زیرساخت های آموزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست

به گزارش وبلاگ نام تو، مدیرکل آموزش و پرورش البرز می گوید زیرساخت های آموزشی، ورزشی و پرورشی استان البرز متناسب با احتیاج جمعیت دانش آموزی آن نیست.

زیرساخت های آموزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست

علی حجرگشت گفت: استان البرز بیش از 500 هزار دانش آموز دارد که نزدیک به نصف این جمعیت در مدارس کرج مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به این که در بعضی از مدارس نواحی کرج شاهد تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس هستیم، اضافه کرد: البرز از نظر سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور است که دلیل اصلی آن را رشد بی رویه جمعیت ناشی از مهاجرت ها می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز می گوید: 25 هزار دانش آموز در سال تحصیلی نو به شمار دانش آموزان البرز اضافه شده است که برای تحصیل این دانش آموزان 80 مدرسه 12 کلاسه احتیاج است.

حجرگشت اضافه کرد: اوضاع آموزش و پرورش بعداز حدود سه سال تعطیلی آموزش حضوری در مدارس احتیاج به یک نگاه مدیریتی نو همراه با نشاط و تنوع دارد تا از فضای آموزشی خشک خارج شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی کرج برای اجرای اردو های دانش آموزی در اردوگاه های استان، برگزاری اردو های پیشرفت، بازدید از مراکز صنعتی و تولیدی، پارک علم و فناوری، موسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست.

وی بابیان اینکه اکنون 50 زمین چمن مصنوعی برای ورزش دانش آموزان البرز در دست احداث است، گفت: 18 مورد از این تعداد مربوط به شهر کرج است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تجاری سازی مدارس اقدامی برای یاری به توسعه مراکز آموزشی دانست و مطرح نمود: تمام مدارس البرز شرایط اجرای طرح تجاری سازی را ندارند هر چند که امر تعلیم و تربیت در درجه اول کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون هزینه سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی در شهر های شیراز و تهران از محل اعتبارات مدیریت شهری تامین می گردد، گفت: انتظار می رود شورا و شهرداری کرج دراین زمینه به یاری آموزش و پرورش بیایند.

اکنون استان البرز دارای 2 هزار کد مدرسه است که طبق گزارش های رسمی هشت هزار کلاس درس کم دارد.

وبلاگ نام تو البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زیرساخت های آموزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های آموزشی البرز متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید