درصد شارژ باتری آیفون در بتای پنجم iOS 16 نمایش داده می شود

به گزارش وبلاگ نام تو، بالاخره در پنجمین نسخه بتای سیستم عامل iOS 16 قابلیت تازهی که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند، به این نسخه از سیستم عامل اضافه شده است. در پنجمین نسخه بتای iOS 16، اپل آیکون باتری آیفون های مجهز به قابلیت فیس آیدی را به روزرسانی کرده تا درصد شارژ باتری را، به جای نمایش تصویری از شرایط شارژ باتری به کاربران نشان دهد. این نشانگر باتری تازه در نسخه بتای سیستم عامل iOS 16 گوشی های آیفون 12، آیفون 13، آیفون X و آیفون XS به استثنای آیفون 12 یا 13 مینی 5.4 اینچی در دسترس واقع شده است.

درصد شارژ باتری آیفون در بتای پنجم iOS 16 نمایش داده می شود

آیفون ها روی دست اپل مانده اند؛ کاهش قیمت بی سابقه آیفون ها در چند سال اخیر!

درصد باتری در آیفون هایی که دارای قابلیت فیس آیدی هستند وجود ندارد، زیرا در دو طرف بریدگی که سخت افزار دوربین TrueDepth را در خود جای داده فضای کافی برای این قابلیت در دسترس نیست. اما طراحی نو نسخه بتای سیستم عامل iOS 16، فضای نوی را به آیکون باتری اضافه می کند تا درصد شارژ گوشی در یک نمای بهتری نسبت به طراحی قبلی به کاربران نشان داده شود. در سیستم عامل iOS 15 و نسخه های قبلی آن، آیکون باتری تصویری از شرایط باتری را نشان می دهد، اما درصد شارژ گوشی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. کاربران آیفون باید برای دریافت این اطلاعات، بخش Control Center را باز کنند تا ویجت باتری را ببینند.

در طراحی نو آیکون باتری آیفون، رنگ ها بر اساس شرایط باتری و رنگ تصویر زمینه گوشی هوشمند شما تغییر می کند. برای مثال هنگام شارژ، نماد باتری سبز است و روی باتری علامت شارژ دیده می شود. همچنین درصد باتری را می توان در اپلیکیشن تنظیمات در بخش باتری فعال یا غیرفعال کرد. به نظر می رسد ویژگی درصد شارژ باتری در بیشتر آیفون هایی که دارای حفره نمایشگر هستند در دسترس است، اما ظاهراً این قابلیت به دلیل محدودیت فضا در آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی، آیفون 11 یا آیفون XR نمی تواند در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سیستم عامل نو iOS 16 قابلیت ها و تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود خواهد داشت که یکی از آن ها تغییرات اساسی ویجت ها خواهد بود. برای نمونه، قابلیت InfoShack یک نوع مگا ویجت (ویجت بسیار بزرگ) است که می تواند چند ویجت معمولی را در خود جای دهد. یا در مثالی دیگر می توان به Live screen اشاره کرد. این یک قابلیت نو برای صفحه قفل است که به کاربر اجازه می دهد از شرایط یک اپلیکیشن به صورت مداوم مطلع شود. همچنین در این سیستم عامل توجه ویژه ای به قابلیت مولتی تسکینگ شده تا کاربران بتوانند از دو اپلیکیشن به صورت هم زمان در نمایشگر آیفون خود بهره ببرند.

در نهایت باید اشاره کنیم که نسخه بتای پنجم سیستم عامل نو iOS 16 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و غول فناوری آمریکایی در آینده ای نزدیک نسخه بتای عمومی این سیستم عامل را منتشر خواهد کرد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "درصد شارژ باتری آیفون در بتای پنجم iOS 16 نمایش داده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد شارژ باتری آیفون در بتای پنجم iOS 16 نمایش داده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید