سرمایه گذاری گوگل در ژاپن
به گزارش وبلاگ نام تو، گوگل در ژاپن سرمایه گذاری خواهد نمود. این موضوعی است که اخیرا از سوی مدیران گوگل مطرح شده است.
رقم معامله نو گوگل روی ABEJA هنوز معین نیست، اما پیش بینی می گردد که بیش از 10 میلیون دلار نبوده است؛ زیرا استارتاپ 6 ساله ABEJA نوا تأکید نموده که تا امروز 6 میلیارد ین ژاپن معادل 53 میلیون دلار از سرمایه گذاران دریافت نموده است. از طرفی طبق اعلام کرانچ بیس در گذشته این استارتاپ سرمایه 45 میلیون دلاری جذب نموده، این یعنی هشت میلیون دلار از سرمایه دریافتی این استارتاپ فاش نشده است. البته این مبلغ هم می تواند سرمایه گذاری نو گوگل را پوشش دهد و هم یکی دیگر از سرمایه گذاری های ناشناخته این استارتاپ در سال 2014 را توجیه کند.
اعداد و ارقام را که کنار بگذاریم، معامله این دو شرکت توجه زیادی را به خود جلب نموده است، نه تنها به این علت که گوگل بعد از مدت ها در ژاپن سرمایه گذاری نموده بلکه به علت ماهیت استراتژیک آن. ABEJA در بیانیه ای اعلام نموده با گوگل در زمینه هوش مصنوعی و راه چاره های یادگیری ماشین در بخش های مختلف از جمله خرده فروشی و فراوری، پیدا کردن راه چاره های هوش مصنوعی و رشد بخش هوش مصنوعی ژاپن همکاری خواهد نمود.
هسته اصلی این استارتاپ ارائه پلتفرمی است که با استفاده از یادگیری ماشین به بیش از 150 شرکت در خصوص تجزیه و تحلیل کسب وکار و ارائه چشم اندازی از داده هایشان یاری کند. این استارتاپ، محصولی تخصصی برای مغازه های خرده فروشی دارد که با توجه به داده های جمع آوری شده از مشتری ها و سایر داده ها، خدماتی را ارائه می دهد و تابه حال حدود 100 شرکت از این خدمات استفاده نموده اند. شینیچی ایب، مدیر خدمات ابری گوگل ژاپن می گوید:
ABEJA قابلیت های تکنیکی و یادگیری ماشین قوی دارد و به علت عملکرد خوب در همکاری و ارائه راه چاره های تأثیرگذار و کاربردی در صنعت شناخته شده است. این سرمایه گذاری راه را برای همکاری با ABEJA در ارائه راه چاره های نوآورانه در خرده فروشی، فراوری و سایر جنبه ها هموار نموده است.
منبع: انتخاب