آیا استرس باعث ایجاد آکنه می گردد؟

به گزارش وبلاگ نام تو، مهم نیست که چند سال داشته باشید، آکنه در هر زمانی می تواند به وجود آید. اگر چه جوش در آوردن در دوران بلوغ قابل درک است ولی هیچ کس نمی خواهد در دوران بزرگسالی از آکنه رنج ببرد. حداقل 90 درصد افرادی که تحت

آیا استرس باعث ایجاد آکنه می گردد؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

مهم نیست که چند سال داشته باشید، آکنه در هر زمانی می تواند به وجود آید. اگر چه جوش در آوردن در دوران بلوغ قابل درک است ولی هیچ کس نمی خواهد در دوران بزرگسالی از آکنه رنج ببرد. حداقل 90 درصد افرادی که تحت استرس قرار دارند با مسائل مربوط به آکنه روبرو هستند. ولی آیا آکنه و استرس واقعاً با هم در ارتباط هستند؟ متخصصین برای سالیان سال در خصوص رابطه بین استرس و آکنه بحث داشته اند. ولی، تحقیقات تأیید نموده اند که استرس آکنه را تشدید می نماید.

آکنه چگونه ایجاد می گردد؟

هر گونه تغییرات محیطی که باعث عدم تعادل هورمونی در بدن می گردد می تواند باعث ایجاد آکنه گردد. اگر چه پوست سلول های مرده را با پوسته ریزی از بین می برد ولی آن ها ممکن است به خاطر چربی و به دام افتادن باکتری ها به سطح پوست بچسبند. این باعث ایجاد آکنه می گردد. آکنه نوعی التهاب پوستی است که در صورت درمان نشدن ممکن است به نواحی بیشتری از پوست توسعه یابد.

استرس چه تأثیری روی بدن دارد؟

استرس اندازه آدرنالین خون را افزایش می دهد. آدرنالین هورمونی است که هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. این باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می گردد که تعادل هورمونی را به هم می زند. وجود آدرنالین بیش از حد در بدن ظرفیت بدن برای جذب مواد مغذی را کاهش می دهد و بزرگترین اندام بدن یعنی پوست را مورد تهاجم قرار می دهد.

آیا می توان استرس را دلیل ایجاد آکنه دانست؟

تحقیقات ثابت نموده اند که استرس باعث تغییر در فراوری هورمون ها می گردد.

تأثیر فیزیولوژیکی: هنگامی که بدن شما تحت استرس قرار گرفته است، قدرت آن برای مقابله با عوامل بیگانه کاهش می یابد. این توانایی بدن برای ترمیم شدن را تا 40 درصد کاهش می دهد. زمان لازم برای از بین رفتن آکنه طولانی تر می گردد و در نتیجه مدت زمان بیشتری در پوست باقی می ماند.

تأثیر فیزیکی: هنگامی که تحت استرس قرار دارید، دستگاه عصبی فراوری سبوم را تحریک می نماید. سبوم حاوی هورمون CRH است که دلیل اصلی ریزش مو ، بسته شدن منافذ پوست و چرب شدن پوست به تعداد می رود. این مسائل آکنه را تشدید می نمایند.

آیا بزرگسالان هم در معرض ابتلا به آکنه قرار دارند؟

برای شستن صورت خود از پاک نماینده های آنتی باکتریال بنزوئیل پراکسید بهره ببرید. آب زیاد بنوشید. آب مواد سمی را از خون دفع می نماید. از فشار دادن جوش ها خودداری کنید زیرا، ممکن است باعث ایجاد جوشگاه گردد. از دستمال کاغذی تمیز برای خشک کردن صورت خود بهره ببرید و مجدداً از آن استفاده نکنید. ترکیبات موضعی زیادی برای درمان آکنه وجود دارند ولی استفاده از آن ها به خاطر مواد شیمیایی موجود ممکن است باعث تشدید آکنه گردد. به جای استفاده خودسرانه از این محصولات به پزشک مراجعه کنید. از مواد آرایشی غیر کمدون زا بهره ببرید. از استرس دوری کنید زیرا، استرس به غیر از تشدید آکنه تأثیرات مخرب زیادی روی بدن دارد.

آیا می توان از ایجاد آکنه جلوگیری کرد؟

با انجام تمرینات یوگا ، مدیتیشن ، نفس کشیدن عمیق و استفاده از رژیم غذایی سالم از استرس دوری کنید. این فعالیت ها باعث آرامش فکر می شوند و بدن را تقویت می نمایند. از روش های مدیریت استرس بهره ببرید تا بعداً از ایجاد آکنه جلوگیری کنید. روزانه 7-8 ساعت بخوابید. به انجام فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید. شما باید سعی کنید از استرس دوری کنید زیرا، استرس علاوه بر تشدید آکنه باعث پیری زودرس و مسائل دیگر هم می گردد.

منبع: راسخون

به "آیا استرس باعث ایجاد آکنه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استرس باعث ایجاد آکنه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید