنیم تا به یاری آن ها بتوانید سبک زندگی جدیدی را در پیش بگیرید.

5 وسیله کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می نماید

فهرست محتوا

1. آرام پز

2. ماشین آشپزخانه

3. بخارشو

4. اجاق القائی

5. دستگاه اسپرسوساز

1. آرام پز

خرید یک دستگاه آرام پز از این جهت کاربردی و ارزشمند است که بدون احتیاج به ایستادن بالای سر قابلمه روی اجاق، می توانید غذاهای متنوعی را آماده کنید. حدودا ده ها سال می گردد که آرام پزها در خانه بسیاری از خانواده ها وجود دارد و در کنار آماده سازی راحت غذا، کارکرد بسیار ساده ای هم دارند؛ البته جای تاکید دارد که حتی برترین مدل های این دسته از محصولات ارزان هستند. استفاده از آرام پز روشی عالی برای تهیه غذاهای خوشمزه بدون احتیاج به ایستادن بالای اجاق گاز آن هم برای تمام روز است. به طور کلی این نوع محصولات می توانند به شکلی آهسته و در دمایی پایین غذا را آماده نمایند؛ همین مساله هم برای افراد پرمشغله ای که زمان زیادی برای طبخ ندارند، عملکردی عالی است، چراکه بدون هیچ گونه ملاحظه ای غذا به شکلی آرام جا می افتد و زمانی که از کار برگردید، خورشت قورمه سبزی شما در برترین حالت جا افتاده و آماده سرو است.

4 نکته ی مهم قبل از خرید آرام پز

در حالت کلی تنها نام بردن از آرام پز کافی نیست و باید با دانستن یکسری نکات باریک بینانه، یک راست سراغ محصولی کاربردی و بادوام بروید. بنابراین در این بخش به سراغ معرفی 4 نکته ی مهم قبل از خرید آرام پز می رویم.

1. آرام پزی بخرید که قابل برنامه ریزی باشد

بعضی از مدل های آرام پز فقط دکمه روشن و خاموش دارند. اما بعضی مدل های گران قیمت تر امکان برنامه ریزی را به شما می دهند. هرچه امکانات برنامه ریزی برای آرام پز بیشتر باشد، کار شما دقیق تر پیش می رود و البته هزینه بیشتری برای خرید آن احتیاج دارید. وجود کنترل های الکترونیکی، قابلیت گرم نگه داشتن غذا پس از آماده سازی و یک تایمر دیجیتال به شما این امکان را می دهد زمانی که در خانه نیستید، در تایمی معین آغاز به کار کند و سپس با برنامه ریزی شما خاموش گردد. بعلاوه پس از آماده سازی آرام پز غذا را به صورت اتوماتیک گرم نگه دارد تا وقتی که شما از راه برسید.

2. به مقدار آرام پز توجه کنید

در حالت کلی بهتر است به خاطر داشته باشید که اگرچه بیشتر این مدل دستگاه ها دارای ظرفیت زیادی برای پخت و پز هستند، اما فضای واقعی پخت که به وسیله شما قابل استفاده است، تقریباً دو سوم از ظرفیت اعلام شده به وسیله سازنده ها است. بنابراین اگر یک نفر هستید یا همراه با فرد دیگری زندگی می کنید، آرام پزی 1.5 تا 3 لیتری، برای 3 الی 4 نفر حدودا 3 الی 5 لیتر و برای بیش از 5 نفر آرام پزی 5 الی 6.5 لیتری گزینه ای مناسب برای خرید است.

3. سهولت در تمیز کردن

از آنجا که هدف این مقاله آشنایی شما با کالاهایی که به افراد پرمشغله به منظور سریع تر انجام شدن کارها یاری کند، در زمان خرید محصول باید توجه داشته باشید که آرام پز به راحتی تمیز گردد و زمان زیادی برای شستن آن هدر نرود. وجود بدنه آلومینیومی با روکش نچسب یا سرامیکی همراه با دکمه هایی لمسی می تواند کار تمیزکاری این وسیله کاربردی را راحت تر و سریع تر کند.

4. قابلیت برشته و بخارپز کردن موادغذایی

بعضی مدل های رده بالاتر آرام پز به شما امکان برشته کردن موادغذایی و بخارپز کردن غذا را با استفاده از ضمیمه های مخصوص می دهند. این مساله می تواند از نقطه نظر افزایش تنوع در آماده سازی مواد غذایی مختلف جالب توجه باشد.

پرفروش ترین مدل های آرام پز

هدف از این بخش مقاله آشنایی شما عزیزان با چند مدل باکیفیت و میان رده آرام پز به منظور راحتی بیشتر در خرید این کالا است.

آرام پز فلر مدل SL-183

آرام پز فلر مدل SL-183 گزینه ای کاربردی از شرکت معتبر فلر است که از جمله معینه های آن می توان به مواردی همچون دیگی از جنس سرامیک با ظرفیت 3.5 لیتر، امکان جداسازی دیگ از بدنه، حداکثر توان مصرفی 180 وات، چراغ نشانگر شرایط کارکرد دستگاه و بدنه ای از جنس استیل ضدزنگ است که متاسفانه فاقد هر نوع تایمری است. وزن این آرام پز 4.3 کیلوگرم است و طول سیم آن به 1 متر می رسد.

آرام پز فلر مدل SL-183

3,670,000 تومان

مشاهده و خرید

آرام پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E

آرام پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E یکی دیگر از مدل های خوش ساخت و میان رده بازار است که از جمله امکانات و معینات آن می توان به مواردی همچون وزن حدودا 6 کیلوگرمی، دارای توری بخارپز، درب پیرکس، بدنه استیل، تایمر 24 ساعته و نمایشگر ال سی دی اشاره نمود. ظرفیت این مدل آرام پز 5.7 لیتر است و با وجود سیمی یک متری و وزنی متناسب می تواند راحتی در کارکرد و جابه جایی را به شما هدیه کند.

آرام پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E

20 %

2,700,000

2,160,000 تومان

مشاهده و خرید

آرام پز فلر مدل SL-163W

یکی دیگر از محصولات شرکت فلر، آرام پز فلر مدل SL-163W است. این نوع وسیله کاربردی دارای ویژگی هایی همچون بهره گیری از ظرف پخت سرامیکی است که علاوه بر نچسب بودن و راحتی در شست وشو عاملی برای افزایش راندمان دستگاه هم است. قابلیت گرم نگه داشتن غذا و یخ خردکن از دیگر ویژگی های این کالا است که در کنار رده مصرف انرژی B آن را به انتخابی مناسب برای اغلب افراد تبدیل نموده است. بعلاوه حداکثر توان مصرفی این محصول 160 وات است و ظرفیت آن به 3.5 لیتر می رسد.

آرام پز فلر مدل SL-163W

3 %

4,300,000

4,171,000 تومان

مشاهده و خرید

2. ماشین آشپزخانه

اگرچه ممکن است در نگاه اول قیمت بالای این کالا شما را از خرید منصرف کند، اما قبل از این کار بهتر است بدانید که خرید یک ماشین میان رده می تواند به کلی زندگی شما را متحول کند. ماشین آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که تمام وسایل مورد احتیاج شما را برای تهیه انواع غذا، دسر، سالاد، آبمیوه را در حجمی باور نکردنی در اختیار شما قرار خواهد داد و مواردی مانند چرخ گوشت، غذاساز، همزن، مخلوط کن و خمیرزن (برای پخت انواع شیرینی و نان) را در خود جای داده است. البته اگر همچنان قیمت این نوع محصول خانگی برای شما بسیار بالاست بهتر است حتما یک همزن دستی را جایگزین ماشین آشپزخانه در فهرست این مقاله کنید.

5 نکته ی مهم قبل از خرید ماشین آشپزخانه

مهمترین نکاتی که هنگام خرید ماشین آشپزخانه باید به آن ها توجه کنید را در ادامه می خوانید.

1. وزن ماشین آشپزخانه

به طور کلی هرچه وزن ماشین بیشتر باشد، در زمان کار کمتر دچار لغزش می گردد و پایداری و ثبات بیشتری در زمان کار دارد، البته این موضوع نباید شما را به سمت نمونه کالاهای بسیار سنگین ببرد، که هر بار بیرون کشیدن آن از داخل کابینت مشکل و دردسرساز است. به همین خاطر مدل هایی با وزن حدودی 9 کیلوگرم می توانند گزینه هایی با وزن ایدئال باشند.

2. توان موتور و قابلیت تنظیم سرعت دستگاه

همانطور که حتما می دانید توان موتور هر نوع وسیله ای رابطه ای مستقیم با قدرت آن محصول دارد، بنابراین مسلما مدل های قدرتمندتر این وسیله توان بالاتری هم دارند. از طرفی ماشین های آشپزخانه با قابلیت تنظیم سرعت در حالات مختلفی همراه هستند، که لازم به تاکید است اگر کار شما دائما با آماده سازی انواع خمیر غلیظ گره خورده است، این دستگاه باید سه حالت سرعت را پشتیبانی کند.

3. سهولت در تمیز کردن ماشین آشپزخانه

از آنجا که این وسیله کاربردی دارای لوازم جانبی و قطعات زیادی است، ممکن است شستن تک تک قسمت های آن کمی زمان بر باشد، اما اگر در هنگام خرید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت شستن قطعات در ماشین ظرفشویی را داشته باشد، عملا از این چالش گذر خواهید کرد. البته در بعضی مدل های ماشین آشپزخانه ممکن است مجبور شوید، کاسه همزن آن را با دست بشویید تا دچار خش و خط نگردد.

4. لوازم جانبی و هم زن های همراهِ ماشین

همه کاره بودن این وسیله با هم زن های متنوع و لوازم جانبی مختلف آن گره خورده است! به طور کلی یک ماشین آشپزخانه باکیفیت و میان رده در کنار انواع سری های اصلی برای مخلوط کردن مواد غذایی مختلف، یکسری لوازم جانبی همچون پارچ مخلوط کن، ضمیمه های مخصوص آب میوه گیری و سس ساز، بستنی ساز، چرخ انواع گوشت، غلتک پاستا، برش زن، خردکن و آسیاب دارد که به چندمنظوره شدن دستگاه بسیار یاری می نماید.

5. توجه به جزئیات دستگاه

جنس تیغه، تعداد میله های همزن دستگاه، جنس پارچ مخلوط کن و آب میوه گیری از جمله مواردی است که باید به آن توجه گردد. بعلاوه وجود کنترل پنلی برای کار کردن راحت با دستگاه و یک نمایشگر بر روی آن کار با این وسیله کاربردی را راحت تر از سایر مدل ها می نماید. نهایتاً همچون خرید هر دستگاه برقی دیگری حتماً به طول سیم برق برای عدم ایجاد مشکل در زمان جابه جایی کالا توجه کنید.

پرفروش ترین ماشین های آشپزخانه

حال که با نکات لازم برای خرید ماشین آشپزخانه آشنا شدید، وقت آن است که نگاهی به گزینه های پرفروش این کالا در سایت وبلاگ نام تو بیاندازید تا راحت تر خرید کنید.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

یکی از مدل های کاربردی و باکیفیت در بین این دسته از محصولات خانگی، ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1 است که ویژگی های آن شامل قابلیت شست وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی، متشکل از سه سری اصلی، حجم همزنی به مقدار 3.9 لیتر، توان 600 وات، سیستم محافظت در برابر گرم شدن بیش از حد و پایه های ضدلغزش می گردد. این وسیله کاربردی شست وشوی آسانی دارد و با وجود سه سرعت متفاوت و وزن 4.7 کیلوگرمی یکی از محصولات باکیفیت بازار است.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

6,100,000 تومان

مشاهده و خرید

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420 وسیله ای کاربردی از برند معتبر بوش است که رنگ قرمز آن در ترکیب با رنگ های روشن و استیل ظاهر زیبایی به محصول داده است. به طور کلی این دستگاه دارای قابلیت ریز کردن مواد در اشکال مختلف، غذاسازی، هم زدن، خمیر زنی است و در عین حال پارچ مخلوط کن آن ظرفیتی به مقدار 1.25 لیتر دارد. بعلاوه سرعت آن در 7 حالت مختلف قابل تنظیم است و از عملکرد لحظه ای یا همان پالسی هم برخوردار است. وزن این مدل وسیله کاربردی حدودا 6.3 کیلوگرم است و وجود پایه های ضدلغزش از پایکوبی دستگاه بر روی پیشخوان جلوگیری می نماید.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

10,500,000 تومان

مشاهده و خرید

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

یکی از گزینه های ماشین آشپزخانه با وزنی متناسب ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 است که 8.5 کیلوگرم وزن دارد. توان این ماشین 900 وات است و به منظور راحتی بیشتر طول سیم آن به 1 متر می رسد. وجود سیستم های ایمنی چندگانه در ساختار این کالا این ماشین آشپزخانه را از هر لحاظ ایمن نموده است و قابلیت های عملکردی آن در خرد کردن، آب مرکبات گیری، چرخ کردن گوشت و خمیرزنی خلاصه می گردد.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

12 %

16,219,000

14,305,000 تومان

مشاهده و خرید

3. بخارشو

محصول سومی که قصد معرفی آن را داریم یک بخارشو است. استفاده از یک دستگاه بخارشوی می تواند به صورت همزمان، هم محیط شما را از هرگونه آلودگی ای پاک کند و هم در نقش یه جاروی کاربردی ظاهر گردد. به یاری این وسیله دیگر تمیز نگه داشتن خانه در کمال خود زمان بر نیست، چراکه با استفاده از آن می توانید پرده ها را بدون جدا کردن از چوب پرده تمیز کنید، دیوارها و سقف را تمیز کنید، حمام و دستشویی را با خیال راحت از بابت عدم وجود هیچ آلودگی ای شست وشو دهید و فرش ها و پارکت را هم به راحتی باقی تسک ها، تمیز کنید.

5 نکته ی مهم قبل از خرید انواع بخارشو

نخستین و مهم ترین گام برای خریدن بخارشویی بادوام و باکیفیت، شناسایی، آنالیز و واکاوی قابلیت ها و ویژگی های اساسی و ضروری در این دستگاه است، به همین خاطر هم در این قسمت به سراغ مهم ترین نکات در خرید این وسیله کاربردی می رویم.

1. وزن دستگاه

یکی از کاربردهای اصلی این نوع سیستم تمیزکاری محیط استفاده از آن برای پاک کردن پرده ها، سقف و دیواره ها است، بنابراین بخارشویی که انتخاب می کنید باید وزن کمی به ویژه در ناحیه دسته داشته باشد. از طرفی ضروری است که دستگاه بخارشوی، قابلیت حمل و نقل آسانی داشته باشد تا در کنار این موضوع بتوان آن را به راحتی در بین اتاق ها و حمام و دستشویی جابه جا کرد. البته اگر محصولی که انتخاب می کنید قابلیت جدا کردن قسمت لوله دستگاه از بدنه را داشته باشد، می توان مقدار دستگاه را در حالت غیر فعال، کوچک تر کنید تا فضای کمتری اشغال گردد.

2. قابلیت تنظیم بخار

مهم ترین بخش یک دستگاه بخارشو، مقدار بخار فراوریی است که به سطوح وارد می نماید. به همین خاطر قابلیت تنظیم مقدار بخار خروجی از دستگاه به کاربران اجازه می دهد که به راحتی و با توجه به جنس سطحی که پیش روی آن ها است، مقدار بخار را تنظیم نمایند. به عنوان مثال مطمئنا زمانی که قصد تمیز کردن اجاق گاز خود را دارید، مقدار بخاری که برای از بین بردن چربی از آن ضروری است، مشابه با بخار لازم برای پاک کردن لکه های قهوه روز میز نیست؛ به همین خاطر هم چنین قابلیتی در این دسته از محصولات بسیار بااهمیت است.

3. اهمیت گنجایش بخارشوی

اصولا دستگاه بخارشویی که ظرفیت بیش از یک لیتر دارد برای تمیز کردن محیط هایی با ابعاد بیش از 80 متر مناسب است، بنابراین اگر محیطی کوچک دارید، مدل های ارزان قیمت با گنجایش حدودی 300 میلی لیتر می تواند برای شما مناسب باشد. البته این نکته را هم از یاد نبرید که اگر قرار است گزینه ای با ظرفیت پایین بخرید، ضروری است تا قابلیت اضافه کردن آب در مخزن را به خوبی آنالیز کنید، زیرا اگر بخارشویی با ظرفیت کم، قابلیت اضافه کردن آب در حین کار نداشته باشد، چندان کاربردی نخواهد بود.

4. توان مصرفی دستگاه

لازم به تکرار است که توان مصرفی هر دستگاهی نماینده قدرت آن است. به همین خاطر دستگاه های بخارشویی که توان مصرفی آن ها برابر با 1500 الی 2000 وات است، از جمله محصولات کاربردی در این حوزه محسوب می شوند. گفتنی است که توان مصرفی بالا برای بخارشوی به این معناست که سیستم در زمان بسیار کمتری، آب داخل مخزن را به بخار تبدیل می نماید.

5. پشتیبانی از سری های متنوع به منظور تمیز کردن بخش های مختلف

به طور کلی در خرید بخارشو باید دقت داشته باشید که سری های تعبیه شده برای دستگاه از قابلیت های ویژه ای برای تمیز کردن انواع فرش، شیشه، مبلمان، سرامیک و حتی پارچه های بسیار لطیف و نازک برخوردار باشند، در غیر این صورت، نمی توان انتظار عملکردی کاربردی را از آن داشت. وجود سری های مخصوص هر سطح می تواند به افزایش سرعت و قدرت ضد عفونی کردن محیط یاری زیادی کند.

معرفی پرفروش ترین مدل های بخارشو

حال مروری بر انواع پرفروش و منتخب بخارشوی از دیدگاه کاربران سایت وبلاگ نام تو داریم.

بخارشو کرشر مدل SC2 EASYFIX

یکی از محصولات منتخب در بین انواع بخارشوهای بازار ایران، بخارشو کرشر مدل SC2 EASYFIX است چراکه علاوه بر سهولت استفاده ای که دارد وزن مناسبی در حدود 2.9 کیلوگرم دارد به همین خاطر هم جابه جایی آن به ساده ترین شکل ممکن است. این محصول توانایی ذخیره سازی حجم یک لیتر آب را دارد و تنها به 6.5 دقیقه زمان برای فراوری بخار احتیاج دارد. این بخارشوی آلمانی دارای سری های متنوعی از جمله نازل گوشه، نازل دیوار شویی با فرچه و سری های کف و دیوار است و توان مصرفی آن به 1500 وات می رسد.

بخار شو کرشر مدل SC2 EASYFIX

13 %

5,850,000

5,079,000 تومان

مشاهده و خرید

بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN

یکی از مدل های خوش ساخت و آلمانی بازار بخارشوی که قابلیت تنظیم سری ها را دارد، بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN است. این نوع وسیله کاربردی دارای معینه های مفیدی همچون قابلیت تنظیم شدت بخار، دارای محفظه مخصوص جمع آوری کابل برق، فیلتر مخصوص سختی آب، مجهز به سری های مایکروفایبر و قابل شست وشو، ظرفیت مخزنی تا 350 میلی لیتر و توان مصرفی 1300 وات است. مدت زمان مورد احتیاج برای فراوری بخار به وسیله این وسیله کاربردی 30 ثانیه است و قابلیت شستن انواع سطوح، دیواره ها و پرده ها را دارد.

بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN

16 %

4,500,000

3,799,000 تومان

مشاهده و خرید

بخارشوی سانلند مدل SL840

بخارشوی سانلند مدل SL840 گزینه ای کاربردی و با قیمتی بسیار مالی است که از جمله معینات آن می توان به مواردی همچون دسته ای بلند به منظور راحتی بیشتر در زمان کار، ظرفیت مخزن 1.5 لیتری، توان مصرفی ای به مقدار 1500 وات، طول سیم 5 متری، فراوری بخار در عرض 15 ثانیه، وزن 5 کیلوگرمی و 45 دقیقه کارکرد دائمی اشاره نمود. انواع سری های این کالا شامل گزینه های شیشه شور، سری پارکت شور، دو سری فلزی و چهار عدد سری جهت شست وشوی سرویس بهداشتی و حمام می گردد.

بخارشوی سانلند مدل SL840

2,730,000 تومان

مشاهده و خرید

4. اجاق القائی

اجاق القایی یا اجاق اینداکشن به نوعی نسل سوم اجاق های الکتریکی به شمار میرود که در آن برای گرم کردن ظروف پخت وپز، از گرمایش القائی به جای رسانش استفاده می گردد. درواقع در این وسیله کاربردی از المنت گرمایی و شعله خبری نیست و به جای آن از فرآیند القای مغناطیسی بهره گرفته می گردد. اجاق القایی یکی از ابزارهای آشپزخانه عالی برای صرفه جویی در وقت و هزینه است، چراکه در زمان کار با آن ها سیستم انرژی کمتری را مصرف می نماید و در عین حال گرما را به طور موثرتری به غذا انتقال می دهد. بعلاوه از دیدگاه زیست محیطی هم این دسته از اجاق های پخت و پز انتخابی بهینه تر هستند.

علاوه بر بحث مالی داستان، پخت انواع مواد غذایی با اجاق های القایی باعث صرفه جویی در زمان هم می گردد، زیرا کارکرد این مدل های بازار نسبت به گزینه های گازی، سنتی و برقی بسیار فرق دارد. ابعاد کوچکتر این اجاق ها هم یکی دیگر از مزیت های این محصولات است، که باعث صرفه جویی در فضا می گردد.

5 نکته ی اساسی قبل از خرید اجاق القائی

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره شد، اجاق گاز های القائی گرما را 25 تا 50 درصد سریع تر از مدل های برقی و گازی انتقال می دهند و پخش گرمای یکنواخت تری دارند. با این حال ضروری است قبل از خرید این محصولات به یکسری نکات کلیدی توجه کنید تا هزینه نه چندان پایین این اجاق ها هدر نرود.

1. ظروف مخصوص لازمه کار با اجاق القائی است

به یاد داشته باشید که با وجود این مدل اجاق های پخت و پز نمی توانید از هر نوع ظروفی برای آشپزی بهره ببرید، بلکه ظروف شما باید دارای پایه مغناطیسی باشد به این معنی که جنس قابلمه ها یاید از چدن و انواع خاصی از فولاد های ضدزنگ انتخاب گردد. بعلاوه قابلمه ها و تابه هایی از جنس فولاد ضدزنگ که به آن ها نیکل اضافه شده است جزو محصولات غیر مغناطیسی به شمار می روند و نمی توان از آن ها به عنوان ظروف القایی استفاده کرد. اجاق گاز القایی با مواد غیر مغناطیسی ای مانند مس یا آلومینیوم کار نمی نماید.

2. توان دستگاه

همچون سایر محصولات معرفی شده در این نوشتار، نرخ توان بالاتر در اجاق های القائی پخت سریع تر را تضمین می نماید، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری را هم در بر داشته باشد. بیشتر اجاق های القایی توانی در حدود 1000 تا 2000 وات دارند. بنابراین، اگر در پی پخت هر چه سریع تر هستید، باید یک اجاق گاز القایی با قدرت بالا را انتخاب کنید.

3. وجود برنامه های از پیش مشخص شده در اجاف القائی

به منظور راحتی بیشتر کاربران، بعضی از جدیدترین اجاق گازهای القایی دارای منویی از پیش تنظیم شده هستند که با توجه به غذایی که قصد پخت آن را دارید، دمای دستگاه را تنظیم می نماید. بنابراین، چه در حال جوشاندن شیر باشید یا دم کردن برنج، این وسیله کاربردی می تواند دما را مطابق با آن و تنها با یک لمس تنظیم کند.

4. مطابقت مقدار ظروف با جایگاه های اجاق

هر اجاق القایی دارای حداقل و حداکثر مقدار جایگاه تابه است. درهمین راستا اگر جایگاه مخصوص اجاق کوچکتر از مقدار قابلمه باشد، اجاق نمی تواند ظرف را گرم کند. به همین خاطر هم باید مقدار ظروف پخت باید با مقدار سیم پیچ اجاق القائی مطابقت داشته باشد. بعلاوه وجود قابلیت تشخیص اتوماتیک تابه هم یکی دیگر از معینات مهم در این دسته محصولات است، چراکه این ویژگی تضمین نماینده ایمنی محیط است و علاوه بر این، اگر ظرف خیلی داغ گردد، اجاق به طور اتوماتیک خاموش می گردد.

5. سبکی و قابل حمل بودن اجاق القائی

بسته به ترجیح کاربران، می توانید دستگاهی قابل حمل یا ثابت را انتخاب نمایند. یک اجاق القایی قابل حمل این امکان را به شما می دهد که دستگاه را در هر جایی که تمایل دارید، قرار دهید.

5. دستگاه اسپرسوساز

جای هیچ گونه شکی نیست که قهوه برای بسیاری از مردم در سراسر دنیا نوشیدنی ای ضروری برای آغاز یک روز کاری است. این نوشیدنی دارای تاریخچه ای غنی است و افراد بیشماری برای آغاز روز خود به آن تکیه می نمایند. از طرفی اگر یک دستگاه قهوه ساز یا به شکلی حرفه ای تر اسپرسوساز در خانه نداشته باشید علاوه بر تلف شدن وقت پشت صف دریافت قهوه ی صبح، این موضوع می تواند یک عادت گران قیمت هم تلقی گردد. اما با وجود دستگاه اسپرسوساز می توانید با هزینه و کوشش کمتری از یک ماگ قهوه تازه لذت ببرید. درواقع اگرچه خرید این دسته از دستگاه ها هزینه اولیه بالایی دارند، اما در دراز مدت در زمان و هزینه شما به شکل قابل توجهی صرفه جویی می نمایند.

5 نکته ی کلیدی قبل از خرید اسپرسوساز

همانطور که می دانید کیفیت نوشیدنی ای که مصرف می کنید با اسپرسوسازی که انتخاب می کنید ارتباط مستقیم و بسیار فراگیری دارد، بنابراین در این بخش مهم ترین نکات در خرید این محصول را به شما یادآور می شویم تا با دقت و آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

1. مقاومت و جنس بدنه دستگاه

یکی از انتخاب های مناسب برای اغلب افراد خرید اسپرسوسازی با جنس بدنه ای از فلز ضد زنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هردو است. البته از آنجایی که معمولا عمر دستگاه های فلزی در مقایسه با دستگاه های پلاستیکی بیشتر است و کمتر دچار آسیب می شوند، توصیه می گردد که مدل های تمام فلزی را اولویت خود قرار دهید.

2. برند اسپرسوساز

برند دستگاهی که انتخاب می کنید، شاید مهم ترین موردی است که باید به آن توجه کنید، چراکه قطعا بین یک برند ایتالیایی مثل بیالتی با برندهای بی نام و بی کیفیت چینی تفاوت کیفیت فاحشی وجود دارد. بنابراین سعی کنید حتی با پرداخت هزینه بیشتر بر روی گزینه ای از برندهای معتبر سرمایه گذاری کنید.

3. توان و فشار محصول انتخابی

فشار دستگاه در تهیه اسپرسویی با کیفیت نقش مهمی دارد و وجود هاله ای کرم رنگ روی قهوه که کرما نام دارد و نشانی از کیفیت قهوه است، تنها به واسطه فشار کافی ایجاد می گردد. به همین خاطر معمولا برترین فشار برای عصاره گیری در تهیه قهوه اسپرسو، حدود 9 بار است که به وسیله دستگاه های اسپرسوساز صنعتی اعمال می گردد. این در حالی ست که دستگاه های خانگی به دلیل ساختار متفاوتی که دارند، برای اعمال فشار کافی و مورد نظر روی قهوه، احتیاج به فشار بیشتری در حدود 15 بار دارند. بنابراین خرید اسپرسوساز خانگی ای با توان 1000 تا 1600 وات برای ایجاد این مقدار فشار بر دانه های قهوه گزینه ای معقول و کاربردی است.

4. سهولت در تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن اسپرسوساز احتمالاً از آن بخش هایی است که اغلب افراد از آن فراری هستند، به همین خاطر هم قبل از خرید این کالا باید این جنبه را به خوبی آنالیز کنید و مدلی را انتخاب کنید که بابت شست وشو و تمیز کاری به وسیله ماشین ظرفشویی مسئله ای نداشته باشد. به طور کلی احتیاجهای روزانه اسپرسوساز شامل کارهایی مانند خالی کردن سینی های چکه و پاک کردن میله های بخار و فوم ساز و تخلیه تفاله دان است. البته جالب است بدانید که بعضی از مدل های پیشرفته تر با استفاده از این سیستم، شست وشوی تمامی قطعات مورد احتیاج را به شکل اتوماتیک انجام می دهند و کار شما را راحت تر می نمایند.

5. آسیاب قهوه بخرید یا مدلی با آسیاب داخلی انتخاب کنید!

دستیابی به قهوه ای باکیفیت با آسیاب کردن مستقیم دانه های قهوه ممکن می گردد، به همین خاطر هم اگر قصد آسیاب کردن دانه ها به شکلی سریع و بی دردسر را دارید، اسپرسوسازی با قابلیت آسیاب اتوماتیک قهوه را بخرید، البته این مدل ها نسبت به سایر گزینه های بازار گران تر هستند. اگر هم در پی خرید یک آسیاب جداگانه برای دستگاه اسپرسوساز خود هستید، قبل از خرید مطمئن شوید که مدل انتخابی با دستگاه اسپرسوساز شما متناسب است.

معرفی پرفروش ترین مدل های دستگاه اسپرسوساز

در این قسمت مروری بر پرفروش ترین مدل های اسپرسوساز با استناد به سایت وبلاگ نام تو داریم.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020 محصولی با بدنه ای از پلاستیک فشرده و توان 1350 وات است که از ساختاری زیبا و کلاسیک هم برخوردار است. جالب است بدانید که در ساخت این دستگاه از موتور قدرتمند ایتالیایی و قدرت فشار خروجی ای در حدود 20 بار بهره گرفته شده است و همین مساله هم باعث شده که این دستگاه به شکلی سریع به دمای لازم جهت عصاره گیری برسد. حجم مخزن آب دستگاه 1.5 لیتر و با امکان جدا شدن جهت شست وشوی آسان است و در کنار آن ضروری است بدانید که این وسیله کاربردی می تواند در مدت 60 الی 90 ثانیه شیر فوم دار هم بزند.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020

8 %

5,048,000

4,635,000 تومان

مشاهده و خرید

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685

یکی از محصولات جمع وجور با طراحی ای ساده، اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685 است که با وجود موتوری با توان 1350 وات می تواند فشاری به مقدار 15 بار برای عصاره گیری مهیا کند. این نوع اسپرسوساز قابلیت فراوری آب جوش دارد و در کنار آن از معینه هایی همچون سیستم خاموشی اتوماتیک، دو نازل قهوه، ظرفیت مخزنی به مقدار 1.1 لیتر، وزن 5 کیلوگرمی، امکان تنظیم فاصله لیوان و نازل و امکان ساخت قهوه اسپرسو، کافه لاته و کاپوچینو برخوردار است.

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685

7,300,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: Lines Food

کندوکاو بیشتر

5 وسیله کاربردی که برای افراد پرمشغله پیشنهاد می گردد چه دستگاه هایی است؟

خرید ماشین آشپزخانه، بخارشوی، اسپرسوساز، آرام پز و اجاق القائی می تواند برای افراد پرمشغله بسیار کارا باشد.

اجاق القائی چیست؟

اجاق القایی سیستمی است که برای گرم کردن ظروف پخت وپز، از گرمایش القائی به جای رسانش استفاده می نماید؛ درواقع در این دسته از محصولات از المنت گرمایی و شعله خبری نیست و به جای آن از فرآیند القای مغناطیسی بهره گرفته می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 وسیله کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 وسیله کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید