پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت 260 میلیونی!

به گزارش وبلاگ نام تو، پیکاپ G9 محصول تازه گروه بهمن در حالی قرار است معرفی گردد که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف قیمت 260 میلیونی دارند. G9 نخستین پیکاپ فول سایز در بازار چین است. خودرویی که ZX Auto از پسوند 1949 برای آن استفاده نموده تا مقدار وابستگی به آن را بهتر درک کنیم.

پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت 260 میلیونی!

وبلاگ نام تو - محمد فتح اللهی - ترند نو بازار خودرو ایران، پیکاپ ها هستند. حقیقت این است که در بازار شاسی بلندهای ایران محصولی که توانایی آفرود داشته باشد، وجود ندارد.

از همین رو، خودروسازان خصوصی ما چاره کار را در فراوری پیکاپ هایی می بینند که از این توانایی بهره مند هستند. پیکاپ G9 هم به همین علت قرار است از سوی گروه بهمن به بازار ایران ورود کند.

G9 را می توان برادر بزرگ کاپرا نامید. خودرویی که در نبود نیسان پیک آپ و سایر رقبای قدیمی و ارزشمند برای مدتی کوتاه توانست به فروش مناسبی برسد.

اما حال رقابت سخت تر از گذشته است. کرمان موتور با جک T8 و آمیکو با آسنا در این بازار حضور دارند. بسیاری از خودروسازان دیگر هم محصولی در این رده برای عرضه و فروش انتخاب نموده اند.

به همین علت گروه بهمن هم برای عقب نماندن از این رقابت، پیکاپ G9 را قرار است وارد بازار خودرو کشورمان کند. اما این خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات فنی پیکاپ G9

زیر درب موتور این پیکاپ چینی خبری از موتور 5 لیتری Ti-VCT هشت سیلندر 400 اسب بخاری فورد F150 نیست! بلکه G9 تمام کوشش خود را نموده تا بلکه در ظاهر بتواند شباهتی به اسطوره پیکاپ های آمریکایی داشته باشد.

به عنوان یک کپی باید بیان کرد که کار ZX Auto چندان بد از آب در نیامده است. اما مسئله اصلی این است که موتور این خودرو چهار سیلندر 1967 سی سی توربوشارژ بوده و نهایت قدرت آن به 194 اسب بخار در می رسد. بماند که بعضی از رسانه ها در کوشش هستند تا آن را 200 اسب بخاری معرفی نمایند!

گشتاور خروجی این موتور نیز 360 نیوتن متر بوده که باز هم بعضی رسانه ها به اشتباه رقم 365 نیوتن متر را برای آن ذکر نموده اند. احتمالاً روابط عمومی خودروساز داخلی در زمان تهیه متن خود، ارفاق هایی نیز در زمینه ارقام موتور این خودرو نموده است! حتی تصویر موتور دیزلی به اشتباه در رسانه ها به عنوان موتور بنزینی منتشر شده است.

پیکاپ G9 در بازار چین با موتور 2/3 لیتری دیزلی نیز به فروش می رسد. این موتور 160 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی انجام می گردد.

مهمترین مزیت موتور بنزینی 2 لیتری این است که از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد. این ویژگی مهمی است که می تواند رانندگی با آن را در خیابان ها راحت تر کرد.

قیمت پیکاپ G9

چینی ها می توانند لو آپشن ترین مدل بنزینی G9 را در کشورشان به قیمت 732 میلیون تومان خریداری کند. فول آپشن ترین مدل بنزینی این خودرو نیز در چین 992 میلیون تومان قیمت خورده است. برای محاسبه قیمت این خودرو در بازار ایران کافیست کمی این ارقام را به دو برابر نزدیک تر کنید!

این بدان معناست که لو آپشن ترین مدل پیکاپ G9 با نسخه فول آپشن آن اختلاف قیمتی 260 میلیون تومانی دارد. اما علت این اختلاف چیست؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است با تفاوت آپشن های رفاهی این خودرو آشنا شویم.

آپشن های پیکاپ G9

فول آپشن ترین G9 یا بهتر بگوییم Westlake 1949 به قیمت 209/900 یوان قابل خرید است. در ازای پرداخت این مبلغ شما از امکاناتی چون سامانه انتقال نیرو چهار چرخ بصورت متغییر، رینگ های 18 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل فشار باد تایرها و ایربگ های جانبی برای ردیف جلو بهره خواهید برد.

علاوه بر این موارد، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، قفل دیفرانسیل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل حرکت خودرو بین خطوط و هشدار برخورد از رو به رو امکانات تکمیلی نسخه فول آپشن هستند.

اما واقع گرا باشیم. چنین امکاناتی را در G9 به هیچ عنوان مشاهده نخواهیم کرد. چرا که چینی ها چنین آپشن های به روزی را به خودروسازان داخلی ما نمی دهند.

احتمالاً مدلی که برای بازار ایران تدارک دیده شده، نسخه ای است که از آپشن های رادار خطی و هشدار حرکت بین خطوط بی بهره خواهد بود.

استارت بدون کلید، ورود بدون کلید، تنظیم برقی جایگاه راننده و شاگرد، جایگاه های گرمکن دار برای ردیف جلو، مانیتور لمسی در کنسول، سنسور باران، ایرکاندیشن دستی و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب در تیپ فول پیکاپ G9 دیده می شوند.

قفل دیفرانسیل در نسخه لو آپشن وجود ندارد. رینگ ها 17 اینچی هستند و خبری هم از ایربگ های جانبی نیست. در این نسخه کروز کنترل معمولی دیده می گردد و رادار خطی و هشدار برخورد هم وجود ندارند.

جایگاه ها بصورت دستی جابجا و تنظیم شده و گرمکن دار نیستند. سنسور باران هم در این مدل حذف شده است. همین موارد باعث شده تا شاهد اختلاف قیمتی 260 میلیون تومانی نسخه full و low در بازار چین باشیم.

ابعاد پیکاپ G9

این خودرو طولی برابر با 5393 میلیمتر دارد. عرض آن 2045 میلیمتر بوده و ارتفاع G9 به 1965 میلیمتر می رسد. فاصله بین دو محور G9 نیز 3230 میلیمتر عنوان شده است.

G9 با این ابعاد از Huanghai N2S facelift (بخوانید آمیکو آسنا!) در طول و فاصله بین دو محور کوچک تر است! یعنی با خودرویی رو به رو خواهیم بود که شباهت بسیاری به آمریکایی ها دارد. اما از رقیب قدیمی خود در بازار ایران ابعاد کوچکتر است. خریدار این هالک چینی بعلاوه خواهد توانست 495 کیلوگرم بار را در بخش عقب خودرو حمل کند.

شرایط پیکاپ G9 در چین

در رابطه با شرایط فروش G9 در بازار چین باید بیان کرد که این خودرو سی و چهارمین پیکاپ پر فروش آن کشور است. یعنی پایین تر از جک T8 (رده 30) و جی ام سی تایگر ریگان خودرو (رده 8).

اما در عین حال فروش آن پیروز تر از خودروهایی چون کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل (رده 35)، فوتون تونلند ایران خودرو (رده 60) و کلوث مکس موتور (رده 65) است.

G9 را بخریم یا نه؟

مردمان کشورهای همسایه ما می توانند پوشاک مورد احتیاج خود را از برندهای مطرح تهیه نمایند. در حراجی های فصلی از تخفیفات برندها بهره ببرند و با قیمتی مناسب پوساک با کیفیتی بپوشند.

اما این روزها بسیاری از آنلاین شاپ ها! پوشاک outlet (مربوط به فصل گذشته) مراکز خرید خارجی را که قیمت مناسب تری داشته اما کیفیتی ندارند، به خریداران ایرانی می فروشند.

خریدار ایرانی هم به خیال آنکه این پوشاک از انواع دیگر آن بهتر است، پول زیادی برای آن می پردازد. اما در دراز مدت متوجه می گردد که آنقدر ها هم ارزشش را نداشت!

شرایط خودروهای چینی هم در بازار ایران به همین شکل است. خود چینی ها برندهای مطرح و روز را سوار هستند. اما خودروسازان مانند آنلاین شاپ ها محصولات کم کیفیت آنها را به کشور می آورند. از همین رو مشتری ایرانی هم اگر تمایل داشته باشد خودرو خارجی بخرد، باید انتخابی از میان یکی از چینی ها داشته باشد.

G9 یک کپی تمام عیار از محصولات آمریکایی است. این روزها شاید قیمت یک KitKat در فروشگاه ها بسیار بالا باشد، اما KitcaKe همان شمایل را دارد. برای فردی که KitKat را امتحان ننموده هم KitcaKe گزینه کاملاً مناسبی است.

همایش کلوپ رسمی بنز ؛ SLS ششصد اسبی پلاک ملی در قلب تهران!

E90 ب ام و بهتری از E46 است!

منبع: بیت ران

به "پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت 260 میلیونی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت 260 میلیونی!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت 260 میلیونی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید