ظرفیت فراوری تراشه ایالات متحده افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ نام تو، توانایی آمریکا برای برطرف کمبود تراشه محدود و ظرفیت داخلی فراوری تراشه برای چندین دهه در حال کاهش بوده است. سایر کشورها همچنان به فراوری تراشه در جاهای دیگر غیر از آمریکا ادامه می دهند به همین علت امنیت مالی این کشور به دسترسی قابل اعتماد به نیمه هادی ها بستگی دارد، دسترسی که مستلزم سرمایه گذاری کوتاه مدت در ظرفیت و توانایی ایالات متحده برای فراوری تراشه های بیشتر است.

ظرفیت فراوری تراشه ایالات متحده افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ نام تو، به نقل از سی ان ان، حدود یک سال است که شرکت ها و مصرف نمایندگان آمریکایی مجبور به برطرف کمبود تراشه دنیای هستند. حتی در میان اختلالات ناشی از بیماری کووید-19، این کمبود به طور منحصربه فردی تاثیرگذار بوده است زیرا نیمه رساناها بخش مهمی از هر دستگاه دیجیتالی محسوب می شوند که تلفن ها، اتومبیل ها، بیمارستان ها و کارخانه های ما را تغذیه می نمایند.

حمایت فدرال زمینه فراوری بیشتر را فراهم می نماید و ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی ایجاد خواهد نمود. کنگره باید قانون تراشه (CHIPS) برای آمریکا را در نظر داشته باشد به همین علت 52 میلیارد دلار در ظرفیت و قابلیت نیمه هادی داخلی سرمایه گذاری خواهد نمود. این لایحه میلیاردها بودجه را برای فراوری و یاری های اقتصادی تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری هنگفت در فراوری پیشرفته و تحقیقات نیمه هادی، ایجاد مشارکت های دولتی و خصوصی با تمرکز بر توسعه میکروالکترونیک پیشرفته و زنجیره تامین ایمن ایجاد می نماید.

تامین اقتصادی قانون تراشه برای آمریکا مستلزم اقدام کنگره است. با قانون تراشه برای آمریکا، شرکت های نیمه هادی تشویق می شوند تا سرمایه گذاری های عمده ای در اقتصاد و مشاغل ایالات متحده انجام دهند .سرمایه گذاری ترکیبی بخش دولتی و خصوصی، فراوری تراشه های ایالات متحده را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد و جهت را برای هزاران شغل در ساخت وساز، فراوری، تحقیق و توسعه باز می نماید. ساختن یک سایت بزرگ فراوری نیمه هادی شبیه به ساختن یک شهر کوچک است که جامعه ای پر جنب وجوش از خدمات و تامین نمایندگان پشتیبانی را به وجود می آورد اما این نوع سرمایه گذاری برای موفقیت، باید رقابتی باشد.

امروزه، برای بسیاری از شرکت های آمریکایی، فراوری نیمه هادی ها در داخل کشور از نظر اقتصادی رقابتی نیست و سازندگان تراشه هنگام ساخت نیمه هادی ها در ایالات متحده به جای آسیا با بیش از 30 درصد ضرر هزینه روبرو می شوند. این موضوع باعث کاهش پیوسته سهم آمریکا در فراوری دنیای نیمه هادی شده است که از 37 درصد در سال 1990 به 12 درصد در سال 2020 کاهش یافته است. سهم اروپا در همین بازه زمانی از 44 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر، قانون تراشه های اروپایی را تصویب کرد و به این طریق برنامه هایی برای سرمایه گذاری در ظرفیت تحقیقات و فراوری اروپا ارائه شد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا فرصتی برای متعادل کردن ظرفیت سیلیکون در سطح دنیای دارند اما سرمایه گذاری فدرال برای رقابتی ماندن تراشه سازان ایالات متحده و رقابتی ماندن آنها لازم است. سایر کشورها سال هاست که به طور فعال برای فراورینمایندگان تراشه های خود سرمایه گذاری نموده اند و در نتیجه، آسیا 75 درصد از کل ظرفیت فراوری نیمه هادی های دنیا را تشکیل می دهد و چین به تنهایی 150 میلیارد دلار در سال های آینده در نیمه هادی ها سرمایه گذاری می نماید.

حمایت فدرال ممکن است کمبودهای فعلی تراشه در ایالات متحده را از بین نبرد اما برای جلوگیری از آنها در آینده لازم است. بدون سرمایه گذاری ایالات متحده برای رقابتی ساختن تراشه های داخلی با سایر کشورها، آمریکا دسترسی پایدار به تراشه هایی که اقتصاد و دفاع ملی آن را تقویت می نماید نخواهد داشت.

همان طور که کمبود دنیای نشان داده است، عرضه تراشه آسیب پذیر و فراوری داخلی آن محدود است و کنگره باید همین الان اقدام کند تا مطمئن گردد که ایالات متحده بیشتر از این عقب نماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت فراوری تراشه ایالات متحده افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری تراشه ایالات متحده افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید