سلامتی و پزشکی

10 مورد از خواص پونه کوهی؛ محافظ تمام عیار سلامت بدن

پونه کوهی یکی از گیاهان معطری است که تقریبا تمام سرآشپزهای جهان برای پخت غذا از آن استفاده می نمایند. خواص پونه بیشتر از عطر و طعم دهندگی است و می تواند با باکتری ها مبارزه کند و التهابات مختلف را بهبود ببخشد. طعم قوی در کنار این خواص است که پونه را به یک...

23 مهر 1402

استفاده باورنکردنی از چربی برای کاهش وزن!

دیجیاتو نوشت: آشکارسازی رمزوراز مولکولی که بافت چربی را از سفید به قهوه ای تبدیل می نماید، پتانسیل زیادی برای درمان چاقی و به طور کلی، کاهش وزن دارد. بااین حال، آشکارسازی این رمز سخت بوده است.

16 مهر 1402

کورک چیست و چرا به وجود می آید؟

متخصصان درباره روند بوجود آمدن کورک می گویند: ابتدا پوست در ناحیه عفونت قرمز می گردد و سپس یک توده ایجاد می گردد. بعلاوه پس از چهار الی هفت روز، توده آغاز به سفید شدن می نماید زیرا چرک زیر پوست جمع می گردد.

4 مهر 1402

طرز تهیه پسته پلو مجلسی و خوشمزه؛ غذای اصیل ایرانی

پسته پلو یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین غذا های ایرانی است که در بسیاری از شهر ها مخصوصا در کرمان هواداران بسیاری دارد. اگر بخواهیم به قدمت این غذای فوق العاده مقوی و خوشمزه پی ببریم باید بدانیم که این غذا از زمان قاجار طبخ می شده و معمولا این نوع از برنج...

25 شهریور 1402

روش تشخیص کف پای صاف در بچه ها ، صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟ ، علائم صاف بودن کف پا و راه های درمان آن

صافی کف پا زمانی رخ می دهد که در دوران کودکی قوس کف پا ایجاد نشود. بعلاوه می تواند در مراحل بعدی زندگی پس از یک آسیب یا از استرس های فرسایشی ساده ناشی از سن به وجود بیاید.

21 شهریور 1402

دانشمند زن ایرانی یکی از 100 استعداد برتر هوش مصنوعی دنیا

ایسنا نوشت: مجله تایم به تازگی لیست 100 دانشمند برتر در حوزه هوش مصنوعی را منتشر نموده است که نام الهام طبسی دانشمند ایرانی مشغول در موسسه فناوری های نوظهور در آزمایشگاه فناوری اطلاعات(NIST) در آن دیده می گردد.

18 شهریور 1402

تکه پاره شدن خرس سیاه به وسیله یک شکارچی غول پیکر ، عکس

زومیت نوشت: کوه های راکی کانادا که میان آلبرتا و بریتیش کلمبیا قرار دارند، محل زندگی خرس های سیاه (Ursus americanus) و بعلاوه خرس های گریزلی (Ursus arctos horribilis) است.

17 شهریور 1402

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

درست کردن برخی از چاشنی ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می تواند برای ما بسیار لذت بخش باشد و از طرفی شما مطمئن هستید که این مواد کاملا ارگانیک است و در مقایسه با نوع بازار آن هزینه کمتری برای شما به همراه دارد؛ الان که فصل لیمو تازه است خودتان...

10 شهریور 1402

این 6 ادویه میل به مصرف شکر را کاهش می دهند

کارشناسان بهداشت و سلامت همیشه از مضرات مصرف زیاد قند و شکر گفته اند. جایگزینی آن ها سخت است، اما ادویه های شناخته شده و محبوبی وجود دارند که می توانند میل به خوردن شیرینی را در بدن انسان کم نمایند.

8 شهریور 1402

آیین نکوداشت مهدی اخوان ثالث در مشهد برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در مشهد، هم زمان با سی و سومین سالگرد درگذشت شاعر خوش نام و سرشناش مشهدی، مهدی اخوان ثالث موسسه فرهنگی خردسرای فردوسی مشهد با همراهی آموزشگاه بامداد این هفته در ادامه سلسله نشست های ادبی - فرهنگی خود آیین نکوداشت یاد و نام...

7 شهریور 1402

برجسته کردن لب با روش خانگی

امروزه خانم ها علاقه زیادی به برجسته کردن لب هایشان دارند، به همین علت با استفاده از تزریق ژل اقدام به این کار می نمایند اما با روش های طبیعی هم می توان لب را برجسته کرد.

6 شهریور 1402

پیشرفت صنعت چاپ نیازمند حکمرانی دولت است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آیین افتتاحیه نکوداشت نهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران و چهارمین همایش ملی علوم و فناوری چاپ ایران با عنوان حکمرانی و سیاست گذاری در صنعت چاپ، تجارب و آموزه ها با حضور محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران،...

5 شهریور 1402

5 معجون لاغری معجزه آسا برای برطرف چربی های شکم

تغذیه و ورزش مکمل یکدیگر هستند؛ بنابراین اگر از تمرینات ورزشی کاهش وزن استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم معجون های لاغری را از قلم نیاندازید! معجون های مختلفی وجود دارند که شامل ترکیبات چربی سوز هستند و می توانند سرعت کاهش وزن شما را افزایش دهند.

3 شهریور 1402

رژیم گیاه خواری چه معایبی دارد؟

توجه به تغذیه یکی از مهم ترین مواردی است که افراد باید در سبک زندگی سالم به آن توجه نمایند. در این مسیر، بسیاری از افراد راه افراط در پیش می گیرند و برای رسیدن به تناسب اندام با گرفتن رژیم های غذایی عجیب وغریب به بدن خود آسیب وارد می نمایند، درحالی که تصور...

1 شهریور 1402

10 کاور فانتزی ایرپاد پرو؛ گزینه های رنگارنگ برای کاربران خوش سلیقه

از آنجایی که ایرپاد پرو اپل با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد، هر گونه آسیب و ضربه به این محصول هزینه های سنگینی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. اینجاست که استفاده از کاورهای محافظ می تواند تا حد بسیار زیادی سلامت هدفون بی سیم گران قیمت شما را تضمین...

26 مرداد 1402

سرانجام تلخ یا تلخی بی سرانجام؟؛ رندی اورتن در دوراهی مرگ و زندگی!

بیش از یک سال است که رندی اورتن با مصدومیتی جدی از ناحیه کمر روبرو شده و به همین علت، کاملا از WWE فاصله گرفته است. هرچند که در این مدت، بارها شایعاتی مبنی بر بازگشت اورتن به دنیای کشتی کج مطرح شده اما افعی هنوز هم دوران نقاهت را پشت سر می گذارد.

26 مرداد 1402

مصرف طولانی مدت دارو های ضدریفلاکس می تواند ریسک ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد

دانشمندان در پژوهش جدیدی دریافته اند که مصرف درازمدت دارو های ضدریفلاکس که موجب کاهش اسید معده می شوند، پس از حداقل 4.5 سال می تواند ریسک بروز بیماری زوال عقل را در افراد افزایش دهد.

25 مرداد 1402

7 درمان خانگی برای بیماری کبد چرب غیر الکلی

بیماری کبد چرب غیر الکلی در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می گردد. هیچ دارویی برای درمان این عارضه در دسترس نیست، اما تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی یکی از مؤثرترین راه ها برای کنترل و مدیریت این بیماری است.

24 مرداد 1402

توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی

اگر قصد تغییر دکوراسیون یا ساخت خانه دارید و برای انتخاب توالت ایرانی و فرنگی مردد هستید، این مطلب را از دست ندهید.

19 مرداد 1402

رنگ این جهنم سبز است

آمازون، پهناورترین جنگل در آمریکای جنوبی است که در بین کشورهای اکوادور، پرو، ونزوئلا و کلمبیا واقع شده است اما بیشترین قسمت آن به برزیل منحصر می شود. پیدایش این جنگل قدیمی به 200 تا 500 میلیون سال قبل یعنی دوره اول زمین شناسی بازمی شود.

16 مرداد 1402
تعداد: (408)