اپل تعمیر آیفون و کامپیوترهای مک را در خانه ممکن می نماید

به گزارش وبلاگ نام تو، کاربران آیفون و مک به زودی می توانند این دستگاه ها را در خانه تعمیر نمایند. این شرکت ساعاتی قبل بیان کرد که به زودی فروش قطعات و ابزار لازم برای تعمیر بعضی از محصولات اپل در خانه را شروع می نماید. این طرح ابتدا با سری آیفون 12 و 13 شروع می گردد و در ادامه مک های مبتنی بر تراشه M1 هم به این طرح ملحق می شوند. گفته می گردد در شروع کار، کاربران می توانند نمایشگر، باتری و دوربین را با استفاده از قطعات ارائه شده از طرف اپل تعویض نمایند و در ادامه خرید قطعات بیشتری ممکن می گردد.

اپل تعمیر آیفون و کامپیوترهای مک را در خانه ممکن می نماید

این یک تغییر بزرگ از جانب اپل به شمار میرود که همیشه محدودیت های زیادی را برای تعمیر گجت های خود در تعمیرگاه های غیرمجاز اعمال می نماید. به عنوان مثال می توانیم به تعویض نمایشگر آیفون 13 اشاره کنیم که این کار منجر به از کار افتادن فیس آی دی می گردد ولی بعد از نقدها گسترده، در سومین بتای iOS 15.2 این محدودیت برداشته شده است.

اپل می گوید این طرح اوایل سال 2022 در آمریکا اجرایی می گردد و سپس به دیگر کشورها راه پیدا می نماید. این شرکت بعلاوه خاطرنشان نموده که این طرح فقط مناسب کاربرانی است که با تعمیر وسایل الکترونیکی مسئله ای ندارند و در کل اکثریت کاربران باید تعمیر این گجت ها باید به متخصصان مراجعه نمایند.

اپل همیشه به کاربران خود توصیه می نماید که برای تعمیر گجت های خود، از قطعات اصل ارائه شده به وسیله این شرکت استفاده نمایند ولی در این میان بعضی از تعمیرگاه های غیرمجاز چنین کاری را انجام نمی دهند. اما حالا با این طرح، اپل به طور مستقیم قطعات لازم را به کاربران می فروشد که از این راه می تواند عایدی قابل توجهی را کسب کند.

اپل اعلام نموده که میخواهد در ادامه فروش بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را شروع کند و بعلاوه کاربران قبل از خرید با مرور آموزش های ارائه شده می توانند در این زمینه تصمیم بهتری بگیرند. این شرکت هنوز قیمت قطعات و ابزارهای فوق را اعلام ننموده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل تعمیر آیفون و کامپیوترهای مک را در خانه ممکن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل تعمیر آیفون و کامپیوترهای مک را در خانه ممکن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید