کارکنان می خواهند تکنولوژی های کار مشارکتی تر باشند
به گزارش وبلاگ نام تو، محققان دریافتند کارمندان در پی ابزار هایی هستند که همکاری یکپارچه را امکان پذیر می سازد، کار های تکراری را اتوماتیک می نماید و با فراست آن ها را هدایت می نماید و می تواند برای چالش های تجاری خاص، مشتری پسند یا سفارشی سازی گردد. به گزارش دنیای اقتصاد، نویسنده سه روش را معرفی می نماید که رهبران سازمان می توانند در این زمینه ها سرمایه گذاری نمایند تا به دستاورد های کارآمدتری در عملیات روزانه پی ببرند و زمان تیم های خود را برای انجام کار های مهم تر آزاد نمایند.
به گزارش دنیای افتصاد؛ همه گیری، نرم افزار های آنلاین کار مشارکتی را به عنوان مرکزی برای انجام کار تثبیت نموده است، اما عملیات روزانه یک کسب و کار عمدتا در سایر برنامه های تخصصی مانند نرم افزار برای برنامه ریزی مالی، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت روابط با مشتری اتفاق می افتد. این فرآیند می تواند منجر به انجام کار نامرئی زیادی برای کارمندان گردد تا داده ها، اطلاعات و بینش ها را به فضا هایی که همکاران در آن تصمیم گیری می نمایند و پروژه ها را به جلو می برند، انتقال دهند.
ما متوجه شدیم در حالی که پیشرفت های فناوری در محل کار می تواند توانایی کارمندان را برای انجام کار های معنی دارتر تسریع کند و ریزش اداری را کاهش دهد، این فرآیند تنها نیمی از معادله در بهبود تجربه کارمند است. سازمان ها باید با سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال روز و هوش مصنوعی در این زمینه ها سرمایه گذاری نمایند تا به دستاورد های کارآمدتر در عملیات روزانه پی ببرند و زمان تیم های خود را برای انجام کار های مهم تر آزاد نمایند.
همکاری مجازی را به مرکزی برای انجام انواع کار تبدیل کنید
امروزه، کارمندان به ابزار های دیجیتالی احتیاج دارند که با روش های منحصر به فرد شغل آن ها سازگار باشد. تقریبا همه کارمندان مورد آنالیز (91 درصد) حداقل یک یا دو روز در هفته از راه دور کار می نمایند. برای حمایت بهتر از دنیای تازه کار، 85 درصد از کارمندان از ابزار های همکاری آنلاین به عنوان یکی از حیاتی ترین حوزه های تمرکز یاد کردند. هر بخش کسب و کار، از نرم افزار های متفاوتی افزون بر ابزار های معمولی، چون (ایمیل، ویدئو کنفرانس و چت) برای مدیریت وظایف مشترک خاص به نقش خود استفاده می نماید. کارمندان انتظار دارند که بتوانند سوالات فوری را به وسیله چت ارسال نمایند، پیوند های سند را برای ویرایش به اشتراک بگذارند، و تماس های مجازی را به راحتی برنامه ریزی نمایند. اما بیشتر کارمندان مورد نظر از ابزار های همکاری خود آنچه را که احتیاج دارند دریافت نمی نمایند، زیرا با داده ها و اطلاعاتی که برای انجام کار های خود احتیاج دارند هم نظر نیستند:
59 درصد کارمندان می گویند که ابزار های همکاری آن ها با روشی که تیم آن ها ترجیح می دهند کار نمایند، همسو نیست.
64 درصد کارمندان می گویند که ابزار ها با فرآیند های سازمانشان (به عنوان مثال، نرم افزار بازاریابی، مالی و فروش) ادغام نمی شوند.
72 درصد درخواست دارند که ابزار های همکاری آنلاین آن ها با یکدیگر سازگار باشد، زیرا کار با یکدیگر در بین تیم ها سخت است.
در نتیجه، مردم وقت خود را با کپی کردن داده ها در ایمیل ها یا چت ها یا تعقیب شماره های چند همکار تلف می نمایند. حداقل 7 نفر از هر 10 پاسخ دهنده به داده های نادرست، از ناتوانی در دسترسی و به اشتراک گذاری داده های غیرمتمرکز، و تیم هایی که به واسطه مجموعه های مختلف داده ها کار می نمایند، به عنوان چالش های کلیدی شرکت هایشان یاد می نمایند.
86 درصد از کارمندان آنالیز شده می گویند که تیم هایشان از راهکار هایی که اطلاعات (مانند اسناد، داده های تجاری و سوابق مشتریان) را در سازمان در دسترس تر می سازد، بیشترین سود را خواهند برد.
عملیات تجاری خود را با نرم افزار های کم کد سفارشی کنید
هر مسئله ای را نمی توان با نرم افزار سازمانی یکسان خریداری شده در سراسر بخش های تجاری حل کرد. این یکی از دلایلی است که دپارتمان های فناوری اطلاعات اغلب تحت تاثیر پروژه های توسعه نرم افزار سفارشی قرار می گیرند، به ویژه زمانی که بودجه کافی ندارند یا به مجموعه ای از پروژه های عقب افتاده می پیوندند.
راهکار های کم کد راهی عالی برای بخش های کسب و کار برای شخصی سازی راهکار های بهره وری خود، گردآوری فرآیند های تجاری و همکاری است. نوآوری با کد پایین در حال افزایش است، زیرا به همه توسعه دهندگان قدرت های فوق العاده می دهد و فروش، بازاریابی و سایر کارمندان را در سراسر کسب و کار قادر می سازد تا فرآیند های خود را بدون احتیاج به کدنویسی کمی بهبود بخشند. راهکار های کم کد می توانند به اتوماتیکسازی فرآیند ها یاری نمایند، در نتیجه وظایف تکراری را کاهش دهند، یا از قابلیت های هوش مصنوعی برای آشکارسازی بینش های درست در جریان کار استفاده نمایند. ابزار های نرم افزاری با کد پایین می توانند کارمندان را برای حل مسائل خود توانمند نمایند.
در واقع، بیش از 3 نفر از هر چهار (77درصد) کارمند مورد آنالیز آرزو می نمایند که برای ساخت راهکار های دیجیتالی که به آن ها در دستیابی به اهداف یاری می نماید، دسترسی بیشتری به ابزار ها یا پلت فرم های کم کد داشته باشند. یکی از نمونه های راهکار کم کد و مبتنی بر هوش مصنوعی، ایجاد یک ویژگی خلاصه سازی اسناد سفارشی است.
به عنوان مثال، در یک بخش حقوقی، خواندن و خلاصه کردن اسناد می تواند ساعت ها کار زیادی را برای وکلا ایجاد کند. با استفاده از ابزار های اتوماسیون با کد پایین، وکلا بدون هیچ گونه تخصص فنی می توانند از دستورات زبان طبیعی برای ایجاد یک فرآیند اتوماتیک که محتوا را از داده های بزرگ استخراج و خلاصه می نماید، استفاده نمایند.
هوش مصنوعی و اتوماسیون را غنیمت بشمارید
استقبال از راهکار های تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی، گامی اساسی در تغییر فرهنگ کاری ما از اندازه زمان صرف شده در محل کار به تمرکز بر کیفیت و اثربخشی است. کار های تکراری مانند ورود داده ها، یادداشت برداری، گزارش دهی و پردازش اسناد برای عملیات تجاری ضروری هستند-، اما بخش رضایت بخش از ساعات کاری کارکنان نیستند. ارزش هوش مصنوعی و اتوماسیون به تازگی در کانون توجه قرار گرفته است.
تقریبا نه نفر از هر 10 نفر پاسخ دهندگان نظرسنجی که از هوش مصنوعی و اتوماسیون در محل کار استفاده می نمایند، احساس رضایت بیشتری می نمایند و می توانند زمان بیشتری را برای کار های مهم صرف نمایند. آن ها بعلاوه می گویند که وقتی قابلیت های اتوماسیون با نرم افزار همکاری ادغام می شوند - به عنوان مثال، توانایی اتوماتیکسازی ایجاد و اشتراک گذاری یادداشت های تماس - آن ها می توانند بدون کوچک ترین اشکالی در بین تیم ها کار نمایند.
منبع: فرارو