با این ترکیب جادویی، مرطوب کننده قوی بسازید

به گزارش وبلاگ نام تو، وقتی خودتان می توانید کرم مرطوب کننده دست ساز درست کنید، چرا مرطوب کننده های شیمیایی گران قیمت را می خرید.

با این ترکیب جادویی، مرطوب کننده قوی بسازید

خواص ژل آلوئه ورا بسیار مختلف و گوناگون است. به طور مثال می تواند به عنوان درمان آکنه، مرطوب کننده و ماسک های تقویتی مو استفاده گردد. اگر می خواهید اثرگذاری ژل آلوئه ورا را افزایش دهید، می توانید به راحتی آن را با روغن های آرایشی و بهداشتی مخلوط کنید. هر روغنی خواص و کاربردهای خاص خود را دارد. در این مطلب از وبلاگ نام تو به موضوع ساختن مرطوب کننده قوی می پردازیم.

ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن نارگیل

با استفاده از ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل، کرم مرطوب کننده خوبی به دست می آید. هر دو این ها برای پوست بسیار عالی هستند. آن ها بعلاوه برای بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس به کار می فرایند.

روغن نارگیل مرطوب کننده فوق العاده خوبی است. به عمق پوست نفوذ نموده و آن را نرم و انعطاف پذیر می نماید. به علاوه، خاصیت ضد قارچ و ضد باکتریایی آن با عفونت میکروبی مبارزه می نماید.

ژل آلوئه ورا نیز اثر تسکین دهنده پوست دارد. پوست را هیدراته می نماید. غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. بخصوص ویتامین E دارد که سلول های پوست را بازسازی می نماید. پوست آفتاب سوخته را ترمیم نموده و لکه های پوست را از بین می برد.

طرز تهیه مرطوب کننده خانگی

برای تهیه ماسک مو خانگی، ژل آلوئه ورا با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری (30میلی لیتر) ژل آلوئه ورا را با 2 قاشق غذاخوری (30میلی لیتر) روغن نارگیل ترکیب کنید. هنگامی که می خواهید از آن بهره ببرید، موهای خود را مانند حالت عادی و روتین همیشگی خود بشویید. سپس ماسک مو را به کف سر مالیده و خوب ماساژ دهید. بعد به ساقه های مو راهنمایی کنید. سعی کنید این ماسک مو را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود نگه دارید. شما می توانید از این ماسک مو دو بار در هفته بهره ببرید. روغن نارگیل برای مرطوب کردن موهای خشک و آسیب دیده بسیار عالی عمل می نماید و افزودن آلوئه ورا باعث افزایش تاثیر آن می گردد. شما می توانید 1 قاشق غذاخوری (15میلی لیتر) روغن کرچک، چند قطره روغن ویتامین E، چند قطره روغن درخت چای یا اسطوخودوس به این ماسک مو اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب ترفندهای خانگی که زیبایی شما را چند برابر می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با این ترکیب جادویی، مرطوب کننده قوی بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترکیب جادویی، مرطوب کننده قوی بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید