رسالت لیگ یک پرورش استعداد است، بدون حق پخش فوتبال ورشکست می گردد

به گزارش وبلاگ نام تو، مدیرعامل باشگاه نود ارومیه از رشد استفاده از بازیکنان با تجربه در لیگ یک ایران ابراز نگرانی کرد.

رسالت لیگ یک پرورش استعداد است، بدون حق پخش فوتبال ورشکست می گردد

یحیی بهاری مدیر عامل باشگاه نود ارومیه در گفت وگو با وبلاگ نام تو، در مورد ارزیابی اش از نیم فصل اول لیگ یک فوتبال ایران گفت: به خاطر شرایط کرونایی متاسفانه کمی آغاز لیگ طول کشید و شرایط آماده سازی بازیکنان کمی سخت بود اما همینطور که پیش رفتیم تیم ها شرایط بهتری پیدا کردند و لیگ جذاب تر شد. لیگ پر فشاری است و امتیاز تیم ها به هم نزدیک است و لیگ پویا و خوبی را در نیم فصل اول شاهد بودیم.

او در مورد کیفیت بازیکنان در لیگ یک گفت: متاسفانه مسئله ای که به کیفیت لیگ ضربه می زند، رو آوردن تیم ها به استفاده از بازیکنان با تجربه است در صورتی که رسالت لیگ یک بازیکن سازی است. تیم ها به دنبال نتیجه هستند و از بازیکنان جوان استفاده نمی نمایند. در سال های گذشته شاهد بودیم که بازیکنان خوبی از لیگ یک به فوتبال کشور معرفی شده اند اما در سال های اخیر دیدیم که تیم ها کمتر به دنبال استفاده از جوانان بوده اند و از بازیکنان با تجربه استفاده نموده اند. فقط چند باشگاه هستند که از بازیکنان جوان و آینده دار استفاده می نمایند که در آینده از این بازیکنان بیشتر خواهیم شنید. تیم ها می توانند با استفاده از بازیکنان جوان از نظر مالی صرفه جویی نمایند و همینطور این بازیکنان برای آینده باشگاه سرمایه خوبی محسوب می شوند. ما هم در باشگاه نود ارومیه تلاشمان را می کنیم تا از این جوانان استفاده کنیم. تیم ها می خواهند در کمترین زمان به نتیجه برسند به همین دلیل از بازیکنان با تجربه استفاده می نمایند. به هر حال استفاده از بازیکنان جوان تاوان دارد. ما در 9 هفته اول شرایط خوبی نداشتیم اما در ادامه شرایطمان بهتر شد. شاید خیلی از تیم ها این شهامت و تحمل را نداشته باشند که از جوانان آینده دار استفاده نمایند. به هر حال اگر این فرایند ادامه داشته باشد، دودش به چشم فوتبال کشور خواهد رفت.

بهاری با اشاره به شرایط مالی باشگاه های لیگ یک گفت: شرایط مالی کل کشور خوب نیست و فوتبال هم شرایط مالی خوبی ندارد. فکر می کنم بسیاری از تیم های لیگ یک از این نظر آسیب ببینند. شاید فقط چند باشگاه صنعتی، مسائل مالی زیادی نداشته باشند که از پول بیت المال تامین بودجه می شوند. سایر تیم ها حتی تیم های لیگ برتر برای پرداخت مطالبات بازیکنان دچار مشکل هستند و این موضوع به شدت فوتبال کشور را تهدید می نماید. به نظر من باید یک راه علاج دائمی پیدا گردد وگرنه شرایط مالی فوتبال سال به سال بدتر می گردد. به نظر من یکی از مسائل اصلی در این زمینه نبود افراد متخصص در راس باشگاه ها است. در سال های اخیر تیم های ما بیشتر مصرف گرا بودند و از یک منبعی مثل شهرداری پولی را دریافت می کردند و در فوتبال خرج می کردند. وقتی یک مدیر فوتبالی در راس امور نباشد نه تنها وضع بهتر نمی گردد بلکه هر روز بدتر هم می گردد. یکی دیگر از بحث های مهم در مورد بحث مالی فوتبال، حق پخش های تلویزیونی است که اگر پرداخت نگردد، ممکن است در سال های آینده فوتبال ورشکست گردد. تیم ها باید به اندازه جیبشان خرج نمایند. ما هم دوست داشتیم بازیکنان با اسم و رسم در تیممان بازی نمایند اما باید پایمان را به اندازه گلیممان دراز کنیم و در حال حاضر از بازیکنان جوان استفاده می کنیم که از نظر مالی توانستیم شرایط بهتری پیدا کنیم. همینطور این بازیکنان در آینده می توانند منبع درآمد خوبی برای باشگاه باشند. حال و روز تیم های خصوصی را در سال های آینده بهتر از تیم های دولتی می بینم.

او در مورد برنامه ریزی لیگ گفت: سازمان لیگ سال جاری هنر به خرج داد و با یاری و تعامل باشگاه ها توانستند نظم خوبی به مسابقات بدهند. مسائل زیادی در ابتدای فصل داشتیم و مسابقات دیر آغاز شد اما به تدریج نظم خوبی ایجاد شد و با وجود اینکه مسابقات فشرده برگزار گردید. فکر می کنم نظم خوبی را شاهد بودیم. بحث رعایت کردن پروتکل های بهداشتی هم رضایت بخش بود و از فدراسیون و سازمان لیگ تشکر می کنیم. خوشحالیم که زنجیره فوتبال قطع نشد و مسابقات ادامه پیدا کرد.

وی در مورد نیم فصل دوم لیگ یک گفت: تیم ها مسائل مالی زیادی دارند و فکر می کنم بسیاری از تیم ها از مدار خارج خواهند شد و به مشکل بخورند. با توجه به شرایط موجود فکر می کنم نتایج و صندلی تیم ها در جدول متفاوت خواهد بود و تیم هایی که رو آورده اند به استفاده از بازیکنان با تجربه، مسائل زیادی خواهند داشت. در روزهای قبل دیدیم که چند مربی استعفا دادند که به دلیل مسائلی است که در باشگاه ها اتفاق میفتد که یکی از آن ها مسائل مالی است. نیم فصل دوم را برای تیمهایی می بینم که با انگیزه هستند. مثل تیم شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی که بازیکنان جوان و با انگیزه ای در اختیار دارند. فکر می کنم تیم های کم نام و نشان که کسی انتظاری از آن ها ندارد، می توانند گزینه های صعود به لیگ برتر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رسالت لیگ یک پرورش استعداد است، بدون حق پخش فوتبال ورشکست می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت لیگ یک پرورش استعداد است، بدون حق پخش فوتبال ورشکست می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید