مردی از آیووا بزرگترین کلکسیون مداد در دنیا را دارد

به گزارش وبلاگ نام تو، مردی از آیووا، ایالتی در غرب آمریکا، در پی کسب رکورد جهانی گینس برای بزرگترین مجموعه مداد، 69255 ابزار نوشتاری منحصر به فرد را جمع آوری کرد.

مردی از آیووا بزرگترین کلکسیون مداد در دنیا را دارد

به گزارش خبرآنلاین، آرون بارتولمی 36 ساله، مجموعه مدادهایش را به موزه انجمن تاریخی کولفکس برد، جایی که به صورت عمومی و طبق قوانین رکورد های جهانی گینس، یک به یک مداد ها را شمارش کردند.

رکورد قبلی بزرگترین کلکسیون مداد متعلق به امیلیو آرناس با تعداد 24026 مداد است که در ماه می 2020 به ثبت رسید. اکنون بارتلمی و 69255 مدادش در کوشش برای شکستن این رکورد هستند.

بارتلمی گفت که گردآوری این مجموعه از زمانی آغاز شد که معلم کلاس اولش به مناسبت کریسمس، به هر یک از دانش آموزان کلاس، یک مداد رنگارنگ هدیه داد. مدتی بعد، او آغاز به جمع آوری و خرید انواع مداد ها از عتیقه فروشی ها و بازار های کوچک کرد. هم چنین او در مقطع دبیرستان با انجمن کلکسیونر های مداد آمریکا آشنا شد و بعد ها در گردهمایی های این گروه جهت خرید، فروش و تجارت از مجموعه هایشان شرکت کرد.

مجموعه او اکنون شامل مداد هایی با قدمت بیش از 100 سال، مداد های تبلیغاتی، مداد هایی که برای شماره گیری تلفن های چرخشی طراحی شده و مداد های ورزشی با برنامه های تیمی یادداشت شده روی آنها است.

او مداد هایی نیز از دوره جنگ جهانی دوم دارد که روی آن ها شعار های میهن پرستانه نقش بسته است. بارتلمی در رابطه با این مداد ها شرح می دهد: در انتهای مداد، قسمت اتصال مداد به پاک کن، به جای اینکه یک نوار نگهدارنده فلزی به کار برده گردد، از مقوا یا پلاستیک استفاده شده است؛ زیرا در این دوره فلزات برای ساخت ابزار جنگی اختصاص داده می شد. یکی از مداد های موردعلاقه بارتلمی یک مداد طلایی و نقره ای شش ضلعی از سال 1926 است که یادآور صدمین سالگرد تأسیس ایالات متحده است.

شمارش در ساعت 8 صبح آغاز شد و تا ساعت 9 شب ادامه داشت، اما کار به همین جا ختم نشد و داوران گینس تصمیم گرفتند که ادامه شمارش را به صبح روز بعد موکول نمایند. مجموع ساعات شمارش حدود 17 ساعت بود.

به گفته سازمان رکورد های جهانی گینس، ثبت یا عدم ثبت این رکورد تا سه ماه دیگر تعیین می گردد.

منابع: washingtonpost، upi

منبع: فرارو

به "مردی از آیووا بزرگترین کلکسیون مداد در دنیا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی از آیووا بزرگترین کلکسیون مداد در دنیا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید