می دانستید که کلاغ ها متجاوزان را مجازات می نمایند؟

به گزارش وبلاگ نام تو، کلاغ ها یکی از گونه های پرنده هستند که از حدود 50 میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می نمایند و همین قدمت به آن ها ویژگی هایی عجیب می بخشد.

می دانستید که کلاغ ها متجاوزان را مجازات می نمایند؟

تا به حال درباره ویژگی های عجیب کلاغ ها شنیده اید؟ کلاغ یکی از گونه های پرندگان است که در سراسر دنیا یافت می گردد و در محیط های متنوعی از جمله شهرها، جنگل ها، دریاها و مزارع زندگی می نماید. در طبیعت، کلاغ ها به عنوان جزئی از سیستم اکولوژیک نقش مهمی دارند. ویژگی های منحصر به فردی کلاغ ها را از باقی پرندگان متمایز می نماید. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ نام تو همراه باشید.

کلاغ ها و پیچیدگی رفتاری

کلاغ ها با هوش بالا و رفتارهای پیچیده شناخته می شوند. آن ها توانایی حل مسائل پیچیده را دارند و می توانند برای به دست آوردن غذا از ابزار استفاده نمایند. بعلاوه، آن ها به وسیله صداها و حرکات بدنی با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و اطلاعات را منتقل می نمایند.

یکی از ویژگی های عجیب کلاغ ها توانایی آن ها در هضم غذاهای متنوع است. جوانه ها، حبوبات، میوه ها، زنبورها، ماهی ها و موش ها همگی تغذیه ای برای کلاغ به حساب می آیند. آن ها بعلاوه به کنجکاوی و جستجو در زباله ها مشهورند چراکه در آن میان در پی وسایلی چشمگیر برای لانه خود می گردند.

چرا کلاغ ها به جمع آوری اشیا می پردازند؟

در زیر تعدادی از دلایل احتمالی جمع آوری اشیا به وسیله کلاغ ها ذکر شده است:

1. ساخت لانه

کلاغ ها برای ساخت لانه از اشیا مختلفی مانند شاخه ها، سیم ها، پارچه ها و مواد دیگر استفاده می نمایند. آن ها اشیا را به لانه خود می برند تا از آن ها به عنوان مواد ساختمانی برای ساخت و تقویت لانه خود استفاده نمایند.

2. ذخیره غذا

بعضی گونه های کلاغ غذا را در جاهای مخفی و امن پنهان می نمایند. یکی از ویژگی های عجیب کلاغ ها این است که غذا یا اشیای جمع آوری شده را به جای دیگری غیر از لانه خود می برند. این کار باعث افزایش امنیت و ذخیره غذا در زمان های بحرانی آن ها خواهد بود.

3. نمایش توانایی

بعضی از کلاغ ها به منظور جلب توجه و جذب همسر، اشیا را جمع می نمایند و به نمایش می گذارند. این عمل به عنوان یک نشانه از قدرت و توانایی آن ها در جذب همسر محسوب می گردد.

4. یادگیری مهارت نو

بعضی از کلاغ ها قادر به یادگیری رفتارهای پیچیده هستند و با جمع آوری و استفاده از اشیا مهارت های نوی به دست می آورند. این فرآیند به عنوان یک شکل از یادگیری رفتاری در کلاغ ها مطرح است.

رفتارهای اجتماعی کلاغ ها

کلاغ ها یکی از انواع هوشمند و سازمان دهنده در دنیا پرندگان هستند. یکی دیگر از ویژگی های عجیب کلاغ ها نظم اجتماعی پیچیده آن هاست.

کلاغ ها قوانین اجتماعی خاص خود را دارند. مواردی که در قوانین اجتماعی کلاغ ها مشاهده می شوند عبارت اند از:

1. سلسله مراتب اجتماعی

کلاغ ها سلسله مراتب اجتماعی معینی دارند. یک رهبر اصلی در گروه وجود دارد و کلاغ ها به ترتیبی معین در سلسله مراتب اجتماعی قرار می گیرند.

در بعضی از گروه ها، سلسه مراتب اجتماعی بر اساس ترتیب جغرافیایی صورت می گیرد. اعضای گروه به صورت سلسله مراتبی بر روی یک درخت مستقر می شوند و هر چه جایگاه آن ها روی درخت بالاتر برود، بیشترین قدرت تصمیم گیری را خواهند داشت.

این ترتیب جغرافیایی می تواند بر اساس ترتیب ورود به یک منطقه مشخص، تسلسل زمانی یا توالی تغذیه بر پایه منابع غذایی موجود در محلی خاص باشد.

2. دفاع از منطقه ها خود

کلاغ ها منطقه های را برای تغذیه و پرورش جوجه ها معین می نمایند و از جوجه ها در برابر دیگر اعضای گروه یا کلاغ های ناشناس گروه های دیگر محافظت می نمایند.

3. شیوه های ارتباطی

کلاغ ها به وسیله صداها، حرکات بدنی و تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند. این شیوه های ارتباطی به آن ها یاری می نماید تا پیغام های مختلف را بین اعضای گروه منتقل نمایند و از هماهنگی و همکاری در جستجوی غذا و دفاع از گروه استفاده نمایند.

4. تقسیم کار

کلاغ ها به تقسیم کار بین اعضای گروه پرداخته و وظایف مختلفی را در راستای جستجوی غذا، پیدا کردن مواد لازم برای لانه سازی و مراقبت از جوجه ها معین می نمایند.

5. یادگیری و انتقال دانش

کلاغ ها می توانند اطلاعات و تجربیات خود را به اعضای نو گروه منتقل نمایند. این یادگیری و انتقال دانش به آن ها یاری می نماید تا رفتارها و فنون خاصی را در جستجوی غذا و دفاع از گروه بیاموزند.

این تنها چند مثال از قوانین اجتماعی کلاغ ها هستند و هر گروه ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد که با شرایط محیطی و نیازهای آن ها در تعامل با دیگر اعضای گروه مرتبط است.

مجازات در میان کلاغ ها

از دیگر ویژگی های عجیب کلاغ ها این است که بعضی رفتارها در میان آن ها می تواند منجر به مجازات یا تنبیه گردد. این رفتارها شامل موارد زیر است:

1. حمله به عضو گروه

اگر یک کلاغ به یک عضو از گروه خود حمله کند، سایر اعضا اقدام به طرد و اخراج آن کلاغ از گروه خود خواهند کرد. این رفتارها می تواند شامل تهاجم، پریدن و تهدید با منقار و بال ها باشد.

2. رفتار نامتعارف در فراوری غذا

اگر یک کلاغ خودخواهانه و به طور نامتعارف در تقسیم و توزیع منابع غذایی عمل کند، به وسیله سایر اعضا مجازات خواهد شد. به عنوان مثال، اگر کلاغی غذایی بیش از حد بردارد و سایر اعضا را از آن محروم کند، به وسیله سایر کلاغ ها مورد تنبیه قرار می گیرد.

3. تجاوز به قوانین اجتماعی

در گروه کلاغ ها، قوانین و اصولی اجتماعی وجود دارد که به وسیله تمام اعضا رعایت می گردد. اگر یک کلاغ این قوانین را نقض کند و رفتاری غیرقابل قبول از خود نشان دهد، به وسیله سایر کلاغ ها مجازات گردد.

رفتارهای غیر قابل قبول در اجتماع کلاغ ها که با مجازات روبرو می شوند عبارت اند از: تهاجم به آشیانه یا منطقه ها امن کلاغ های گروه، توهین به اعضای گروه یا رفتارهای ناشایست دیگر.

در این صورت کلاغ ها عضو خاطی را تنبیه نموده و از گروه بیرون می اندازند. ویژگی های عجیب کلاغ ها درباره مجازات عضو خاطی تا جایی پیش می رود که در بعضی موارد حتی کلاغ خاطی به وسیله باقی اعضا کشته می گردد.

پیشنهاد مطالعه: ارتباط عجیب حیوانات با زمین لرزه! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "می دانستید که کلاغ ها متجاوزان را مجازات می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می دانستید که کلاغ ها متجاوزان را مجازات می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید