آنالیز ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت؛ پرامکانات با شاژردهی خوب

به گزارش وبلاگ نام تو، محصولات شیائومی نیازی به تعریف ندارد. این برند علاوه بر عرضه گوشی های هوشمند پیشرفته و میان رده، در زمینه فراوری و عرضه گجت های پوشیدنی نیز بسیار پیروز و محبوب ظاهر شده و از جمله جدیدترین این محصولات می توان به ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت اشاره نمود. این ساعت هوشمند مالی با قابلیت های مناسبی که به کاربران ارائه می دهد، فروش بسیار خوبی را در فروشگاه آنلاین خبرنگاران تجربه می نماید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این ساعت هوشمند محبوب بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت؛ پرامکانات با شاژردهی خوب

مقدمه

استراتژی که شیائومی در سال های اخیر آن را دنبال نموده، موجب شده تا محصولات باکیفیتی را در همه رنج های قیمتی در بازارهای جهانی ببینیم و درست مانند گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این شرکت چینی حدود چند هفته قبل از نوترین ساعت هوشمند مالی خود یعنی ردمی واچ 2 لایت به عنوان جانشین ردمی واچ لایت محبوب و پرفروش رونمایی کرد.

این ساعت هوشمند از نظر مشخصات نسبت به رقبای خود حرف های بسیار بیشتری برای زدن دارد و به نظر می رسد که کامل ترین گجت پوشیدنی در رنج قیمتی ساعت های هوشمند مالی است. به طور کلی اگر در پی خرید ساعت های هوشمند مالی هستید، از بین محصولات بسیار باکیفیت و در عین مقرون به صرفه قیمت شیائومی، گزینه های خرید بسیار زیادی وجود دارد.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 2 Lite بند سلیکونی

2,442,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات کلی ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گجت پوشیدنی محبوب داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام ساعت هوشمندساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی
وزن 350 گرم
سیم کارت خیر
کیفیت ساختفریم از جنس آلیاژ آلومینیوم با بند سیلیکونی قابل تعویض
نوع و اندازه نمایشگرنمایشگر 1.5 اینچی TFT
رزولوشن و تراکم پیکسلی نمایشگررزولوشن 320 در 360 پیکسل - تراکم پیکسلی 311 پیکسل بر اینچ - حدبیشتر روشنایی 450 نیت
سیستم عاملسازگار با اندروید 5 به بالا با اپلیکیشن Xiaomi Wear و iOS 10 به بالا با استفاده از اپلیکیشن Xiaomi Wear Lite
پردازندهMTK2502
GPS داخلیدارد
باتریباتری با ظرفیت 262 میلی آمپر ساعت
حسگرهاژیروسکوپ، شمارنده ضربان قلب، فشارسنج، گام شمار و اثر انگشت روی قاب پشتی
پیغام رسانیدریافت و نمایش پیغام های دریافتی
اندازه شاژردهی باتری5 روز در استفاده مداوم و تا 10 روز در حالت استندبای
رنگ های قابل عرضه مشکی و سرمه ای
زبان های قابل پشتیبانیانگلیسی و فارسی (در آپدیت نو)
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه - قابلیت برقراری تماس - قابلیت دریافت پیغام - قابلیت شماره گیری، رد تماس و پاسخ دهی تماس - دارای تم های مختلف -بند قابل تعویض- نمایش سابقه تماس ها - قابلیت ضبط صدا - قابلیت پخش موزیک - کنترل دوربین عکاسی - گام شمار - حالت یادآوری کم تحرکی

طراحی

ردمی واچ 2 لایت شیائومی از یک طراحی مربعی شکل مانند بیشتر ساعت های هوشمند بهره می برد و وزن آن نیز با استفاده از بند سیلیکونی حدود 350 گرم است. بنابراین کاربران می توانند بدون هیچ مشکل خاصی در طولانی مدت از این گجت پوشیدنی استفاده نمایند. بدنه این محصول از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که مقاومت و دوام خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها دارد که البته یک روکش کاملاً صاف و یکدست آن را احاطه نموده است. ردمی واچ 2 لایت مقاومت تا عمق 50 متری آب را نیز دارد و کاربران قادر خواهند بود در هنگام شنا کردن نیز از این محصول بهره ببرند. این ساعت هوشمند مالی و نو شیائومی از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به گوشی های هوشمند استفاده می نماید و بعلاوه مجهز به GPS داخلی است؛ قابلیتی که در بسیاری از ساعت های هوشمند امروزی دیده نمی گردد.

روی بدنه ردمی واچ 2 لایت شیائومی یک دکمه با روکش فلزی تعبیه شده که به شما امکان می دهد ساعت هوشمند خود را روشن نموده و از قابلیت های مختلف آن بهره ببرید. بند این محصول نیز قابل تعویض است و به راحتی می توانید بند دلخواه خود را روی آن نصب کنید. در بخش پشتی این ساعت هوشمند نیز شاهد قرارگیری سنسور ضربان قلب هستیم که چراغ های LED سبز درخشان دارد و هنگام اندازه گیری ضربان قلب به رنگ قرمز در می آید. بعلاوه باید به پورت شارژ مگنتی این ساعت هوشمند نیز اشاره نمود.

صفحه نمایش و قابلیت ها

ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی از یک نمایشگر 1.55 اینچی LCD IPS بهره می برد که تراکم پیکسلی 311 پیکسل بر اینچ و حدبیشتر روشنایی تصویر 450 نیت دارد. حاشیه های تقریباً زیادی اطراف نمایشگر را احاطه نموده و حدبیشتر روشنایی نمایشگر آن به حدی است که می توان در زیر نور شدید آفتاب نیز از آن بهره برد. بعلاوه این نمایشگر تصاویر را با رزولوشن 320 در 360 پیکسل به کاربران نشان می دهد. این محصول قابلیت نمایشگر همواره روشن را ندارد، اما می توانید طوری آن را تنظیم کنید که وقتی دست خود را بلند می کنید نمایشگر آن روشن گردد. این نمایشگر اثر انگشت را به خود جذب نمی نماید و خیلی هم در برابر خط وخش مقاوم نیست. اما به طور کلی اسکرول روانی را به کاربران ارائه می دهد.

به لطف حدبیشتر روشنایی 450 نیت این محصول، کاربران هیچ مسئله ای برای کار با نمایشگر این ساعت هوشمند نخواهند داشت. بعلاوه آن ها می توانند روشنایی نمایشگر را به دلخواه خود تنظیم نمایند. این ساعت هوشمند، برخلاف ردمی واچ و ردمی اسمارت بند پرو، سنسور نور محیطی ندارد و بنابراین باید آن را به صورت دستی از سطح 1 تا سطح 5 تنظیم کنید. وقتی نمایشگر را به سمت پایین سوایپ می کنید، نوار ابزار به شما نشان داده می گردد و برای مثال می توانید نوتیفیکیشن ها گوشی هوشمند خود را از این طریق بخوانید (اما امکان پاسخگویی ندارید). تنطیمات سریع نیز با اسکرول کردن به سمت پایین خود را نشان می دهد. اگر دکمه ای که روی ساعت هوشمند تعبیه شده را فشار دهید، وارد منوی ساعت خواهید شد و از این طریق می توانید به بخش های مختلف ساعت نظیر حالت های ورزشی، کنترل موسیقی، آب وهوا و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار

این ساعت هوشمند با استفاده از اپلیکیشن Xiaomi Wear به گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS متصل می گردد و طیف بسیار گسترده ای از حالت های ورزشی، قابلیت های مختلف، بخش پروفایل من، باتری و دیگر موارد را به کاربران ارائه می دهد. امکان تغییر واچ فیس نیز برای کاربران فراهم شده و آن ها با استفاده از این اپلیکیشن به بیش از 100 واچ فیس مختلف دسترسی پیدا می نمایند. واچ فیس ها بعلاوه قابلیت سفارشی سازی نیز دارند. شما بعلاوه می توانید انتخاب کنید که کدام یک از اپلیکیشن های گوشی هوشمندتان برای شما نوتیفیکیشن ارسال نمایند.

قابلیت های ورزشی

ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی دارای بیش از 110 حالت و قابلیت ورزشی، از جمله 17 حالت تمرین حرفه ای است که شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری در فضای داخلی، قایقرانی، طناب، HIIT، یوگا و شنا در استخر می گردد. شما با بهره گیری از این ساعت هوشمند، به جز نقشه مسیر برای تمرینات در فضای باز، تمام جزئیات مانند مسافت، کالری سوزانده شده، قدم ها، میانگین سرعت، میانگین ضربان قلب و منطقه ها ضربان قلب را مستقیماً دریافت می کنید. برای آنالیز دقت گام شمار این محصول، نتایج آن با نتایج ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 مقایسه شد و به دقت بالای آن دریافتیم.

از آنجایی که این ساعت از GPS داخلی بهره می برد، لازم نیست گوشی هوشمند خود را برای فعالیت های خارج از منزل مانند دویدن یا دوچرخه سواری به همراه خود ببرید. قابلیت های ردیابی مکان و ردیابی خواب این ساعت هوشمند نیز همانند گلکسی واچ از دقت بسیار خوبی برخوردار هستند و کاربران به راحتی می توانند از آن ها استفاده نمایند.

قابلیت های سلامتی

این ساعت هوشمند از چراغ های LED و دیودها برای روشن کردن رگ های بدن کاربران بهره می برند و به وسیله تغییر نور سبز جذب شده، ضربان قلب آن ها را کنترل می نمایند. نتایج حاصل شده از این ساعت، خیلی دقیق نیست ولی می تواند به شما یک گزارش کلی در خصوص شرایط سلامت بدنیتان بدهد. اما قابلیت ردیابی ضربان قلب این ساعت هوشمند، هم در حالت استراحت و هم در حالت فعالیت در مقایسه با دستگاه اکسیمتر خون تقریبا دقیق است. این ساعت هوشمند بعلاوه دارای SpO2 یا سنسور نظارت بر اکسیژن خون است که به گفته شرکت نباید برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

عمر باتری

ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی از یک باتری 262 میلی آمپر ساعتی به عنوان قلب تپنده بهره می برد که طبق ادعای شرکت می تواند تا 5 روز در استفاده زیاد و تا 10 روز در استفاده های معمولی شارژدهی به کاربران ارائه دهد. بعلاوه شیائومی اعلام نموده در صورت استفاده مداوم از GPS، این ساعت تا حدبیشتر 14 ساعت دوام می آورد که از این نظر عملکردی بهتر از ردمی واچ دارد. استفاده از GPS در حدود 30 دقیقه، تقریباً 6 تا 7 درصد باتری این ساعت هوشمند را مصرف می نماید. البته باید اشاره کنیم که عمر باتری بستگی به نحوه استفاده کاربران از این ساعت هوشمند دارد. شارژ شدن این ساعت هوشمند نیز حدود 2 ساعت به طول می انجامد.

آیا خرید ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی منطقی است؟

اگر در پی یک ساعت هوشمند باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید، ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی می تواند تجربه خرید یک ساعت هوشمند بادوام و پر از امکانات را برای شما به همراه داشته باشد. قابلیت هایی همانند نمایشگر با حدبیشتر روشنایی بالا، امکان برقراری و دریافت تماس، عمر باتری نسبتاً خوب، داشتن GPS داخلی و بهره گیری از حالت های ورزشی متنوع ارزش خرید این محصول را بسیار بالا برده اند.

مزایای ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی

  • نمایشگر باکیفیت
  • شارژدهی مناسب
  • مجهز بودن به GPS داخلی
  • ضد آب بودن
  • وزن بسیار سبک
  • قیمت مناسب
  • قابلیت های ورزشی بسیار زیاد

معایب ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی

  • نداشتن سنسور تنظیم نور محیط
  • طراحی قدیمی
  • نداشتن قابلیت نمایشگر همواره روشن

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم. آیا شما هم خرید این ساعت هوشمند را به دیگران توصیه می کنید؟ بی صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

منبع: Fonearena

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 2 Lite بند سلیکونی

2,442,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی ضد آب است؟

بله. این ساعت تا عمق 50 متری سطح آب قابل استفاده است.

آیا ساعت هوشمند ردمی لایت 2 شیائومی قابلیت مکالمه دارد؟

بله. این محصول مجهز به یک اسپیکر و میکروفون است و قابلیت مکالمه نیز دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت؛ پرامکانات با شاژردهی خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت؛ پرامکانات با شاژردهی خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید