صدای کودکی که می شنوید واقعی است

به گزارش وبلاگ نام تو، انجمن های زیادی در جهان با هدف یاری به بچه ها کم برخوردار در حال فعالیتند که هرکدام با استفاده از روش های خلاقانه کوشش دارند شرایطی را مهیا نمایند تا دوران کودکی که شیرین ترین سال های زندگی هر انسانی است با تلخی و در حسرت امکانات مختلف سپری نشود.

صدای کودکی که می شنوید واقعی است

در ایران هم خیریه ها و انجمن های زیادی وجود دارند که در کوششند تا امکانات را از سطح پردرآمد جامعه به بچه های که خانواده های پردرآمد و مرفهی ندارند برسانند. اما این خیریه ها نیز اغلب با مسائل مالی زیادی دست و پنجه نرم می نمایند و احتیاج به حمایت های ویژه دارند.

شرکت خلاق و نوآور پندار آرا هوشمند از سال 97 روی این احتیاج خیریه ها تمرکز نموده است و با به کارگیری مهارت کارشناسان گروه، اپلیکیشن سِی (SAY) را به بازار ارائه نموده است. هدف این اپلیکیشن فراهم کردن امکان توزیع عادلانه دارایی های جهان در بین تمام افراد به ویژه بچه ها است.

در این مجموعه، بچه ها تحت پوشش خیریه ها و انجمن های حمایتی به مردمی که مشتاقند یاری نمایند و موثر باشند متصل می شوند و افراد می توانند به عنوان اعضای خانواده های مجازی بچه ها آنها را حمایت نموده و احتیاجهای مالی شان را با خرید کالا یا پرداخت هزینه های اقلام غیرکالایی که به عنوان سرویس تعریف می شوند، برطرف نمایند.

ندا پاپن، مدیر پروژه سِی (SAY) می گوید: احسان قاسمی، طراح و سرمایه گذار این شرکت از نوجوانی دغدغه توزیع عادلانه منابع مالی را بین مردم جهان و به خصوص بچه ها داشته است و با این که سال ها خارج از کشور زندگی نموده تصمیم گرفته است برای اجراکردن ایده اش به ایران برگردد تا نقطه شروع تحقق این رویا در کشورش باشد. در حال حاضر شرکت ما با دو انجمن خیریه ثبت شده که بچه ها را تحت پوشش خود دارند در قالب قرارداد رسمی همکاری دارد و برای بهتر شدن زندگی این بچه ها کوشش می نماید.

مزیت های این شیوه یاری رسانی استفاده از الگوی مالی برای درآمد

مدیر پروژه سِی (SAY) این مجموعه را خیریه نمی داند و برایش مدل تجاری قائل است. پاپن در این باره می گوید: در مبالغی که افراد برای خرید تجهیزات و موارد مورد احتیاج بچه ها واریز می نمایند هیچ دخل و تصرفی انجام نمی گردد. ما در حال حاضر دو مدل درآمدزایی داریم که یکی حمایت مستقیم مالی از SAY یعنی Donation است و دیگری استفاده از Affiliation در خرید از فروشگاه های آنلاین است.

وی ادامه می دهد: با این شرایط برای خرید کالاهای مختلف از دیجی کالا هم برنامه ریزی معینی داریم. قیمت کالاها به صورت مستقیم از روی سایت دیجی کالا به روز رسانی می گردد و اگر کاربر، خریدی را از انجام دهد و پس از گذشت چند ساعت قیمت روی کالا عوض گردد دو حالت پیش می آید؛ اگر قیمت کالا کاهش پیدا نموده باشد، مبلغ اضافه به کیف پول کاربر برگشت داده می گردد و اگر افزایش پیدا نموده باشد هزینه افزوده شده را ما پرداخت می کنیم.

حفظ هویت بچه ها تحت پوشش

طبق مصوبات کنوانسیون حقوق بچه ها، انجمن ها و خیریه ها باید در حفظ هویت بچه های که مورد حمایت قرار گرفتند جدیت داشته باشند بنابراین در اپلیکیشن سِی (SAY) روشی برای امکان ملاقات حضوری، تماس های تلفنی و پیامکی و دسترسی به اطلاعات مختلف درباره کودک وجود ندارد.

هیچ تصویر، نام و نشانی هم نباید از این بچه ها به کاربر اعلام گردد. اما برای ارتباط و نحوه شناسایی بچه ها، نمایه های خاصی در نظر گرفته شده که برای هر کودک متفاوت است و به طور کلی فقط برای همان کودک استفاده خواهد شد.

این نمایه ها که تصاویر گرافیکی خاصی هستند به همراه نام غیرواقعی برای کودک انتخاب شده و دراپلیکیشن نمایش داده می شوند.

نام های اعلام شده با نام واقعی بچه ها هیچ گونه ارتباطی ندارد. کاربرانی که می خواهند یکی از بچه ها سِی (SAY)را حمایت نمایند شاید دوست داشته باشند اطلاعات کمی درباره زندگی او داشته باشند. به همین خاطر و با پنهان نگه داشتن اطلاعات هویتی کودک، قصه ای بر اساس زندگی واقعی او در اپلیکیشن قرار داده شده است.

در کنار آن یک دقیقه از صدای واقعی کودک هم وجود دارد که حاوی آرزوها، افکار و تخیلات او درباره زندگی است. این روشی است برای این که کاربر سایت و کسی که تمایل دارد در یک رابطه حمایتی با کودک قرار بگیرد اطلاعات نسبی درباره شرایط و زمینه فکری او داشته باشد.

این صوت یک دقیقه ای حتی برای بچه های که توانایی صحبت کردن ندارند یا به دلیل بیماری های مختلف آوایی نامفهوم دارند هم وجود داشته و فضایی از موقعیتی که کودک در آن قرار گرفته است را در ذهن کاربر ترسیم نموده و امکان ارتباط عاطفی را فراهم می نماید.

مشارکت در هزینه درمان و مشاوره

سرویس های مختلفی که پلتفرم سِی (SAY) در اختیار کاربران می گذارد می تواند احتیاجهای گسترده ای از بچه ها تحت پوشش را برطرف کند؛ یکی از این احتیاجها حوزه مشاوره بچه ها است.

اگر کودکی به هر دلیلی احتیاج به مشاوره روان شناسی داشته باشد یا خدمات پزشکی و درمانی بخواهد، کاربر می تواند به وسیله اپلیکیشن برای او بخشی از هزینه یا هزینه کامل را در نظر بگیرد.

شفافیت در مراحل پرداخت و دریافت

کاربر در این اپلیکیشن مرحله به مرحله به ازای پرداختی که انجام می دهد رسید دریافت می نماید و تمام این رسیدها قابلیت دانلود و ذخیره را دارد. شماره فاکتورها به پیگیری خریدها و آنالیز رسیدنش به دست بچه ها یاری می نماید. در این فرآیند همه بخش ها به طور شفاف در اختیار کاربر قرار می گیرد.

امکان مشارکت چند کاربر در تهیه کالا

این امکان در اپلیکیشن وجود دارد که افراد بتوانند برای تامین کالایی به خصوص یا احتیاج مشخصی از کودک مشارکت داشته باشند.

برای مثال ممکن است کاربر تمایل داشته باشد امروز فقط مبلغ 10هزارتومان را برای خرید کیف کودکی اختصاص بدهد. در این شرایط کاربران دیگر هم می توانند با مشارکت در همان کالا، مبالغ دیگری را پرداخت نمایند تا در نهایت هزینه کافی برای تهیه آن جمع گردد.

چشم انداز پیش رو

پاپن می گوید: یکی از چشم اندازهایی که برای پلتفرم سِی (SAY) متصور هستیم داشتن کاربران خارجی است. در واقع ایده آل ما این است که کودکی در سوریه، خاله ای از ایران، عمویی در ایتالیا، عمه ای در یونان و دایی در آفریقا داشته باشد تا همه این خانواده مجازی بتوانند در برطرف احتیاجهای بچه های که امکانات کافی در دسترس ندارند یاری نماینده و موثر باشند و هر کودکی در هر جایی که زندگی می نماید به امکانات کافی برای رشد و پیشرفت دسترسی داشته باشد و هر کس از هر کجای جهان که بخواهد، امکان تقسیم امکانات مالی خود با بچه ها سراسر جهان را داشته باشد.

چالش های فعلی

مدیرپروژه سِی (SAY) می گوید: با توجه به چشم اندازی که برای جهانی کردن اپلیکیشن داریم به امکان پرداخت مالی در تمام کشورها و ارتباط بانکی با ایران احتیاج داریم. اما در حال حاضر به دلیل مسائلی که برای همکاری با بانک های جهان برای کشورمان وجود دارد این امکان فراهم نیست و ما برای داشتن کاربران خارجی سراغ استفاده از ارزهای دیجیتال رفته ایم و امکان تبدیل آن به پول رایج ایران را داریم. یکی دیگر از چالش های ما یافتن سرمایه گذار است، برای این موضوع سراغ برخی موسسات عظیم کشور رفته ایم اما فرآیند کاری آنها با آنچه ما انتظار داریم همخوان نبوده است. به علاوه در حال حاضر فراهم نشدن امکان همکاری مستقیم با دیجی کالا پیچیدگی هایی در فرآیند تامین کالا و تامین هزینه های حمل و نقل ایجاده نموده است.

روش حمایت از بچه ها تحت پوشش

در اپلیکیشن سِی (SAY) کاربر می تواند کالاهای مورد احتیاج بچه ها تحت پوشش را بخرد؛ صرف نظر از این که آن کالا چه باشد. در واقع مجموعه ای از احتیاجهای بچه ها مختلف در این بستر قرار گرفته است که هر کاربر متناسب با موقعیت مالی و تصمیم شخصی خود می تواند یکی از احتیاجهای مهم بچه ها را برطرف کند. فرض کنید کودکی در آستانه رفتن به مدرسه است و کیف و کفش و لوازم التحریر احتیاج دارد یا کودکی دیگر در محل زندگی اش یخچال ندارد در حالی که این وسیله مهمی برای او و خانواده اش به حساب می آید. احتیاجهایی مثل پوشاک، خوراک، هزینه درمان، هزینه های رفتن به کلاس های دلخواه و موارد متنوع دیگر بنا به تشخیص مددکاران بچه ها شناسایی شده و بعد از تایید تیم سِی در اپلیکیشن قرار می گیرد تا کاربران بتوانند به عنوان عضوی از خانواده مجازی کودک، احتیاجهای او را تامین نمایند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ نام تو

منبع: جام جم آنلاین

به "صدای کودکی که می شنوید واقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای کودکی که می شنوید واقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید