استفاده باورنکردنی از چربی برای کاهش وزن!

به گزارش وبلاگ نام تو، دیجیاتو نوشت: آشکارسازی رمزوراز مولکولی که بافت چربی را از سفید به قهوه ای تبدیل می نماید، پتانسیل زیادی برای درمان چاقی و به طور کلی، کاهش وزن دارد. بااین حال، آشکارسازی این رمز سخت بوده است.

استفاده باورنکردنی از چربی برای کاهش وزن!

اکنون دانشمندان بر این باورند که یک گام دیگر به دستیابی به این هدف نزدیک تر شده اند و نشان داده اند که چگونه با مهار آنزیم هیستون دستیلاز 11 (HDAC11) - که عملکرد بافت چربی را کنترل می نماید - سلول های چربی سفید به واسطه انرژی مجبور به حرکت می شوند. این حرکت به علت افزایش فعالیت پروتئین جدانماینده 1 (UCP1) است.

بافت چربی سفید که مسئول چربی ذخیره شده ماست، انرژی را به عنوان تری گلیسرید حفظ می نماید؛ درحالی که همتای قهوه ای و میتوکندری های فراوان آن از UCP1 یاری می گیرند تا انرژی شیمیایی را به گرما تبدیل نمایند. پاسخ دهی بیشتر سلول های چربی سفید به مکانیسم هایی که ذخایر انرژی را مصرف می نمایند، می تواند دستاوردی باشد که دانشمندان برای مقابله با چاقی به آن امیدوارند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو (UC) مدعی هستند که یافته های آن ها در موش ها و چربی بیماران چاق (که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند) اثبات شده است.

تیموتی مک کینزی از دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا می گوید: نوع سومی از چربی به نام بژ وجود دارد. فراوری بژ زمانی رخ می دهد که شما چربی سفید را مصرف می کنید - که معمولاً خوب نیست - و آن را به چیزی تبدیل می کنید که بیشتر شبیه به چربی قهوه ای است. برای این تبدیل، ما با مهار HDAC11، تشکیل چربی سفید را تحریک می کنیم که بافت آن را به شیوه ای مطلوب تغییر می دهد.

تغییر در بافت چربی سفید، کلید کاهش وزن

مدتی است که تحقیقات در پی دستکاری مکانیسم های طبیعی در سلول هاست تا بتوانند بر مصرف انرژی در بافت چربی سفید تمرکز نمایند یا مانند بافت قهوه ای، اقدامی برای تغییر رفتار آن انجام دهند.

تحقیقات قبلی UC نشان داده بود که هدف قراردادن نوع مناسب انرژی سلول های چربی برای افراد چاق بسیار دشوارتر است؛ اما با مهار HDAC11، فعالیت بافت چربی قهوه ای افزایش می یابد و به نوبه خود آغاز به تأثیر بر بافت چربی سفید می نماید.

هنگامی که بافت سفید آغاز تبدیل شدن به بژ تبدیل می نماید، داروهای محرک b3-AR با یاری گیرنده های بزرگ تر برای چسبیدن به آن ها، کار بسیار آسان تری در پیش دارند.

این تحقیق می تواند به افرادی که بیماری های همراه با چاقی مانند مقاومت به انسولین، التهاب و فیبروز دارند، یاری کند.

محققان قصد دارند به کار خود روی HDAC11 ادامه دهند. به ویژه در خصوص اینکه چگونه می توان به بهبود اثربخشی داروهای چاقی و مقابله با مسائل درمانی مانند کاهش عضلانی و افزایش مجدد وزن یاری کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "استفاده باورنکردنی از چربی برای کاهش وزن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده باورنکردنی از چربی برای کاهش وزن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید