معرفی برترین نرم افزارهای آپدیت درایور برای ویندوز 11، 10، 8 و 7

به گزارش وبلاگ نام تو، آپدیت درایورهای ویندوز یکی از مهم ترین و ضروری ترین کارهایی است که برای جلوگیری از ایجاد مشکل باید انجام دهید. اما همواره این امکان برای ما وجود ندارد که به صورت مجزا در پی جدیدترین آپدیت ها باشیم. اینجاست که اپلیکیشن های آپدیت درایور به یاری ما می آیند. در این مطلب قصد داریم برترین اپلیکیشن های آپدیت درایور را به شما معرفی کنیم که هم شامل نمونه های خارجی می شوند و هم داخلی.

معرفی برترین نرم افزارهای آپدیت درایور برای ویندوز 11، 10، 8 و 7

مجموعه نرم افزاری گردو پک 51 نشر گردو

379,000

تومان

اشتراک 6 ماهه نرم افزار Parand Store شرکت پرند

120,000

58,500

تومان

خرید مجموعه نرم افزاری از وبلاگ نام تو

مشاهده همه

درایور چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، یک درایور در واقع کنترل نماینده قطعات سخت افزاری است که به سیستم شما متصل هستند. تقریبا می توان گفت هر لوازم خارجی یا داخلی که به سیستم متصل می کنید باید یک راهی برای برقراری ارتباط با پردازنده و سیستم عامل داشته باشد که این ارتباط به وسیله درایورها برقرار می شود. به همین دلیل هم هست که گاهی اوقات وقتی یک سخت افزار کار نمی نماید با حذف و نصب درایور آن می توانید مشکل را رفع کنید چون ارتباط آن با پردازنده و در نتیجه سیستم عامل مجددا از سر گرفته می شود.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر این مطلب را شرح دهیم باید بگوییم فرض کنید شما می خواهید یک برگه را پرینت کنید. به وسیله کامپیوتر باید یک دستور به پرینتر مبنی بر پرینت یک محتوای خاص روی آن برگه ارسال شود. حال پرینتر فقط به وسیله یک کابل ساده به کامپیوتر متصل شده که به خودی خود امکان برقراری ارتباط را ندارد. اینجاست که درایور وارد عمل می شود و با نصب آن می توانید یک پل ارتباطی بین این دو وسیله ایجاد کنید تا وقتی دستوری از طرف سیستم ارسال می شود، پرینتر بتواند آن را دریافت کند.

  • 6 باور که باعث می شود کاربران ویندوز به سراغ مک نروند

چرا باید درایور را آپدیت کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شده، باید همواره درایور سیستم خود را در صورتی که آپدیتی برای آن در دسترس واقع شده است آپدیت کنید. این کار حتما باید صورت بگیرد مگر اینکه شما بدانید درایور تازه یک مسئله ای دارد و مجبور هستید با درایور قدیمی سر کنید تا مشکل رفع شود. اما در حالت عادی آپدیت نگه داشتن درایور یک امر واجب برای هر سیستمی است چرا که درایورهای تازه مقدار سازگاری سخت افزار با سیستم عامل را افزایش می دهند، از وجود مسائل ناخواسته و پیش بینی نشده جلوگیری می نمایند، قابلیت های تازهی را اضافه می نمایند، باگ ها را حذف می نمایند و بسیاری موارد خوب دیگر که باعث می شود اصلا از آن به سادگی عبور نکنیم.

اما سخت است بخواهیم هر بار چک کنیم ببینیم برای سخت افزاری خاص از سیستم ما یک آپدیت درایور منتشر شده یا خیر. در نتیجه منطقی ترین کار این است که به سراغ یک سری اپلیکیشن هایی برویم که روند انجام این کار را برایمان آسان تر می نمایند. معمولا یک سری از مادربردها به همراه خود یک دی وی دی آپدیت درایور دارند اما بعد از مدتی نرم افزارهای درون آن قدیمی می شوند. در نتیجه اپ هایی که به صورت آنلاین در پی تازهترین نسخه درایور سخت افزار شما می گردند انتخاب به مراتب بهتری هستند.

البته اگر به نصب نرم افزار شخص ثالث در سیستم برای انجام آپدیت درایور علاقه ای ندارید می توانید از سرویسی که خود مایکروسافت درون ویندوز قرار داده بهره ببرید؛ Advanced Driver Updater. یک ابزار بسیار کاربردی که با چند کلیک ساده می توانید به آن دسترسی پیدا نموده و درایورهای مورد نظر را آپدیت کنید.

آپدیت درایور به وسیله سرویس Advanced Driver Updater ویندوز

اگر می خواهید به وسیله سرویس Advanced Driver Updater محلی خود ویندوز به آپدیت درایورهای مورد احتیاج اقدام کنید باید روش زیر را دنبال کنید.

  • در قسمت سرچ ویندوز یا به وسیله کنترل پنل به بخش Device Manager بروید.
  • در این قسمت تمام لوازم سخت افزاری که به سیستم شما متصل است به نمایش در می آید.
  • روی هر قطعه ای که به وسیله سیستم شناخته شده و قصد آپدیت درایور آن را دارید کلیک راست کنید.
  • البته توجه داشته باشید دستگاه های این بخش به صورت گروهی قرار دارند که باید در ابتدا گروه را باز نموده و از بین زیر گروه ها، قطعه مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال در دسته مانیتور باید مانیتوری را که قصد ارتقای درایور آن را دارید انتخاب و روی آن کلیک راست کنید.
  • نخستین گزینه منوی کلیک راست، آپدیت درایور است که باید روی آن کلیک کنید.
  • حالا سیستم دو گزینه جلوی روی شما قرار می دهد. نخستین گزینه برای زمانی است که می خواهید به صورت آنلاین و اتوماتیک به خود سیستم عامل اجازه دهید در پی تازهترین آپدیت برای درایور سخت افزار مورد نظر باشد. اگر این درایور پیدا شود، دانلود و نصب خواهد شد، در غیر این صورت به شما پیغامی داده می شود مبنی بر اینکه شما تازهترین نسخه درایور این اپلیکیشن را روی سیستم خود نصب دارید و دیگر احتیاجی به نصب درایور تازه نیست.
  • گزینه بعدی هم برای زمانی است که شما درایور را به صورت دستی از یک وب سایت دانلود نموده و به صورت محلی روی سیستم ذخیره می کنید. حالا با انتخاب گزینه دوم برای شما یک صفحه باز می شود که باید فایل نصب درایور مورد نظر را در قسمتی که برای وارد کردن مسیر معین شده بارگذاری کنید و منتظر بمانید تا سیستم عامل باقی کارها را برای شما انجام دهد.

توجه: گاهی اوقات شما می دانید برای یکی از قطعات سخت افزاری شما درایوری منتشر شده اما ویندوز آن را پیدا نمی نماید. در نتیجه مجبور هستید خودتان دست به کار شوید. پیشنهاد ما این است که از اپ های آپدیت درایور بهره ببرید چون بسیاری از افراد اصلا دانش این را ندارند که در پی درایور درست در وب سایت درست بگردند. گاهی اوقات پیش می آید افراد به وب سایت های کلاه برداری راهنمایی می شوند و به جای دانلود فایل آپدیت، یک ویروس یا بدافزار را به نام آپدیت دانلود می نمایند و با دردسرهای زیادی روبرو می شوند. بنابراین پیشنهاد می شود اگر اطلاعی از بابت درایورها ندارید، حتما از ابزارهای مخصوص آن بهره ببرید.

برترین نرم افزارهای آپدیت درایور

اما اگر در پی نصب اپلیکیشن های شخص ثالث هستید، پیشنهاد می شود ادامه مطلب را از دست ندهید. توجه داشته باشید برای بعضی از این اپ ها باید هزینه کنید چرا که به صورت رایگان در دسترس قرار ندارند. اگر هم امکان خرید آن ها به خاطر یک سری محدودیت ها برای شما وجود ندارد، نمونه های ایرانی هم هستند که در ادامه به آن ها هم خواهیم پرداخت.

1. Advanced Driver Updater

قیمت: 39.5 دلار در هر سال - Trial رایگان دارد - سازگار با نسخه های مختلف ویندوزهای 7 تا 11

یکی از برترین و شاید بتوان گفت برترین اپلیکیشنی که برای دانلود آپدیت درایور می توانید روی سیستم خود نصب کنید، Advanced Driver Updater است. این برنامه پولی است اما می توانید در سایت های داخلی نسخه کرکی آن را هم تهیه و با خیال راخت از آن بهره ببرید. این اپلیکیشن از پایگاه داده بسیار وسیعی از بروزترین درایورهای سخت افزاری بهره می برد که در سریع ترین زمان ممکن می تواند سیستم شما را اسکن و برترین و تازهترین آپدیت های درایور را به شما معرفی کند. از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت بالای اسکن سیستم و یافتن درایورهای باکیفیت
  • بررسی پیوسته برای یافتن تازهترین آپدیت ها
  • افزایش بهره وری و کارایی سیستم
  • رابط کاربری ساده و یوزرفرندلی
  • امکان پشتیبان گیری و ریستور در صورت وجود هرگونه مشکل

اگر از نسخه رایگان این برنامه بهره ببرید فقط می توانید در طول روز دو درایور را دانلود کنید. نسخه پولی این اپلیکیشن هیچ محدودیتی ندارد و شاید بتوان تنها نقطه ضعف آن را همین یک مورد دانست که البته باز هم با توجه به کاربردی بودن آن، خیلی نقطه ضعف بزرگی در نظر گرفته نمی شود.

2. Smart Driver Care

قیمت: 39.5 دلار در هر سال - Trial رایگان دارد - سازگار با نسخه های مختلف ویندوزهای 7 تا 11

یکی دیگر از اپلیکیشن های خوب جهت آپدیت درایور، Smart Driver Care نام دارد. این اپلیکیشن هم نمره کاملی را از بررسی های اجرا شده دریافت نموده و بسیار محبوبیت بالایی هم دارد. با استفاده از این اپلیکیشن شما علاوه بر دانلود آپدیت درایورهای مورد نظر می توانید عملکرد سیستم خود را هم بهبود ببخشید. از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان شناسایی درایورهای منقضی شده و آپدیت سریع آن ها
  • امکان پشتیبان گیری از درایورها و بازگردانی آن ها در صورت وجود مشکل
  • رابط بسیار ساده و کاربر پسند
  • امکان بهینه سازی عملکرد سیستم

نسخه رایگان این اپلیکیشن از امکان نصب گروهی درایورها پشتیبانی نمی نماید و باید به صورت تک به تک این کار را انجام دهید.

3. Driver Booster

قیمت: 24.95 دلار در هر سال - Trial رایگان دارد - سازگار با نسخه های مختلف ویندوزهای 7 تا 11

یکی دیگر از نرم افزارهای مجذوب کننده که در با هدف آپدیت درایور طراحی شده، Driver Booster است. اگرچه مقدار رضایت از این اپلیکیشن از دو اپ بالا کمتر است اما این اصلا بدان معنا نیست که با یک اپلیکیشن بی کیفیت طرف هستیم. این اپلیکیشن به شما یاری می نماید درایورهای مورد احتیاج را با سرعت بسیار بالایی دانلود و روی سیستم خود نصب کنید، با ابزار بهینه ساز، عملکرد سیستم خود را بهینه کنید، محتویات بازی ها را آپدیت کنید و بسیاری موارد خوب دیگر.

اگر بخواهیم یک نقطه ضعف از این اپلیکیشن بگوییم باید به یک باگ آزاردهنده اشاره کنیم. به این صورت که گاهی اوقات شاید این اپلیکیشن نتواند یک درایور خاص یا درایورهای مورد نظر شما را دانلود کند. این یعنی شما مجبور خواهید شد به صورت دستی آن آپدیت ها را دانلود و نصب کنید.

4. WinZip Driver Updater

قیمت: 29.95 دلار در هر سال - Trial رایگان دارد - سازگار با نسخه های مختلف ویندوزهای 7 تا 11

یک نرم افزار خوب دیگر برای آپدیت درایور در ویندوز، WinZip Driver Updater نام دارد. این اپلیکیشن هم به صورت خیلی دقیق سیستم شما را اسکن می نماید و هم خیلی سریع، درایورهای قدیمی را شناسایی و نسخه های تازه را برای جایگزین معرفی می نماید. آنچه که این برنامه را به یک گزینه مجذوب کننده برای بسیاری از مخاطبین تبدیل نموده سهولت استفاده از آن است. به این صورت که آن را در میان ساده ترین اپ های آپدیت درایور دسته بندی می نمایند. از جمله قابلیت های خوب این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان اسکن دقیق
  • امکان پشتیبان گیری از درایورها
  • آپدیت درایور به وسیله وب سایت شرکت تولیدنماینده سخت افزار
  • لیستی با برترین نرم افزارهای مخصوص ویندوز

نقاط ضعف این اپلیکیشن هم نمایش تبلیغات به صورت پاپ آپ است که گاهی اوقات آزاردهنده می شوند. بعلاوه این اپلیکیشن هیچ کاربرد دیگری ندارد و فقط برای آپدیت درایور طراحی شده است. یعنی نه خبری از بهینه ساز است و نه هیچ سرویس دیگری که معمولا در این نوع اپ ها قرار داده می شود.

5. Eazy Driver Updater

قیمت: 39.95 دلار در هر سال - Trial رایگان دارد - سازگار با نسخه های مختلف ویندوزهای 7 تا 11

می رسیم به اپلیکیشنی که هر مسئله ای که به خاطر ضعف درایور برای سیستم به وجود می آید را رفع می نماید. Eazy Driver Updater یک اپلیکیشن با رابط کاربری آسان است که خیلی سریع کار خودر ا انجام می دهد و برترین و معتبرترین درایورها را برای دانلود در دسترس شما قرار می دهد. البته یک نقطه مشترک این اپلیکیشن با اپ شماره 4 این است که هر دوی آن ها یک نرم افزار با فقط یک کاربرد خاص هستند و کار دیگری برای شما انجام نمی دهند. از جمله مشخصات این اپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان شناسایی و آپدیت سریع درایورها
  • امکان پشتیبان گیری از درایورها و ریستور آن ها در صورت وجود مشکل
  • امکان زمان بندی اسکن سیستم

توجه داشته باشید این اپلیکیشن فقط از یک زبان و آن هم انگلیسی پشتیبانی می نماید.

اگرچه تعداد اپلیکیشن هایی که برای آپدیت درایور طراحی شده اند از 5 بسیار بیشتر است اما در بین تمامی آن ها، این 5 مورد توانسته اند نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند. در نتیجه احتیاجی به معرفی اپ های دیگر وجود ندارد. توجه داشته باشید بسیاری از این اپلیکیشن ها در نسخه های کرکی هم برای دانلود در دسترس قرار دارند که می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت آن ها را پیدا کنید. به صورت کلی تفاوت این شش اپلیکیشن را هم می توانید در زیر مشاهده کنید.

نام اپلیکیشنAdvanced Driver UpdaterSmart Driver CareDriver BoosterWinZip Driver UpdaterEazy Driver Updater
اسکن اتوماتیک سیستمبلهبلهبلهبلهبله
زمان بندی برای اسکنبلهبلهبلهبلهبله
پشتیبان گیری و ریستوربلهبلهبلهبلهبله
شخصی سازی پشتیبان گیریبلهبلهبلهبلهبله
امکان جداسازی درایورهابلهبلهبلهبلهبله
امکان آپدیت آفلاین درایورخیرخیربلهخیرخیر
تاریخچه آپدیت درایوربلهبلهبلهبلهبله
امکان حذف درایورهاخیرخیرخیرخیرخیر
پشتیبانی از چند زبانبلهبلهبلهبلهخیر

اما می رسیم به یک سری مجموعه نرم افزار که نه تنها قادر به آپدیت درایور هستند بلکه مجموعه ای از اپ های کاربردی و محبوب را هم در خود دارند. به عبارتی دیگر با خرید این پکیج ها شما با یک تیر دو نشان می زنید و هم به برترین و باکیفیت ترین اپ ها دسترسی خواهید داشت و هم می توانید درایور سیستم خود را آپدیت کنید.

1. مجموعه نرم افزاری لرد 2022 نشر نوین پندار

مجموعه نرم افزاری لرد 2022 نشر نوین پندار یک پکیج تخصصی است که شامل اپلیکیشن هایی در زمینه های انیمیشن، نقشه کشی، مهندسی، گرافیکی و کاربردی می شود. این پکیج کاملا بروز بوده و با سیستم عامل های 7 تا 11 هم کاملا سازگاری دارد. به صورت کلی تعداد اپ های موجود در این پکیج بسیار زیاد است چرا که فقط تعداد دی وی دی های آن به 18 می رسد و این یعنی شما بدون احتیاج به دانلود تک تک این اپ ها، می توانید همواره و در همه جا به آن ها دسترسی داشته باشید.

مجموعه نرم افزاری لرد 2022 نشر نوین پندار

2 %

299,000

292,830 تومان

مشاهده و خرید

2. مجموعه نرم افزاری گردو پک 51 نشر گردو

گردو در زمینه مجموعه نرم افزاری چندین سال است که فعالیت می نماید و اصلا نام غریبی برای علاقه مندان به این حوزه نیست. مجموعه نرم افزاری گردو پک 51 نشر گردو هم یکی از برترین و کامل ترین پکیج های نرم افزاری این شرکت به شمار میرود که 16 دی وی دی پر از اپلیکیشن خوب و کاربردی در زمینه های مشابه با پکیج بالا دارد. بعلاوه شما در این مجموعه به نسخه های نهایی ویندوز 10 و 11 و تازهترین به روزرسانی های آن ها با امکان نصب در حالت UEFI و Legacy Boot دسترسی خواهید داشت که این یعنی حتی می توانید روی سیستم های قدیمی هم آن ها را نسب کنید. بعلاوه ویندوز سرور 2022، ویندوز 7، لینوکس اوبونتو، ویندوز XP، مجموعه نرم افزار آفیس، نرم افزارهای آدوبی به صورت اکتیو شده (از فوتوشاپ تا افتر افکت و…، SPSS برای بررسی داده و بسیاری موارد دیگر هم در این مجموعه گنجانده شده اند تا بدین ترتیب در کنار آپدیت درایورهای مورد نظر به لطف دو اپلیکیشن خوب Snappy Driver و DriverPack Solution با امکان آپدیت درایور به صورت آفلاین، از اپ های مجذوب کننده و کاربردی هم لذت ببرید.

مجموعه نرم افزاری گردو پک 51 نشر گردو

379,000 تومان

مشاهده و خرید

3. نرم افزار DriverPack Solution 2022 نشر گردو

برای آن دسته از افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای مجموعه های نرم افزاری بپردازند، خرید نرم افزار DriverPack Solution 2022 نشر گردو توصیه می شود. این نرم افزار که قیمت بسیار مناسبی دارد، کاملا به روز بوده و با سرعت قابل قبولی در پی تازهترین نسخه درایورهای سخت افزار سیستم شما می شود. این اپلیکیشن با تمام ویندوزها از 7 به بعد سازگاری دارد و هیچ نگرانی از این بابت هم وجود نخواهد داشت.

نرم افزار DriverPack Solution 2022 نشر گردو

47,000 تومان

مشاهده و خرید

4. نرم افزار سیستم عامل ویندوز 11 نسخه پرو به همراه آفیس پرو پلاس 2021 نشر مایکروسافت

در نهایت می رسیم به مجموعه نرم افزاری ویندوز 11 پرو که نشر مایکروسافت است و به همراه خود آفیس پرو پلاس نسخه 2021 را هم دارد. این مجموعه به صورت یک بار نصب بوده و فقط هم روی سیستم یک شخص امکان نصب آن ها وجود دارد. توجه داشته باشید در صورتی که به اشتباه ویندوز از روی سیستم شما پاک شود، حتی امکان نصب این مجموعه روی همان سیستم قبلی هم وجود نخواهد داشت. تغییرات سخت افزاری هم ممکن است باعث از کار افتادن این نوع لایسنس ها شود چون گاهی اوقات مجبور می شوید با تغییر سخت افزار، ویندوز خود را هم ارتقا دهید. بنابراین این نوع پکیج ها را زمانی بخرید که بدانید یک سیستم با سخت افزار ثابت خواهید داشت.

نرم افزار سیستم عامل ویندوز 11 نسخه پرو به همراه آفیس پرو پلاس 2021 نشر مایکروسافت

580,000 تومان

مشاهده و خرید

آپدیت درایور سیستم یک کار بسیار لازم است که باعث می شود سیستم شما همواره در بیشترین مقدار هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار به سر ببرد و عملکرد بهینه ای داشته باشد. این کار هم به دو روش قابل انجام است؛ خرید و نصب اپ های شخص ثالث و استفاده از ابزار داخلی خود ویندوز که البته برای گرفتن نتیجه بهتر، گزینه نخست به شما پیشنهاد می شود. اگر هم امکان خرید اپ های خارجی وجود ندارد می توانید از مجموعه های نرم افزاری یادشده بهره ببرید که از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار هستند.

منبع: WeTheGeek

پرسش های متداول درباره آپدیت درایور

آیا داشتن یک ابزار آپدیت درایور لازم است؟

اگرچه آپدیت نکردن درایور صدمه جبران ناپذیری به سیستم وارد نمی نماید اما برای اطمینان از عملکرد روان، سریع و بدون نقص آن، توصیه می شود یک ابزار آپدیت درایور همواره روی سیستم شما نصب باشد.

آیا اپ های رایگان آپدیت درایور کارایی دارند؟

بعضی از اپلیکیشن های پولی نسخه رایگان با امکانات محدودتر هم دارند که بیشتر آن ها قابل اعتماد هستند و کار خود را به برترین شکل ممکن انجام می دهند. اپ هایی هم که در بالا اشاره شده اند واقعاً کارآمد هستند که حتی به صورت کرکی هم امکان خرید آن ها وجود دارد.

آیا درون مجموعه های نرم افزاری گردو و لرد، ابزار آپدیت درایور هم وجود دارد؟

بله! در این پکیج ها شما نه تنها به اپلیکیشن های بسیار کاربردی و از پیش اکتیو شده بلکه به ابزارهایی برای آپدیت درایور هم دسترسی خواهید داشت.

کدام ابزار آپدیت درایور بهتر است؟

انتخاب یک اپلیکیشن برای آپدیت درایور بیشتر به احتیاج شما بستگی دارد اما به صورت کلی سعی کنید از اپ هایی بهره ببرید که بازخوردهای مثبتی در بین کاربران دارند. نمونه های معرفی شده در این مطلب از جمله برترین ها هستند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی برترین نرم افزارهای آپدیت درایور برای ویندوز 11، 10، 8 و 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین نرم افزارهای آپدیت درایور برای ویندوز 11، 10، 8 و 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید