در دیدار پوتین و بایدن چه گذشت؟

به گزارش وبلاگ نام تو، کرملین گفت، روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک بیانیه مشترکی صادر کردند.

در دیدار پوتین و بایدن چه گذشت؟

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن رهبران روسیه و آمریکا آمده است، دو کشور برای پایه گذاری اساسی جهت آینده کاهش سلاح ها و کاهش خطرات از طریق مذاکره تلاش می کنند.

پوتین: با آمریکا اختلاف نظر داریم اما یکدیگر را درک می کنیم

در همین حال رئیس جمهور روسیه پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود در ژنو با اعلام اینکه واشنگتن و مسکو اختلافاتی دارند اما یکدیگر را درک می کنند، تأکید کرد که آمریکا و روسیه به نام بزرگترین قدرت های هسته ای جهان مسئولیت مهمی در حفظ ثبات راهبردی جهان دارند.

پولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود جو بایدن، در یک نشست خبری در ژنو گفت که این ملاقات علی رغم اختلافات جدی میان دو کشور، در فضایی خصمانه برگزار نشده است.

پوتین در خصوص فضای ملاقاتش با جو بایدن به خبرنگارن گفت: ملاقات با رئیس جمهور بایدن در فضایی خصمانه برگزار نشد. درست است که ما در بسیاری حوزه ها اختلاف نظر داریم اما یکدیگر را درک می کنیم و مصاحبهها سازنده بود.

وی در خصوص مطرح شدن مسائل مرتبط با حملات سایبری اخیر که آمریکا آن را به روسیه نسبت می دهد، گفت: ما توافق کردیم که درباره امنیت سایبری مذاکراتی داشته باشیم. باید این را بدانید که بیشترین حملات سایبری در جهان از داخل خاک آمریکا صورت می گیرد و کانادا در رتبه دوم واقع شده است. پس از آن نوبت به آمریکای لاتین و بریتانیا می رسد. روسیه در این فهرست جایی ندارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: ما تا به امروز 10 شکایت از آمریکا به دلیل حملات سایبری از خاک روسیه دریافت کرده ایم، اما در مقابل حدود 40 شکایت در رابطه با حملات سایبری از خاک آمریکا به روسیه تسلیم آنها کرده ایم. این شرایط نشان می دهد که باید به مسئله امنیت سایبری با جدیت پرداخته شود.

وی در خصوص صحبت های مرتبط با اوکراین در نشست امروز خود با اوکراین گفت: ما توافق کردیم که وزرای خارجه دو کشور درباره طیف گسترده ای از مسائل در ارتباط با اوکراین با یکدیگر رایزنی کنند. من نمی توانم درباره جزئیات بیشتر صحبت کنم اما رئیس جمهور بایدن موافق است که مسئله اوکراین باید بر مبنای توافق مینسک حل وفصل شود.

پوتین در خصوص معاهدات تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه گفت: وقتی صحبت از ثبات راهبردی در میان باشد، فدراسیون روسیه و ایالات متحده مسئولیت مهمی در جهان بر عهده دارند زیرا ما دو قدرت هسته ای برتر جهان هستیم و بیشترین کلاهک های هسته ای و بیشترین سامانه ها را برای شلیک آنها در اختیار داریم.

وی افزود: ما توافق کرده ایم که مصاحبهها در زمینه معاهدات تسلیحاتی و هسته ای در سطح نهادهای مربوطه آمریکایی و روسی برگزار شود. این مصاحبهها تحت نظر وزارت امور خارجه روسیه و وزارت امور خارجه آمریکا در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد.

روسای جمهوری دو کشور در شهر ژنو و در ویلایی در کنار دریاچه لمان ملاقات کردند.

رونالد ریگان، چهلمین رئیس جمهوری آمریکا در سال 1985 برای اولین بار در این ویلا با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ملاقات کرد.

گی پارملن، رئیس جمهوری سوئیس پیش از آغاز مذاکرات جو بایدن و ولادیمیر پوتین ضمن استقبال از حضور آن ها در ژنو ابراز امیدواری کرده بود که مصاحبه های روسای جمهوری آمریکا و روسیه سازنده باشد.

ولادیمیر پوتین، 68 ساله پیش از این در مقام ریاست جمهوری روسیه با چهار رئیس جمهوری آمریکا یعنی بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ ملاقات کرده است.

منبع: فرارو

به "در دیدار پوتین و بایدن چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار پوتین و بایدن چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید