لاهوتی: مجلس در آنالیز بودجه به دغدغه های معیشتی مردم توجه داشته باشد

به گزارش وبلاگ نام تو، نماینده سابق مجلس گفت: نمایندگان مجلس تا به امروز طوری عمل کردند که هم به دغدغه های مردم در امر بخش درآمدی بودجه پاسخ داده اند و هم کوشش نموده اند در سایر موارد با دولت همراهی داشته باشند.

لاهوتی: مجلس در آنالیز بودجه به دغدغه های معیشتی مردم توجه داشته باشد

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با وبلاگ نام تو با اشاره به ارزیابی خود از فرایند آنالیز لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار کرد: آنالیز بودجه در مجلس در این دوره به شکلی انجام شد که کار راحت تر پیش رود و بعد از تصویب کلیات الان بودجه در صحن علنی مجلس در حال آنالیز است.

وی با اشاره به رعایت شرایط معیشتی مردم از سوی نمایندگان در آنالیز لایحه بودجه، اضافه نمود: به هرحال نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و باید در کنار همراهی و همکاری با دولت که تا به امروز از مجلس در نظر گرفته شده، در عین حال شرایط معیشتی مردم هم در آنالیز ها لحاظ گردد.

لاهوتی یادآور شد: بنابراین نمایندگان مجلس تا به امروز طوری عمل کردند که هم به دغدغه های مردم در امر بخش درآمدی بودجه پاسخ داده اند و هم کوشش نموده اند در سایر موارد با دولت همراهی داشته باشند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مجلس می کوشد تا بنا بر سخنان رهبری انقلاب در آنالیز بودجه طوری عمل نکند که شاکله آن تغییر یابد، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در حال حاضر هنوز جمع بندی کاملی درباره آن انجام نشده است، حذف ارز 4200 تومانی است. البته با کلیت حذف آن، هم مجلس و هم دولت موافق است. دولت قبلی هم کوشش می کرد به شکلی تدریجی این ارز را حذف کند.

وی اضافه نمود: الان هم نمایندگان مجلس دغدغه هایی در زمینه حذف ارز 4200 تومانی دارند که درست است و آن هم تاکید ایشان بر ضربه نخوردن معیشت مردم در پی این حذف است. یعنی جایگزین دولت برای ارز ترجیحی باید به گونه ای باشد به معیشت مردم آسیب وارد نکند.

وی در خاتمه تاکید نمود: در مجموع فرایند آنالیز لایحه بودجه در مجلس خوب است و پیشنهادات مناسبی هم برای بهبود آن از سوی نمایندگان طرح می گردد و اگر همه چیز خوب پیش رود شاید تا خاتمه بهمن ماه آنالیز لایحه بودجه به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاهوتی: مجلس در آنالیز بودجه به دغدغه های معیشتی مردم توجه داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاهوتی: مجلس در آنالیز بودجه به دغدغه های معیشتی مردم توجه داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید