ایزدی: معطل شدن ایران برای برجام عاقلانه نبود

به گزارش وبلاگ نام تو، تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه معطل شدن ایران برای برجام کار عاقلانه ای نبود، یادآور شد: ما امروز در حوزه تحریم ها و فروش نفت شرایط بدتری نسبت به قبل از برجام داریم.

ایزدی: معطل شدن ایران برای برجام عاقلانه نبود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نام تو، فؤاد ایزدی تحلیلگر مسائل بین الملل در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت وگو با اشاره به انتشار تازه ترین بیانیه اتحادیه اروپا در قبال برجام اظهار کرد: اروپا همواره در لفظ ادعا می کرد به برجام پایبند است ولی همواره در عمل تلاش داشت تنها ایران به تعهدات پایبند بماند و حتی در بیانیه اخیر بار دیگر تاکید کردند ایران بایستی به تعهدات قبلی خود باز شود.

وی تاکید کرد: اگر اروپایی ها می گویند به برجام پایبند هستیم، منظور و نظرشان در حقیقت لزوم پایبندی ایران به برجام است و باقی طرف ها نیز هر کاری خواستند، اجرایی کنند!

ایزدی با بیان اینکه این روش اروپا از ابتدا مشهود بوده و امروز نیز نمایان است، تصرح کرد: عده ای نیز در کشور مدتی صحبت از برجام اروپایی می کردند و مدعی بودند امروز که امریکا از برجام خارج شده ما سراغ برجام اروپایی ها می رویم، در حالیکه برجام اروپایی مسئله ای نیست که قابل اعتماد باشد.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: از سخنگوی وزارت خارج اصطلاح بیانیه درمانی مطرح شده بود. به نظرم این اصطلاح گویای همه چیز است؛ اروپایی ها هر از چند گاهی بیانیه ای در حمایت از برجام می دهند ولی قرار نیست اتفاق خاصی بیافتد و همه این نکته را می دانند.

ایزدی ادامه داد: انگلیس ها سال ها نسبت به ایران خصومت دارند و آمریکایی ها نیز همواره دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند. برخی کشورهای اروپایی هم که نسبت به برجام دغدغه جدی دارند، در صدد اتفاقاتی هستند ولی در نهایت در مقابل امریکا مقاومت نمی کنند.

وی با بیان اینکه معطل شدن ایران برای برجام کار عاقلانه ای نبود، یادآور شد: ما امروز در حوزه تحریم ها و فروش نفت شرایط بدتری نسبت به قبل از برجام داریم. البته عده ای در کشور درس نمی گیرد و منتظر هستند جوبایدن رئیس جمهور شود تا شاد برجام را زنده دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایزدی: معطل شدن ایران برای برجام عاقلانه نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: معطل شدن ایران برای برجام عاقلانه نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید