این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان نمایند

به گزارش وبلاگ نام تو، آنهایی که عادت دارند صبحانه های روز تعطیل عدسی یا خوراک لوبیاچیتی بخورند، بد نیست که پوره لوبیا را هم امتحان نمایند.

این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان نمایند

این پوره با نان تازه یک غذای کامل است. شما حتی می توانید آن را به عنوان شام هم بخورید.

1. سیر و پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید. اگر فلفل سبز درشت انتخاب نموده اید تخم داخل آن را خالی نموده و فلفل ها را هم ریز خرد کنید.

2. روغن مایع را در تابه ای گود بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ گردد. سپس پیاز و سیر را همراه فلفل سبز و پودر فلفل قرمز در روغن بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز حدود پنج تا ده دقیقه حرارت دهید تا پیاز نرم گردد ولی مراقب باشید قهوه ای رنگ نگردد.

3. کنسرو لوبیا را در صافی بریزید و آب آن را جدا کنید. دو قاشق سوپ خوری از لوبیا را در ظرف دیگری کنار گذاشته و بقیه را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن به پوره تبدیل کنید.

4. پوره لوبیا را به همراه دو تا سه قاشق سوپ خوری آب لوبیا به مواد داخل تابه اضافه نموده و خوب هم بزنید. در تابه را بگذارید و چند دقیقه حرارت دهید.

5. پنیر چدار رنده شده را همراه با لوبیای درسته پوره نشده به مواد داخل تابه اضافه کنید و حدود پنج دقیقه حرارت دهید تا پنیر کمی آب گردد.سپس مخلوط را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

6. فلفل دلمه ای قرمز را به صورت خلالی با چاقو خرد کنید. پوره را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و روی آن فلفل دلمه ای خلال شده و پنیر چدار رنده شده بریزید.

مواد لازم:

4 حبه سیر

یک عدد پیاز

2 عدد فلفل سبز تند

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز

2 ق س روغن مایع گیاهی

2 /1 ق چ پودر فلفل قرمز

400 گرم لوبیا چیتی کنسروی

4 /3 پیمانه پنیر چدار رنده شده

به اندازه لازم نمک و فلفل

اندازهی پنیر چدار رنده شده (برای روی غذا)

سالسای آووکادو

آووکادو از آن جمله میوه های پرخاصیت است که به خاطر چربی خاصی که دارد نمی توان آن را مانند دیگر میوه ها به تنهایی خورد. بنابراین برترین کاربرد آن در سالادها و سس هاست. سالسای آووکادو چیزی بین سالاد و سس است؛ یعنی شما می توانید آن را با نان یا چیپس ذرت به عنوان شام بخورید.

1. یکی از آووکادوها را پوست کنده و گوشت داخل آن را بعد از خارج کردن هسته ها با چنگال خوب له کنید. کاسه بزرگی آماده کنید، ابتدا آووکادو، پیاز، سیر، فلفل سبز، پوست رنده شده لیموترش، پودر قند، گوجه فرنگی، روغن زیتون، گشنیز، زیره و نمک و فلفل را اضافه نموده و با هم مخلوط کنید. در صورت احتیاج آب لیموترش را هم اضافه کنید.

2. آووکادوی دیگر را هم پوست کنده و پس از جدا کردن هسته به صورت ریز خرد کنید. آووکادوی ریز شده را به بقیه مواد اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و مدت یک ربع کناری بگذارید تا جا بیفتد. این سالاد را با نان تست به عنوان شام سبک می توانید میل کنید.

مواد لازم:

2 عدد آووکادوی رسیده

یک عدد پیاز قرمز کوچک

(ریز خرد گردد)

یک عدد فلفل سبز تازه

یک حبه سیر (ریز خرد گردد)

پوست رنده شده نصف لیموترش کوچک

آب 2 عددلیموترش کوچک

نوک ق چ پودر قند

250 گرم گوجه فرنگی سفت

(ریز خرد گردد)

2 ق س گشنیز تازه خرد شده

2 /1 ق چ تخم زیره

یک ق س روغن زیتون

به اندازه لازم نمک و فلفل

آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی کامل برای تحریک رشد بدن است؛ مثل آهن و مس که برای خون سازی مفیدند یا سدیم و پتاسیم که تعادل شیمیایی بدن را حفظ می نمایند. این میوه چربی و کالری بالایی دارد پس باید اندازه متعادلی از آن مصرف گردد. البته چربی آووکادو از نوع غیر اشباع است. هر 100 گرم آووکادو دارای 190 کیلوکاری انرژی است.

یه جور دیگه

حتما لازم نیست لوبیا را پوره کنید. شما می توانید آن را با استفاده از گوشتکوب له و خرده نموده و خوراک لوبیای بافت دار درست کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این صبحانه را کسانی که علاقه مند به یک وعده صبحگاهی متفاوت هستند امتحان نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید