قدیمی ترین شماره اضطراری دنیا چیست؟

به گزارش وبلاگ نام تو، 112 شماره اضطراری در اروپاست که به صورت رایگان و 24 ساعته در هر نقطه از اتحادیه اروپا در دسترس است و شهروندان می توانند با شماره گیری 112 به خدمات پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی دسترسی پیدا نمایند.

قدیمی ترین شماره اضطراری دنیا چیست؟

به گزارش ایسنا، هرچند داشتن یک شماره اضطراری مشترک در همه جای اروپا به طور مستقیم می تواند به نفع شهروندان و گردشگران باشد با این حال این شماره تا حد زیادی ناشناخته است.

112 شماره اضطراری در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و بعلاوه سایر کشورهای اروپایی است. افراد در معرض خطر می توانند با شماره تلفن 112 به صورت 24 ساعته تماس بگیرند تا به آتش نشانی، یاری های پزشکی و پلیس دسترسی پیدا نمایند.

شماره اضطراری اروپا رایگان بوده و به وسیله تلفن ثابت و تلفن همراه نیز قابل دسترسی است. افزایش سطح سفر اروپایی ها به داخل اتحادیه اروپا باعث شد که شورای اتحادیه اروپا یک شماره اضطراری مشترک در همه استان ها معرفی کند تا ضرورت به خاطر سپردن شماره های ملی مختلف بسته به موقعیت مکانی فرد، رفع گردد. 112 یک شماره آسان برای به خاطر سپردن است.

با این حال در داخل هر یک از کشورهای اروپایی شماره های اضطراری دیگری نیز به صورت دسترسی ملی وجود دارد و بسیاری از کشورها چندین شماره اضطراری دارند. به عنوان مثال در فرانسه می توانید با شماره 15 با خدمات پزشکی، 17 با پلیس و 18 با خدمات آتش نشانی تماس بگیرید. اما در مواقع اضطراری، به خاطر سپردن شماره مورد احتیاج برای استفاده سخت است. گردشگران در این کشور نیز ممکن است از این شماره ها بی اطلاع باشند و بنابراین شماره 112 ساده و به راحتی قابل یادآوری است.

به همین علت است که 112 در سال 1991 میلادی به تنها شماره اضطراری مشترک در اروپا تبدیل شد.

شماره اضطراری مشترک اروپایی 112 در کشورهای اروپایی زیر موجود است:

همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلبانی، گرجستان، مولداوی، ایسلند، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لیختن اشتاین، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه، بریتانیا.

بعلاوه قانون اتحادیه اروپا مستلزم دسترسی برابر به خدمات اضطراری برای افراد دارای معلولیت است با این حال این امر هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

نکاتی درباره شماره اضطراری مشترک

گاهی اوقات چندین نفر با 112 تماس می گیرند و یک شرایط اضطراری یکسان را گزارش می دهند. در این موارد، اگر اپراتور فقط از شما اطلاعات اضافی خواست و سپس تماس را سرانجام داد، تعجب نکنید. این یک روش عادی برای جلوگیری از دریافت اطلاعات تکراری، آزاد کردن سریعتر خط تلفن و اطمینان از پاسخ دادن سریع به تماس اضطراری بعدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی eena، مهم است که بدانید چه زمانی باید با این شماره اضطراری تماس بگیرید. تماس های نادرست، چه آگاهانه یا ناآگاهانه خدمات اضطراری را از افرادی که به یاری فوری احتیاج دارند، منحرف می نماید.

قدیمی ترین شماره اضطراری دنیا

اولین سیستم شماره اضطراری که بعدا در نقاط دیگر دنیا بکار گرفته شد، در 30 ژوئن سال 1937 میلادی در لندن و با استفاده از شماره 999 راه اندازی شد. پس از مدتی نیز این سیستم برای پوشش کل انگلیس توسعه یافت.

در انگلیس شماره های 999 و 112 هر دو به یک سرویس متصل می شوند و هیچ کدام از آنها اولویت و هزینه ای ندارند. بعلاوه تماس گیرندگانی که با 911، شماره اضطراری آمریکای شمالی، تماس بگیرند اگر تماس در داخل بریتانیا و به وسیله تلفن همراه باشد به سیستم تماس اضطراری 999 منتقل می گردد.

چند کشور با شماره های اضطراری دیگر

بعلاوه 119 در چین به عنوان شماره تلفن استاندارد اضطراری برای آتش نشانان شناخته شده است. مشابه ژاپن، شماره تلفن اضطراری برای تماس با پلیس نیز در چین 110 است با این حال اورژانس با شماره 120 در چین در دسترس است.

بعلاوه اگر در روسیه به یاری فوریت های پزشکی، پلیس، آتش نشانی و نجات یا ضد ترور احتیاج دارید، با شماره تلفن رایگان 112 تماس بگیرید.

منبع: فرارو

به "قدیمی ترین شماره اضطراری دنیا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین شماره اضطراری دنیا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید